Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Άμεση αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων πρόσβασης των αγροτών και κτηνοτρόφων της Ξάνθης στις καλλιέργειες και τις μονάδες τους, από την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Δημαρίου-Ρουντοζέμ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: ‘Άμεση αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων πρόσβασης των αγροτών και κτηνοτρόφων της Ξάνθης στις καλλιέργειες και τις μονάδες τους, από την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Δημαρίου-Ρουντοζέμ

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα του νέου κάθετου οδικού άξονα της Εγνατίας, μήκους 7.5 km που συνδέει το Δημάριο με το Ρουντοζέμ στη Βουλγαρία. Ο νέος άξονας που ξεκίνησε το 2018, είναι μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T).θα έχει συνολικό μήκος 49 χλμ., θα ξεκινά από την Ξάνθη και μέσω του Εχίνου θα καταλήγει στα βουλγαρικά σύνορα. Με την ολοκλήρωσή του, θα υπάρχει πολύ καλύτερη και ασφαλέστερη οδική μετακίνηση μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας, σε μια περιοχή που είναι ορεινή και δύσβατη, θα ενισχυθεί η διασυνοριακή κινητικότητα μεταξύ των δύο χωρών και θα προωθηθούν οι εμπορικές συναλλαγές σε ολόκληρη την περιοχή της Ν.Α Ευρώπης.

Ωστόσο, αγρότες και κτηνοτρόφοι της περιοχής διαμαρτύρονται, καθώς η κατασκευή του δρόμου των 7.5 χλμ., έχει αποκόψει την πρόσβασή τους στις καλλιέργειες και τις μονάδες τους, απειλώντας τη βιωσιμότητά τους.

Σε πρόσφατο άρθρο του, ο Ιρφάν Χατζηγκενέ, αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Επικοινωνιών & Καλών Πρακτικών, επισημαίνει, μεταξύ άλλων,: «Αν και έχουν προβλεφθεί διαβάσεις για την προστασία της άγριας πανίδας, για την αρκούδα, οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι δεν έχει δοθεί η ίδια προσοχή στην ανθρώπινη μετακίνηση. Ο μοναδικός τρόπος για να περάσουν από τη μία πλευρά του δρόμου στην άλλη είναι μέσω ενός έργου απορροής όμβριων υδάτων, μια λύση που όχι μόνο είναι ανεπαρκής, αλλά εγκυμονεί και σοβαρούς κινδύνους».

“Αυτό το έργο είναι ακόμη ένα παράδειγμα του πώς η ανάπτυξη μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Είναι απαραίτητο να τηρούνται οι περιβαλλοντικές προδιαγραφές, αλλά εξίσου σημαντικό είναι να διασφαλίζεται η ασφαλής και λειτουργική πρόσβαση των ανθρώπων στις ιδιοκτησίες τους”, προσθέτει ο ίδιος, και καλεί τους αρμόδιους φορείς “να ακούσουν τις ανησυχίες των κατοίκων και να προχωρήσουν σε βιώσιμες λύσεις, όπως η δημιουργία υπόγειων διαβάσεων τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τα ζώα τους. Η ανάπτυξη δεν πρέπει να σημαίνει αποκλεισμό, αλλά να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες όλων όσοι ζουν και εργάζονται στην περιοχή”.

Κατόπιν τούτων,

Επειδή, η κατασκευή του κάθετου σύγχρονου οδικού άξονα που θα συνδέει την Εγνατία με τη Βουλγαρία, μέσω Εχίνου, είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που θα δώσει πνοή όχι μόνο στην Θράκη αλλά σε όλη την ευρύτερη περιοχή,

Επειδή, τα αναπτυξιακά έργα, για να είναι αποδοτικά και λειτουργικά, πρέπει να συμβαδίζουν με τις ανάγκες και να μην επιδεινώνουν τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων,

Επειδή, όπως καταγγέλλεται, το συγκεκριμένο έργο, όπως σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε, αποκόπτει τους κατοίκους της παραμεθόριας περιοχής της Ξάνθης, αγρότες και κτηνοτρόφους κατά πλειοψηφία, από τις εκμεταλλεύσεις τους,

Επειδή, εάν δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα, οι συνέπειες για τους κατοίκους του Δημαρίου θα είναι σοβαρές, οδηγώντας σε περαιτέρω απομόνωση και οικονομικές δυσκολίες πολλούς από αυτούς

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Ποια συγκεκριμένα μέτρα σκοπεύει να λάβει, ώστε να κατασκευαστούν οι κατάλληλες διαβάσεις στο νέο τμήμα του οδικού άξονα Δηματίου-Ρουντοζέμ, προκειμένου να μην έχουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της περιοχής, σοβαρό πρόβλημα πρόσβασης στις περιουσίες και τις εκμεταλλεύσεις τους;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Δούρου Ρένα

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κώστας

Παπαηλιού Γιώργος

Scroll