Ο κόλπος της Ελευσίνας έχει χαρακτηριστεί «ευαίσθητη περιοχή» μετά από πολύχρονους αγώνες κατοίκων και Αυτοδιοίκησης. Η πολιτεία όμως δεν έχει επιδείξει καμία ευαισθησία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη λήψη προστατευτικών μέτρων.
Στον κόλπο της Ελευσίνας βρίσκονται βυθισμένα τουλάχιστον οκτώ ναυάγια. Δύο πλοία έχουν εκβρασθεί στις ακτές της Χαλυβουργικής και της Ελευσίνας. Παρά το γεγονός ότι έχει επανειλημμένα επισημανθεί το πρόβλημα, κανένα από τα ναυάγια αυτά δεν έχει ανελκυσθεί και οι κίνδυνοι παραμένουν αμείωτοι. Επανειλημμένα στο παρελθόν έχουν συμβεί συγκρούσεις διερχομένων πλοίων με ναυάγια, η τελευταία προ 8μήνου, προκαλώντας ένα ακόμη ναυάγιο και μεγάλη οικολογική καταστροφή.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία αρμόδιος φορέας για την διαχείριση των ναυαγίων είναι οι κατά τόπους λιμενικές αρχές. Παρʼ όλα αυτά καμία πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί για την ανέλκυσή τους και την αντιμετώπιση των οξύτατων προβλημάτων που προκαλούν.
Ανησυχίες επίσης δημιουργούνται για την πληρότητα της σήμανσης και την αποτελεσματικότητα των μέτρων προστασίας του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος από την ρύπανση που προκαλείται από τα καύσιμα τις τοξικές ύλες και τα φορτία των ναυαγίων.
Με βάση όλα τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-Με ποιους τρόπους θα εξασφαλιστεί η προστασία του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος από την ρύπανση που προκαλούν τα ναυάγια; Ποια μέτρα θα λάβει, ώστε να σηματοδοτηθούν άμεσα όλα τα ναυάγια που βρίσκονται στον κόλπο της Ελευσίνας; Έχει λάβει μέτρα σηματοδότησης όλων των ναυαγίων; Πως εξηγούνται τα τόσα νέα ναυάγια;
-Ποιες πιστώσεις θα διατεθούν και με ποιες πρωτοβουλίες του Υπουργείου θα εξασφαλιστεί η άμεση ανέλκυση των ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας;
Ο ερωτών Βουλευτής
Θανάσης Λεβέντης