Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ με ΘΕΜΑ : Η καθυστέρηση στην εφαρμογή της νομοθεσίας σχετικά με την επιλογή των Διευθυντών Κλινικών των Στρατιωτικών Νοσοκομείων δεν περιφρουρεί την αξιοκρατία και ως εκ τούτου δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον

Προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Με το άρθρο 28 παρ. 14 του Νόμου 3883/2010 ορίστηκε ότι ο τρόπος και τα κριτήρια επιλογής των Διευθυντών Κλινικών και Εργαστηρίων των Στρατιωτικών Νοσοκομείων θα καθορισθούν με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

Πράγματι με την υπ΄αριθμ. 1258/21-2-2011 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄1114) ορίστηκε ότι η διαδικασία επιλογής Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών Κλινικών και Εργαστηρίων των Στρατιωτικών Νοσοκομείων γίνεται κάθε τέσσερα (4) χρόνια το τελευταίο δεκαήμερο του Μαϊου, μετά την προκήρυξη των αντίστοιχων θέσεων, που δημοσιεύεται το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου του έτους της επιλογής.

Η απόφαση αυτή χαρακτηρίζεται από κενά και αντιφάσεις, όπως χαρακτηριστικά τα εξής:

(α)για τους γιατρούς δεν προβλέπονται τα προσόντα προαγωγής του Συνταγματάρχη, ενώ αναφέρονται τα προσόντα προαγωγής Πλοιάρχων και Σμηνάρχων

(α)για τους νοσηλευτές παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα ελάχιστα τυπικά προσόντα για προαγωγή των νοσηλευτών της Αεροπορίας και των νοσηλευτών των λοιπών όπλων.

(γ)για τους οδοντιάτρους δεν γίνεται καμία αναφορά στα προσόντα αξιολόγησης του  Σημαιοφόρου και του Ανθυποσμηναγού.

‪(δ)για τους φαρμακοποιούς, είναι σαφές ότι σε κάθε όπλο υπάρχει διαφορετικός «εναρκτήριος βαθμός».

Ωστόσο, είναι γεγονός ότι συγκριτικά με το παρελθόν καθιερώνει ένα σύστημα επιλογής με κριτήρια βασισμένα στην επιστημονική επάρκεια, κριτήρια τα οποία εξασφαλίζουν πλέον αξιοκρατικές επιλογές, ικανές να αναβαθμίσουν την  λειτουργία των Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Παρ΄όλα αυτά, παρατηρείται ανεξήγητη καθυστέρηση στην υλοποίηση της παραπάνω υπουργικής απόφασης,. Συγκεκριμένα, ενώ οι διαδικασίες επιλογής Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών Κλινικών και Εργαστηρίων των Στρατιωτικών Νοσοκομείων έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο 2011, η αλήθεια είναι ότι μέχρι και σήμερα εκκρεμούν. Η καθυστέρηση αυτή επισημαίνεται και στους «33 στόχους» του ΓΕΕΘΑ, στους οποίους αναφέρθηκε πρόσφατα ικανός αριθμός δημοσιευμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 251 ΓΝΑ, στο οποίο ως καταληκτική προθεσμία για την αποστολή των φακέλων υποψηφιότητας ορίστηκε η 20/9/2012, δηλ. με καθυστέρηση σχεδόν ενάμιση (1,5) χρόνου.

Ερωτάται ο Υπουργός

1)για ποιους λόγους καθυστέρησε η επιλογή Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών Κλινικών και Εργαστηρίων των Στρατιωτικών Νοσοκομείων με το σύστημα των μορίων; με ποιόν τρόπο θα εξασφαλίσει ότι η υπερβολική καθυστέρηση στην επιλογή τους, που αντιβαίνει και στην αρχή της ασφάλειας του δικαίου, δεν θα επιφέρει διοικητικές ακυρότητες; μπορεί να εγγυηθεί ότι η καθυστέρηση δεν συνέβαλε στην επιπλέον μοριοδότηση (πχ αύξηση χρόνου σε θέσεις διοίκησης) συγκεκριμένων υποψηφίων;

2)πότε προκηρύχθηκε κάθε μια από τις θέσεις Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών Κλινικών και Εργαστηρίων των Στρατιωτικών Νοσοκομείων; πότε έληξε η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για κάθε μια από αυτές; πόσοι υποψήφιοι έχουν υποβάλει μέχρι σήμερα το βιογραφικό τους για κάθε μια από τις θέσεις αυτές; πότε – επιτέλους – θα ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής; μπορεί να εγγυηθεί ότι η παραπάνω υπουργική απόφαση θα εφαρμοστεί στο σύνολο των Κλινικών και Εργαστηρίων;

3)υπήρξαν περιπτώσεις Διευθυντών / Αναπληρωτών Διευθυντών, που τοποθετήθηκαν, χωρίς να έχει ακολουθηθεί η διαδικασία της υπ΄αριθμ. 1258/21-2-2011 υπουργικής απόφασης;

4) θεωρεί τέλος ότι η ισχύουσα υπουργική απόφαση, με τα κενά και τις αντιφάσεις, που περιγράφονται παραπάνω εξασφαλίζει πλήρως την αξιοκρατία με βάση την επιστημονική επάρκεια στις επιλογές Διευθυντών Κλινικών και Εργαστηρίων των Στρατιωτικών Νοσοκομείων; προτίθεται να προβεί σε αλλαγές και ποιες είναι αυτές;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Γιώργος Βαρεμένος

Θοδωρής Δρίτσας

Κώστας Ζαχαριάς

Αγνή Καλογερή

Βασίλης Κυριακάκης

Χρήστος Μαντάς

Ανδρέας Ξανθός

Βασίλης Χατζηλάμπρου

Scroll