Α. Μεϊκόπουλος

Καθυστέρηση των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Βόλου

Κίνδυνος να χαθεί και η επόμενη σεζόν της κρουαζιέρας

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: Καθυστέρηση των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Βόλου. Κίνδυνος να χαθεί και η επόμενη σεζόν της κρουαζιέρας

Από τις σφοδρές κακοκαιρίες Daniel και Elias που έπληξαν τη Μαγνησία τον περασμένο Σεπτέμβριο, φερτά υλικά, τα οποία εκτιμώνται σε 700.000 κ. μ. έπειτα από βυθομετρικές αποτυπώσεις που διενήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, συσσωρεύθηκαν στη λιμενολεκάνη, μειώνοντας τα βάθη και δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στον ελλιμενισμό πλοίων στο λιμάνι του Βόλου.
Αυτή τη στιγμή μεγάλα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να καταπλεύσουν στο λιμάνι, ενώ στα Πευκάκια έχει σχεδόν εκμηδενιστεί η εμπορική δραστηριότητα εξαιτίας της μείωσης των βαθών έως και δύο μέτρα.
Από τον περασμένο Μάρτιο ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιος για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές και την κρατική αρωγή, ανακοίνωνε ότι το έργο για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών του λιμένα Βόλου, πρόκειται να ενταχθεί στις γρήγορες διαδικασίες που προβλέπονται από το πλαίσιο και αφορά στη λειτουργία της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. 
Η χρηματοδότηση του έργου ανακοινώθηκε μόλις την περασμένη Παρασκευή, με καθυστέρηση τριών μηνών. Σύμφωνα με αυτή, το έργο «Αποκατάσταση Λειτουργικών Βαθών Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias» έχει συνολικό προϋπολογισμό 9,94 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας», λόγω του εμβληματικού του χαρακτήρα και, συνάμα, της ανάγκης να καταστεί ο λιμένας του Βόλου ξανά πλήρως λειτουργικός. 
Φορέας ωρίμανσης και διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς και παρακολούθησης της εκτέλεσης του έργου είναι το ΤΑΙΠΕΔ και δικαιούχος το υπουργείο Ναυτιλίας.
Οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες, ωστόσο, επισημαίνουν ότι αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να προκηρύσσεται ήδη ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει το έργο εκβάθυνσης του λιμανιού του Βόλου και όχι να παραμένει ακόμα η διαδικασία στο στάδιο ανακοίνωσης της χρηματοδότησης.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των επαγγελματιών, αν δεν ξεκινήσει επίσημα ο διαγωνισμός, αν δεν βγει ο ανάδοχος, η διαδικασία παραμένει μετέωρη ενώ οι καθυστερήσεις δημιουργούν υπαρκτό κίνδυνο να χαθεί και η επόμενη σεζόν για την κρουαζιέρα. 
Την εν λόγω δικαιολογημένη ανησυχία εντείνει το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο ανάδοχος εργολάβος που θα επιλεγεί δεν αναμένεται να εγκατασταθεί και να εκκινήσει τις εργασίες πριν το τέλος του έτους. 
Αν οι εκτιμήσεις αυτές επαληθευτούν, η απώλεια εσόδων για την τοπική κοινωνία από την κρουαζιέρα είναι δεδομένη και για την επόμενη θερινή σεζόν, γεγονός που προκαλεί δικαιολογημένες αντιδράσεις στους επαγγελματίες που πλήττονται ευθέως από τις σημαντικές καθυστερήσεις στην αποκατάσταση των βαθών του λιμένα Βόλου.
Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στο έργο αποκατάστασης των λειτουργικών βαθών του λιμένα Βόλου, παρά το γεγονός ότι ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης αρμόδιος για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές δήλωνε από τον περασμένο Μάρτιο ότι το έργο πρόκειται να ενταχθεί στις γρήγορες διαδικασίες που προβλέπονται από το πλαίσιο και αφορά τη λειτουργία της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ;
2. Προτίθεται να παρέμβει προκειμένου οι διαδικασίες προκήρυξης του διαγωνισμού και ανάθεσης του έργου να προχωρήσουν με όσο το δυνατόν ταχύτερο ρυθμό προκειμένου να μην υπάρξει κίνδυνος και άλλων καθυστερήσεων και απώλειας και της επόμενης σεζόν για την κρουαζιέρα;


Ο Ερωτών Βουλευτής


Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Scroll