ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κύριο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: «Μεταθέσεις και αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία»
Σοβαρά ζητήματα διαφάνειας και έλλειψης αξιοκρατίας εξακολουθεί να εγείρει η διαδικασία μοριοδότησης και κατάταξης σχετικά με τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Μουσικά Σχολεία. Ειδικότερα, όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί μουσικής και γενικής εκπαίδευσης που υπηρετούν στα Μουσικά Σχολεία της χώρας δεν υφίσταται συγκεκριμένος τρόπος μοριοδότησης προσόντων και δεν δημοσιοποιείται συγκριτικός πίνακας αξιολόγησης με αποτέλεσμα να μη γίνεται γνωστή η σειρά των υποψηφίων και οι λόγοι για τους οποίους οι μετατεθειμένοι/αποσπασμένοι έλαβαν τις συγκεκριμένες θέσεις. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί προσθέτουν ότι αυτή η συνθήκη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη διαδικασία που ακολουθείται για τις μεταθέσεις/αποσπάσεις για τα γενικά σχολεία, όπου οι υποψήφιοι γνωρίζουν εκ των προτέρων την ακριβή μοριοδότηση που αντιστοιχεί στα προσόντα τους.
Χαρακτηριστικό της ως άνω στρέβλωσης αποτελεί το γεγονός ότι τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας που αποφασίζουν για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, παραδέχονται την αδυναμία τους να ολοκληρώσουν το έργο τους, λόγω του όγκου των αιτήσεων. Συγκεκριμένα, στην υπ’ αριθ. 14/2025 πράξη τους προς το ΚΥΣΔΕ, αναφέρουν ότι «Η Ε.Ε.Μ.Π. αποφάσισε ομόφωνα να εξετάσει τις 158 αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία λαμβάνοντας υπόψη τα πτυχία και τον καλλιτεχνικό φάκελο αλλά και τη σειρά προτίμησης των υποψηφίων. Έτσι εξετάστηκαν οριζόντια τα ακαδημαϊκά – καλλιτεχνικά προσόντα για την 1η προτίμηση, για την 2η, την 3η κ.ο.κ. Αρχικά, ο όγκος των αιτήσεων θα απαιτούσε αλγοριθμική δουλειά από τα μέλη της Επιτροπής για να συγκριθούν όλοι με όλους ανεξάρτητα της σειράς προτίμησης, κάτι που είναι αδύνατον η Επιτροπή αυτή και με δεδομένο τον χρόνο που είχε, να τις είχε διεκπεραιώσει…» Συνεπώς, η Επιτροπή αδυνατεί να ακολουθήσει πλήρως τις οφειλόμενες διαδικασίες, κάτι που μπορεί να σημαίνει και αδικίες προς υποψήφιους εκπαιδευτικούς για αποσπάσεις και μεταθέσεις.
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα αφενός την αδυναμία οικογενειακού προγραμματισμού των εκπαιδευτικών των Μουσικών Σχολείων και αφετέρου την κατάθεση πολυάριθμων ενστάσεων – στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού – καθώς και προσφυγών στη δικαιοσύνη, γεγονός που επιφέρει περαιτέρω ψυχική και οικονομική επιβάρυνση στους εκπαιδευτικούς.
Επειδή εκπαιδευτικοί μουσικής και γενικής εκπαίδευσης που υπηρετούν στα Μουσικά Σχολεία της χώρας καταγγέλλουν άνιση μεταχείριση στο πρόσωπό τους, σχετικά με τις μεταθέσεις και αποσπάσεις,
Επειδή το σύστημα μεταθέσεων και αποσπάσεων στα Μουσικά Σχολεία, εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς των Μουσικών Σχολείων από το μοριοδοτούμενο διαφανές σύστημα, που ισχύει οριζόντια για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς στη χώρα,
Επειδή δεν υφίστανται οριζόντια και καθορισμένα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό των υποψηφίων εκπαιδευτικών σχετικά με τις μεταθέσεις και αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία,
Επειδή δεν αναρτάται στη Διαύγεια πίνακας προσόντων και αντίστοιχης μοριοδότησης των ανωτέρω υποψηφίων,
Επειδή τα ίδια τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, που αποφασίζουν για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, αναφέρουν ότι ο όγκος των αιτήσεων των υποψηφίων απαιτεί αλγοριθμική δουλειά προκειμένου να συγκριθούν όλοι με όλους ανεξάρτητα της σειράς προτίμησης, κάτι που είναι αδύνατον – με δεδομένο τον παρεχόμενο χρόνο – η Επιτροπή να πράξει.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος
Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)
Βέττα Καλλιόπη
Γαβρήλος Γιώργος
Δούρου Ρένα
Ζαμπάρας Μίλτος
Κασιμάτη Νίνα
Κόκκαλης Βασίλης
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γιώργος
Ψυχογιός Γιώργος