Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπ. Μεταφορών, είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης – στα πλαίσια της απαράδεκτης δραστικής μείωσης των δρομολογίων του ΟΣΕ πανελλαδικά- η μεγάλη μείωση των δρομολογίων στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου και ειδικότερα στους Νομούς Μεσσηνίας και Αρκαδίας. Συγκεκριμένα, προτείνονται να διατηρηθούν μόνο 3 από τα 16 δρομολόγια του τμήματος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα, 6 από τα ισχύοντα 17 που διέρχονται από το Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, 3 εκ των 8 από Καλαμάτα προς Κυπαρισσία, 2 εκ των 7 από Καλαμάτα – Πύργο – Πάτρα και 1 από τα 5 από Καλαμάτα – Πύργο – Πάτρα – Κιάτο – Αθήνα ενώ δε γίνεται καμία αναφορά για την πορεία των έργων της γραμμής Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα.
Οι προτάσεις αυτές «δολοφονούν» κυριολεκτικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και οδηγούν σε μαρασμό την ελληνική περιφέρεια, αφού ουσιαστικά «σφαγιάζεται» το 70% των σημερινών δρομολογίων. Φορείς και κάτοικοι των Νομών Μεσσηνίας και Αρκαδίας αντιδρούν και ζητούν να μη γίνει καμία περικοπή στα υπάρχοντα περιφερειακά δρομολόγια, αλλά αντίθετα να ενισχυθούν, να εκσυγχρονιστούν και να αναβαθμιστούν.
Επειδή περιορίζεται δραματικά η πετυχημένη προαστιακή συγκοινωνία με σιδηρόδρομο εντός του νομού Μεσσηνίας (Καλαμάτα – Μεσσήνη, Καλαμάτα – Τ.Ε.Ι. Κυπαρισσία), όπου διακινούνται 2.000 επιβάτες την ημέρα.
Επειδή τα ελλείμματα στο σιδηρόδρομο δημιουργήθηκαν λόγω της διαχρονικής άρνησης των ελληνικών κυβερνήσεων να εκπληρώσουν τις νόμιμες οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στον Ο.Σ.Ε.
Επειδή είναι τραγικό σε μια εποχή όπου όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων η κυβέρνηση να «εκτελεί» εν ψυχρώ τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ