Το βασικό συμπέρασμα διευρωπαϊκής επιστημονικής μελέτης για την ποιότητα ζωής των εφήβων που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε 13 ευρωπαϊκές χώρες, είναι ότι η ψυχική υγεία των ελλήνων μαθητών δοκιμάζεται περισσότερο από εκείνη των μαθητών στις περισσότερες άλλες χώρες. Ένας στους τρεις έλληνες μαθητές (ποσοστό 30%, ευρωπαϊκός μέσος όρος 25% Αυστρία, η Ελβετία, η Ολλανδία ποσοστό μικρότερο του 20%) υποφέρει από άγχος, πολλοί από αυτούς παθαίνουν τελικά κατάθλιψη. Αυτό σημαίνει ότι από τους περίπου 70.000 αποφοίτους του Λυκείου που παίρνουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις περισσότεροι από 20.000 αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Επιπρόσθετα ειδικοί ψυχολόγοι που παρακολουθούν μαθητές της Γ Λυκείου. αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «η πίεση που ασκούν οι εισαγωγικές εξετάσεις στους μαθητές, είτε άμεσα ως μια ιδιαίτερα δύσκολη δοκιμασία είτε έμμεσα ως αίτημα της οικογένειας ή της κοινωνίας για ανώτατες σπουδές, θα συνεχίσει να υποσκάπτει την ψυχολογική ευεξία τους, όσο οι εξετάσεις παραμένουν στην Ελλάδα η μοναδική επιλογή για να εισέλθουν οι νέοι στη ζωή των ενηλίκων».
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Προβληματίζεται το Υπουργείο Παιδείας για τα υψηλά ποσοστά μαθητών με προβλήματα ψυχικής υγείας που παρατηρούνται στη χώρα μας; Με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και ιδιαίτερα σε σχέση με την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προτίθεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούνται στους μαθητές και τις οικογένειές τους;
2. Έχει μελετήσει την πρόταση του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς για την ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και πώς τοποθετείται σε αυτήν;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αλ. Αλαβάνος