Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α. Παναγιωτόπουλος

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με πρωτοβουλία Α. Παναγιωτόπουλου: Να μην προχωρήσει η κεντρικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών στο Νομό Αχαΐας αλλά και σε όλη την Επικράτεια

«Όχι στην κατάργηση των ΔΟΥ στο νόμο Αχαΐας και σε όλη την Επικράτεια»
Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία του Ανδρέα Παναγιωτόπουλου 

Κοινοβουλευτική ερώτηση για την διατήρηση των ΔΟΥ του νομού και τη μη κεντρικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών ανά την Επικράτεια με κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον  Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέθεσαν εννέα (9) Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία του  Βουλευτή Αχαΐας και τομεάρχη Υγείας  του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣΑνδρέα Παναγιωτόπουλου.

Η ερώτηση τονίζει ότι η πρόθεση του Υπουργείου για κεντρικοποίηση και περαιτέρω κατάργηση της χωρικής αρμοδιότητας των οικονομικών υπηρεσιών θα υποβαθμίσει τόσο τις εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων στις αντίστοιχες υπηρεσίες όσο και την ποιότητα εξυπηρέτησης των φορολογουμένων του κάθε νομού.

Για τις επιχειρήσεις, ο κατακερματισμός των υπηρεσιών σε διαφορετικούς νομούς θα επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους (διάνυση μεγαλύτερων αποστάσεων και ανάλωση περισσότερων πόρων για την περαίωση υποθέσεων), με τις μικρότερες μάλιστα να πλήττονται δυσανάλογα.

Για τους πολίτες, η κεντρικοποιημένη δομή, ούσα πιο «απόμακρη» και λαμβάνοντας υπόψη και το ιδιαίτερο  γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδας με ορεινές και νησιωτικές περιοχές, θα καταστήσει πιο δύσκολη την απευθείας συναλλαγή και εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, με λογικό αποτέλεσμα τη διαμεσολάβηση κάποιου τρίτου, φυσικά έναντι αμοιβής.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνουν ότι η  υποβάθμιση των ΔΟΥ των νομών θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα του νομού, στην  αποκέντρωση και στην περιφερειακή ανάπτυξη οδηγώντας σε περαιτέρω ερημοποίηση της υπαίθρου.

Στο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ πιστεύουμε σε μια κοινωνικά δίκαιη και ανθεκτική περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη, που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την ερήμωση της υπαίθρου και  το μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας  μέσα από την διατήρηση αλλά και ανάπτυξη όλων των δομών και υπηρεσιών που συμβάλλουν στην  αναπτυξιακή ώθηση της.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Θέμα : Να μην προχωρήσει η κεντρικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών στο Νομό Αχαΐας αλλά και σε όλη την Επικράτεια. 

Η ανακοίνωση της πρόθεσης της ΑΑΔΕ για περαιτέρω κεντρικοποιήσεις των φορολογικών υπηρεσιών στην περιφέρεια έχει οδηγήσει σε έντονες αντιδράσεις  τόσο των εργαζομένων όσο και των  τοπικών φορέων αλλά και των φορολογούμενων  του νομού Αχαΐας. Παρόμοιες αντιδράσεις καταγράφονται στο σύνολο της Επικράτειας.

Η κεντρικοποίηση και η περαιτέρω κατάργηση της χωρικής αρμοδιότητας των οικονομικών υπηρεσιών θα υποβαθμίσουν τόσο τις εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων στις αντίστοιχες υπηρεσίες όσο και την ποιότητα εξυπηρέτησης των φορολογουμένων  του κάθε νομού.

Σκοπός είναι η διάσπαση των φορολογικών υπηρεσιών ανά νομό όπου σε κάθε νομό θα υπάρχει ένα αντικείμενο, π.χ. σε ένα νομό φορολογικός έλεγχος, σε ένα άλλο νομό εισόδημα- ΦΠΑ , σε ένα άλλο δικαστικό -έσοδα, με αποτέλεσμα σε κάθε νομό να μην υπάρχει μια πλήρης φορολογική υπηρεσία με όλα τα αντικείμενα. Αυτό το  γεγονός  θα αυξήσει, πέρα από την ταλαιπωρία, και το κόστος διεκπεραίωσης των υποθέσεων που σχετίζονται με την ΑΑΔΕ / δημόσιο. Για τις μεν επιχειρήσεις, οι κεντρικοποιήσεις θα επιφέρουν αύξηση του λειτουργικού κόστους (διάνυση μεγαλύτερων αποστάσεων και ανάλωση περισσότερων πόρων για την περαίωση υποθέσεων), με τις μικρότερες μάλιστα να πλήττονται δυσανάλογα. Για τους δε πολίτες, η κεντρικοποιημένη δομή, όντας πιο “απόμακρη”, και λαμβάνοντας υπόψη και το ιδιαίτερο  γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδας με ορεινές και νησιωτικές περιοχές, θα καταστήσει πιο δύσκολη την απευθείας συναλλαγή και εξυπηρέτηση του φορολογούμενου χωρίς τη διαμεσολάβηση κάποιου τρίτου, έναντι αμοιβής.

Εξάλλου, οι αρνητικές επιπτώσεις από την  κεντρικοποιήση των φορολογικών υπηρεσιών σε Αττική και Θεσσαλονίκη  δεν αφήνει περιθώρια για κάποια άλλη εξέλιξη και στις Περιφέρειες. Η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω της υποστελέχωσης, η ηλεκτρονική γραφειοκρατία λόγω της έλλειψης ψηφιοποίησης και διαλειτουργικότητας, η  ταλαιπωρία πολιτών (π.χ. στο ΚΕΒΕΙΣ αυτή την στιγμή υπάρχουν πάνω από 100.000 εκκρεμή αιτήματα)  αλλά και επαγγελματιών ( λογιστές , συμβολαιογράφοι, κ.λ.π) είναι μερικά από τα προβλήματα που έχουν ήδη  δημιουργηθεί στην Αττική και την Θεσσαλονίκη.

Υπαρκτός είναι επίσης ο κίνδυνος μια σειρά από φορολογικές υπηρεσίες να περάσουν στα χέρια ιδιωτών όπως ήδη έχει περάσει το φορολογικό αρχείο το κέντρο εξυπηρέτησης φορολογούμενων.

Επειδή οι εργαζόμενοι δεν είναι αριθμοί που μεταφέρονται  από μια περιοχή σε μια άλλη στο πλαίσιο ενός  οικονομικού προγραμματισμού κόστους -ωφέλειας από το Υπουργείο αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη  η ποιότητα της εργασίας και οι  ανάγκες των εργαζομένων,

Επειδή ήδη οι κεντρικοποιήσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε εργαζόμενους, επαγγελματίες  και φορολογούμενους,

Επειδή η υποβάθμιση των ΔΟΥ των νομών θα δημιουργήσει αντίστοιχα προβλήματα με αυτά της Αττικής και Θεσσαλονίκης αλλά θα έχει και επιπρόσθετα σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα του νομού, στην  αποκέντρωση και στην περιφερειακή ανάπτυξη οδηγώντας σε περαιτέρω ερημοποίηση της υπαίθρου

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεται να υποστηρίξει με κάθε τρόπο τη διατήρηση των περιφερειακών φορολογικών υπηρεσιών του κάθε νομού με την υπάρχουσα δομή;
  2. Προβλέπεται η πλήρης στελέχωση των ΔΟΥ του κάθε νομού με μόνιμο προσωπικό και η αναβάθμιση των υποδομών τους; 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γεώργιος

Καλαματιανός Διονύσιος

Μαμουλάκης Χαράλαμπος 

Μεικόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαηλιού Γεώργιος

Τσαπανίδου Πόπη

Scroll