Εισήγηση Ευγενίας Ουζουνίδου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Κοζάνης, στη συζήτηση επί του σ/ν του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων»

 

Πρέπει
να τονίσουμε για μια ακόμη φορά ότι, ο Συριζα δεν αντιπολιτεύεται την
συγκυβέρνηση με τον τρόπο, που αντιπολιτευόταν, η ΝΔ το ΠΑΣΟΚ και το ΠΑΣΟΚ την
ΝΔ.

Η
αντιπολίτευση μας είναι εμπεριστατωμένη τεκμηριωμένη και χωρίς λαϊκισμούς.

Διότι,
δεν ξεκινάμε από το αξίωμα να αντιπολιτευθούμε αλλά από το αξίωμα να υπερασπιστούμε το δημόσιο συμφέρον και
τα δίκαια συμφέροντα των απλών ανθρώπων.

Είμαστε
υποχρεωμένοι πριν προχωρήσουμε στην τεκμηριωμένη τοποθέτηση μας, να σας υπενθυμίσουμε
ότι χθες έγινε μια μεγάλη λαϊκή κινητοποίηση στις Αφίδνες, στην οποία συμμετείχαν,
πολίτες, δήμαρχοι ακόμα και ιερείς της Βορειανατολικής Αττικής.

Οι
οποίοι είπαν δεν αντέχουν άλλο, να
πληρώνουν διόδια τρείς και λίγο για να πάνε από το σπίτι στην δουλειά και από
την δουλειά στο σπίτι, καθώς και στις όποιες κοινωνικές, οικογενειακές
υποχρεώσεις τους.

Απαιτούμε
πέρα από την προφορική, να υπάρχει γραπτή δέσμευση, ώστε να επιλυθούν τα θέματα
που δέχθηκε ότι είναι δίκαια ο κ. υπουργός.

 

Κ.κ

Στις
τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης, τις οποίες φέρνεται για κύρωση στην
βουλή, ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε αντιταχθεί και καταψηφίσει, διότι τα χαρακτηριστικά
τους  και εν τέλει οι παθογένειες τους
ήταν :

1.           
πρόχειρος
σχεδιασμός και μελέτη.
Εθνικό συνολικό σχέδιο  για την ανάπτυξη μεταφορικών υποδομών  δεν υπήρχε και δεν υπάρχει.

Σε
ποιο σχεδιασμό εντάσσονται αυτά τα έργα, που άφησαν στην άκρη την ανάπτυξη του
σιδηροδρομικού δικτύου;

ποιες
ανάγκες εξυπηρετούν  κι εξακολουθούν να
ισχύουν αυτές οι ανάγκες;

Tο  μόνο σχέδιο που υπάρχει είναι η υλοποίηση των
Διευρωπαϊκών Δικτύων, και η μόνη επιδίωξη είναι εξυπηρέτηση της διαπλοκής
(Εργολάβοι, Μιντιάρχες, Προμηθευτές, Τραπεζίτες κλπ)

 

2.           
Επιλογή συμβάσεων, που
ανήγαγαν το μηχανισμό της ιδιωτικής χρηματοδότησης σε κυρίαρχο για την
κατασκευή υποδομής της χώρας.

 

3.           
Συμβάσεις με  πολυπληθή συμβαλλόμενα
μέρη, με διαφορετικά και αντικρουόμενα πολλές φορές συμφέροντα.

 

4.           
Επιλογή ενός χρηματοδοτικού μοντέλου και
χρηματοδότησης, που στηριζόμενο
στη
νεοφιλελεύθερη αντίληψη, της δύναμης της κυριαρχίας των αγορών και της
παγκοσμιοποίησης, ήταν σαφές, ότι θα δημιουργούσε προβλήματα.

5.           
Αδιαφορία για την παγκόσμια εμπειρία των
συμβάσεων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, που είχαν αρνητικά αποτελέσματα, ακόμα
και στις ΗΠΑ.

 

Και
Φθάνουμε το 2011 όπου οι Παραχωρησιούχοι διέκοψαν τις εργασίες κατασκευής των
έργων.

 

Εσείς
ανεχθήκατε να σταματήσουν τα έργα.

Δεν
προχωρήσατε ούτε σε προειδοποίηση
καταγγελίας.

Αρχίσατε
την επαναδιαπραγμάτευση   και βασική σας  αρχή αποτέλεσε η ανάληψη της πλήρους
ευθύνης
από τη μεριά του Ελληνικού δημοσίου της διακοπής των εργασιών.

Ενώ
αποτελούσε βασική συμβατική  υποχρέωση του Παραχωρησιούχου να
διασφαλίζει, ότι θα υπάρχει ανά πάσα
στιγμή χρηματοδότηση
του έργου. 

 Το Δημόσιο  απεμπόλησε
το βασικό του ατού. Την  καταγγελία
των συμβάσεων.

Και
βρισκόμαστε σήμερα με τις τροποποιημένες συμβάσεις που φέρνετε προς κύρωση στη
Βουλή, με τις οποίες γίνεται:

1.           
περικοπή Φυσικού αντικειμένου
κατά  250 και πλέον χλμ (93 χλμ της Κεντρικής Οδού και 168χλμ  Πάτρα Πύργος Τσακώνα),

2.           
επιπλέον
χρηματοδοτική
συμβολή του δημοσίου της τάξης των  2 δις,

3.           
 ανάληψη
από πλευράς δημοσίου όλου του ρίσκου (επιχειρηματικού και τραπεζικού)

4.           
  Επινόηση και επιβολή μηχανισμού ανακύκλωσης,
που στην πραγματικότητα, είναι μηχανισμός εξασφάλισης των κερδών των
παραχωρησιούχων, με χρήμα των φορολογουμένων

5.           
Αποδοχή και συνομολόγηση από μεριάς του ελληνικού δημοσίου καθολικής ανώτερης βίας, η οποία
φαίνεται σαν να υπάρχει μόνο για τους εμπλεκόμενους με τις Συμβάσεις
Παραχώρησης  και όχι για κάθε
επιχειρηματία που έχει ήδη κλείσει  ή
βλέπει να φθίνει η επιχείρησή του.

Ας τα πάρουμε ένα- ένα και αντιστρόφως θα μου
επιτρέψετε

1.           
Η  διάταξη 
και η συνομολόγηση της καθολικής ανώτερης βίας εισάγει νέα δεδομένα με πολύ ευρύτερες
επιπτώσεις τόσο στα ίδια τα έργα όσο και σε άλλα έργα.

Άκρως επικίνδυνο και επιβλαβές για το δημόσιο
συμφέρον
 γιατί  δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σχετική διάταξη
που να αποκλείει μελλοντική επίκληση ανωτέρας βίας, με βάση την
οικονομική κρίση, στην πορεία των συγκεκριμένων έργων, ενώ σας επισημάναμε ήδη  ότι υπάρχει 
κίνδυνος  να αιτηθούν οι Παραχωρησιούχοι νέες αποζημιώσεις.

2.           
Υπάρχει μία απόλυτη
ανατροπή
της κατανομής των κινδύνων χρηματοδότησης της αρχικής σύμβασης.

Υποτίθεται
ότι  ένα
μέρος του αρχικού ρίσκου των Παραχωρησιούχων θα ανελάμβανε  το ελληνικό δημόσιο.

Εμείς
υποστηρίζουμε ότι όχι ένα μέρος αλλά
αναλάβατε  το ρίσκο όλων πλην του κατασκευαστικού, το οποίο σήμερα είναι κι ελάχιστο, αφού  τα δυσχερέστερα τμήματα σε κάποιες συμβάσεις
έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί (Μαλλιακός- Κλειδί, Ολυμπία) ή έχουν περικοπεί και τα
αναβάλλετε για το μέλλον(Ε65) .

 Επιπλέον   εξασφαλίζετε ένα μέρος του κέρδους των
παραχωρηριούχων, με συνέπεια οι συμβάσεις που καλούμεθα   να κυρώσουμε να είναι επωφελείς για τους Παραχωρησιούχους και επιβλαβείς για το ελληνικό δημόσιο,

Εσείς
 αναφέρατε κ. Υπουργέ, ότι η ισπανική κυβέρνηση
επέλεξε να δώσει  άτοκα δάνεια στους Παραχωρησιούχους. Τι παραπάνω να προσθέσουμε
εμείς; Γιατί δεν πήρατε παράδειγμα από την Ισπανία όπου  το Δημόσιο δάνεισε  (έστω και άτοκα),  δεν δανείσθηκε, για να χαρίσει στους Παρ/χους.

Και καταθέσατε τροπολογία για την οποία θα μιλήσουμε αύριο
αναλυτικά, με την οποία το ελληνικό δημόσιο 
καθ’ υπέρβασιν όλων των υπολοίπων προβλέψεων, αναλαμβάνει και εγγυάται το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας
Επενδύσεων, τα έξοδα και τους τόκους.

3.           
Από την είσπραξη των εσόδων, αφού
καλύψει ο Παραχωρησιούχος, τις δανειακές
του
ανάγκες, το κόστος συντήρησης,
το δείκτη απόδοσης των  κεφαλαίων του, που κινείται γύρω στο 8%έως
10%  μετά από αυτά ότι περισσέψει θα εισπράξει το δημόσιο, μέσω του μηχανισμού
ανακύκλωσης.

Οι Τράπεζες και οι Παραχωρησιούχοι  χωρίς καμία συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου                                                  
είχαν προσδιορίσει από κοινού τον
αποδεκτό οριακό εμπορικό κίνδυνο
, με μειωμένες κυκλοφοριακές προβλέψεις
κατά 15% έως 20%  του Παραχωρησιούχου, ο οποίος δεν θα διέκοπτε τη χρηματοδότηση.

Κατά συνέπεια, δεν πρέπει να αναληφθεί από το
Δημόσιο, η χρηματοδοτική κάλυψη αυτού του ποσοστού
πτώσης
της κυκλοφορίας, αλλά το πέραν
αυτού;

 

 

Μία αναφορά για τις Τράπεζες
γιατί και εδώ αντιφάσκετε κύριοι της κυβέρνησης.

Πριν
την κρίση  ο δανεισμός ήταν 3 δισ. €  με επιτόκιο 1% έως 2% και σήμερα ο δανεισμός
είναι 1,7 δισ. € με επιτόκιο 3% έως
6,5%.
 

 

Στα
στοιχεία που μας δώσατε προ μηνός, αναφέρατε ρητά ότι οι Τράπεζες ζήτησαν να δανειοδοτήσουν, με βάση το ρίσκο του έργου κι όχι με βάση  το ρίσκο
της χώρας
.

Στην
Επιτροπή επιχειρηματολογήσατε κε Υπουργέ για το ρίσκο της χώρας.

Πέραν
από την προφανή αντίφαση

α)
Πως είναι δυνατόν να αυξάνεται το επιτόκιο και να το δέχεσθε,

Από τράπεζες
(τουλάχιστον τις μισές σημειώνω), που δεν
θα
  υπήρχαν αν δεν τις είχε το
δημόσιο ανακεφαλοποιήσει και μάλιστα για έργα αναπτυξιακά;

β)
ενώ μειώθηκε η έκθεση του τραπεζικού δανεισμού

γ)
 συνεχίζετε να μην έχετε εγγυήσεις  από τις Τράπεζες (ότι θα χρηματοδοτήσουν τα
έργα).

 θα πάρετε εγγυήσεις, μετά την ψήφιση του
νομοσχεδίου από τη Βουλή;
Είναι δυνατόν αυτό;

Έχετε
υπογράψει συμβάσεις, που υπάρχουν κενά στα ποσά. Υπάρχει κενό ποια τράπεζα
εγγυείται της δεσμευτικής επένδυσης! 

Τονίζουμε
ότι οι  δανειακές συμβάσεις είχαν  συναφθεί μεταξύ των Παραχωρησιούχων και
των Δανειστών (χωρίς εγγύηση του δημοσίου όπως περήφανα δήλωνε το 2007 ο
κύριος Σουφλιάς)

 

3,5-4 δις
κυρίες & κύριοι ζεστό χρήμα είναι η απευθείας συμμετοχή του δημοσίου, όταν
στις αρχικές συμβάσεις προβλεπόταν 2,3 δις. Και τώρα  κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού, για λιγότερο αντικείμενο και χωρίς βεβαίως
να συνυπολογίζουμε τι χάνει το ελληνικό δημόσιο, τουλάχιστον 7-8 δις όπως
αποτυπώνεται και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους μέσω του
μηχανισμού ανακύκλωσης των εσόδων των διοδίων.

4.           
Το  1,2 δις θα αφαιρεθεί από το ΕΣΠΑ, με αποτέλεσμα την απένταξη μικρών και μεσαίων έργων της
περιφέρειας (μεγαλύτερης έντασης
εργασίας από τα μεγάλα
), που θα έδιναν ανάσες και ζωή   στις περιοχές αυτές.

  Τονίζουμε ότι
τα μικρά και μεσαία έργα υποδομών που θα απενταχθούν όπως είναι τα αντιπλημμυρικά, ύδρευσης, αποχέτευσης, είναι έργα  που υπήρχαν στο σχεδιασμό των Περιφερειών
και κρίθηκαν από τους τοπικούς φορείς και τις ίδιες τις Περιφέρειες, σημαντικά για την περιφερειακή ανάπτυξη.

 Είναι λοιπόν δική μας ή  δική σας αντίφαση η
απένταξή τους
, η ανατροπή στην
πράξη μέρους του περιφερειακού σχεδιασμού;

 

 

Βεβαίως και θέλουμε τη χώρα
κέντρο διαμετακομιστικό, όχι όμως με την κυριαρχία των οδικών έναντι των σιδηροδρομικών μεταφορών, όχι εναντίον της
τοπικής παραγωγής, όχι εναντίον της επίλυσης των προβλημάτων υποδομών των
τοπικών κοινωνιών.

Δεν έχουμε καταφέρει ακόμη
να συνδέσουμε πόσιμο νερό σε όλες τις περιοχές της χώρας και τολμάτε να
μας μιλάτε για ανάπτυξη;

Με δρόμους που θα παραμείνουν
ημιτελείς ή και ατελείς;

 

 

Για τις αποζημιώσεις
καθυστέρησης έναρξης παραχώρησης
,

Γιατί
δεν διεκδικήθηκαν από την Ε.Ε., έξω βεβαίως
και πέρα από τα τρέχοντα προγράμματα (ΕΣΠΑ κλπ);  Αφού η καθυστέρηση αυτή προέκυψε από την
εξέταση στην Ε.Ε. των καταγγελιών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέταξε  τη μη πραγματοποίηση οιασδήποτε ενέργειας που
θα δέσμευε μελλοντικά την Επιτροπή.

 

Αποζημιώσατε
με προκαταβολικές αναθεωρήσεις τόσο
το Μορέα όσο και την Ολυμπία, της τάξης του 12% ετησίως, και τελικά το ποσό αποζημίωσης  διαμορφώθηκε στα 68,5 περίπου εκ. ευρώ για το Μορέα και 91 εκ ευρώ για την Ολυμπία, χωρίς να διεκδικήσετε τουλάχιστον τους
τόκους αυτής της προκαταβολικής είσπραξης. Για την ΟΛΥΜΠΙΑ μια και τώρα μειώνεται το οικονομικό
αντικείμενο δεν θα πρέπει να 
αναπροσαρμόσετε με ανάλογη μείωση αυτή την αποζημίωση;

Για τις συμφωνίες
αποζημίωσης παρελθόντος κατασκευαστή

Απαράδεκτη
είναι η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε με τις Συμφωνίες αυτές, αφού ουσιαστικά
έγιναν και συνομολογήθηκαν, από μόνο τον
υπογράφοντα Υπουργό, πράγματα
(Παρατεταμένη Ανώτερη Βία) τα οποία θα
δεσμεύουν το Δημόσιο στο διηνεκές.

Είναι
βέβαια απλό: έτσι φτιάχνονται οι
μονόδρομοι και τα αδιέξοδα.

Καταρχήν
σημειώνεται ότι σημαντικό ποσό των αποζημιώσεων αυτών αφορά το κόστος της αναστολής των εργασιών,
το οποίο εμείς θεωρούμε ότι κακώς
ανέλαβε κατ΄ αποκλειστικότητα το Δημόσιο, αφού η σχετική εντολή για διακοπή δεν δόθηκε από το Δημόσιο.

Δε
μας είπατε τίποτε γιατί οι
πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου μόλις τον Αύγουστο του 2010 (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ
ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ) ΚΑΙ
ΑΦΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΛΕΟΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΘΕΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ
αποφάσισαν με
πράξη του Υπουργικού συμβουλίου, να εφαρμόσουν την διαδικασία απαλλοτριώσεων
των Ολυμπιακών έργων για την επίσπευσή τους.

 

Δεύτερον οι Συμφωνίες αυτές,
όπως οι ίδιες αναφέρουν, αφορούν αποζημιώσεις που συμβατικά προβλέπονται  με συγκεκριμένα άρθρα των συμβάσεων στα οποία
δίδεται ο ορισμός του γεγονότος καθυστέρησης και οι αποζημιώσεις περιόδου
μελετών-κατασκευών.

Γιατί  δεν ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από τις Συμφωνίες
Παραχώρησης διαδικασί
α;.

Επί
πλέον στις συμφωνίες αυτές περιλαμβάνονται αποζημιώσεις που ουδεμία σχέση
έχουν με αυτά τα άρθρα.

Αναγνωρίσατε
αποζημιώσεις για λατομεία όταν ήταν κίνδυνος του Παραχωρησιούχου.

Αποδεχτήκατε
να αποζημιώνετε έξοδα πρίν από την επέλευση Γεγονότων Καθυστέρησης και
υιοθετήσατε Δείκτες Τιμών Καταναλωτή για υπολογισμούς μελλοντικών εξόδων που
δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς που προβλέπετε εσείς οι ίδιοι με την ΕΛΣΤΑΤ. Με
κανένα τρόπο δε λάβατε υπόψη σας τη νέα οικονομική πραγματικότητα στη χώρα και
τη βίαιη εσωτερική υποτίμηση που εσείς επιβάλλατε.

Στην επιτροπή θέσαμε πολλά
και συγκεκριμένα θέματα για τα οποία δεν πήραμε καμία απάντηση και για τα οποία
δυστυχώς εδώ δεν μπορούμε να επεκταθούμε, Επιφυλασσόμαστε όμως να επανέλθουμε
και μέσα από τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες
.

Μας
είπατε στην επιτροπή ότι στις συμβάσεις των έργων παραχώρησης των
αυτοκινητοδρόμων, το κατασκευαστικό αντικείμενο προσδιορίζεται με ακρίβεια, με
επιμερισμό σε γεωγραφικές ενότητες και ομάδες ομοειδών εργασιών

Αν
ήταν έτσι δεν θα είχαμε το πρόβλημα
της ΛΕΑ στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, με την έκθεση της ΕΔΕΛ και την
δημοσιονομική διόρθωση που επιβλήθηκε. Τονίζουμε ότι η ΛΕΑ αποτελεί
κραυγαλέα  περίπτωση παραβίασης κάθε
διαδικασίας ανάθεσης.

Μας
είπατε ότι το αντικείμενο των ομοειδών εργασιών αναλύεται περαιτέρω σε
επιμέρους εργασίες που αντιστοιχίζονται με τα άρθρα των επίσημων αναλυτικών
τιμολογίων του δημόσιου, ΑΤΟΕ .

Καμία τέτοια αντιστοίχηση δεν ισχύει.

 

Μας
είπατε, το προσυμφωνημένο σταθερό στη σύμβαση τίμημα καταβάλλεται στις
επιμέρους πιστοποιήσεις, πληρωμές, επικαιροποιημένο με το δείκτη τιμών
καταναλωτή, για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης
έως την πληρωμή και διατηρείται σταθερό σε πραγματικές τιμές.

Δεν
γίνεται καμία πληρωμή επικαιροποίησης εκτός
από περιπτώσεις που προβλέπεται π.χ. στις περιπτώσεις αποζημίωσης λόγω
Γεγονότος Καθυστέρησης.

Η 
όποια
αναθεώρηση
είναι ενσωματωμένη στο Τίμημα Μελετών Κατασκευών.

Το 
Τίμημα Μελετών Κατασκευών μπορεί να επικαιροποιηθεί μόνο σε περίπτωση
καθυστέρησης έναρξης παραχώρησης.

 

Επιπλέον
τα όσα αναφέρατε για την αναθεώρηση του τμήματος των εργασιών παραχώρησης με
βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή, σημειώνω
ότι δεν έχουν κανένα νόημα και καμιά πρακτική σημασία, δεδομένου ότι η
αναθεώρηση του κατασκευστικού αντικειμένου περιλαμβάνεται
στο τίμημα μελετών και κατασκευών.

Η
σύγκριση μεταξύ της αναθεώρησης ενός Δημ. Έργου και ενός έργου Παραχώρησης  είναι επί άλλης βάσης, πέραν των ανωτέρω
επιπλέον, γιατί τα έσοδα από τα Δημόσια Έργα τα εισπράττει το ελληνικό δημόσιο
κι όχι οι Παραχωρησιούχοι.

Κ.κ.

Το μόνο πράγμα που δεν αλλάξατε των αρχικών συμβάσεων
είναι τα διόδια. Φτάσατε πλέον να βάζετε διόδια ακόμα και στον αστικό ιστό των
πόλεων.

Θα φέρω το παράδειγμα της επιβολής πλευρικών διοδίων
στους ανισόπεδους κόμβους Κρυονερίου και Βαρυπόμπης, σε μια συνοικία, που τα
επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι από τους 5.000 κατοίκους θα φτάσει στις 8-10.000.

Με την ενέργειά σας αυτή, ζητάτε από τους κατοίκους
των Δήμου Διονύσου και Κηφισιάς- για ένα κομμάτι του αυτοκινητόδρομου που
κατασκευάστηκε με δαπάνες του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο διέρχεται Αθήνα-
Βόρεια Προάστια και το οποίο παρεχωρήθη στη Νέα Οδό- να πληρώσουν επιλεκτικά διόδια, που όχι μόνο θα έχουν οικονομική
επιβάρυνση, αλλά με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσετε σε κυκλοφοριακό χάος, όλες
τις συνοικίες πέριξ του αυτοκινητόδρομου και όχι μόνο, πράγμα που ο κοινός νους
δεν κατανοεί.

Όπως είπα και στην αρχή της ομιλίας μου
ελπίζω πως οι ανακοινώσεις σας  στην
Επιτροπή για  το θέμα του εναλλακτικού δικτύου, για  το θέμα της αναλογικής χρέωσης ή το θέμα των
μεγάλων εκπτώσεων.

θα τηρηθούν γραπτώς.

Κε Υπουργέ, δεν ξέρω εάν
αντιληφθήκατε τι μας είπατε. Γιατί  αυτό
που είπατε προϋποθέτει ότι :

πρώτα θα ολοκληρωθεί το σύνολο
του δικτύου των παραπλεύρων  δρόμων  του ΠΑΘΕ (τουλάχιστον), δηλαδή απαιτούνται κάποια
χρόνια 

β) θα δρομολογηθεί λύση
αναλογικής χρέωσης και στη συνέχεια
θα αυξηθούν τα διόδια.

Τέλος,
στο ερώτημα «τι θα κάναμε εμείς;»

Καταρχήν, αναγνωρίζουμε ότι πρέπει άμεσα να
προωθηθεί η ουσιαστική επανεκκίνηση των εργασιών στους υπόψη οδικούς άξονες –
ώστε να σταματήσει και η προϊούσα απαξίωση των εκτελεσμένων έργων – διασφαλίζοντας όμως ότι αυτό σε κάθε
περίπτωση δεν θα συντελεσθεί σε βάρος του Δημοσίου.

            Για το σκοπό αυτό απαιτείται:

1.           
Η ακύρωση ως μη σύννομων των πρόσφατων
συμφωνιών για τις αποζημιώσεις παρελθόντος (στις οποίες έχει οδηγηθεί η
Κυβέρνηση με τους παραχωρησιούχους).

2.           
Η συστηματική και εξαντλητική καταγραφή
όλης της εμφανούς και «κρυμμένης», άμεσης και έμμεσης, χρηματοοικονομικής
συμβολής του Δημοσίου στις νέες ΣΠ και τα καταρτιζόμενα μοντέλα.

Γιατί για εμάς, η δημόσια συμμετοχή αυξάνεται
στο ύψος του 55% των έργων

3.           
Η ακριβής πρόβλεψη των όρων υλοποίησης
της πραγματικής συμβολής του Δημοσίου και πάντως διασφάλιση της θέσης του
Δημοσίου, ώστε να μην καθίσταται ως 
χρηματοδότης «τελευταίας καταφυγής» χωρίς μάλιστα τα ανάλογα της
συμβολής του δικαιώματα, οικονομικά, 
διαχειριστικά και συμμετοχικά στο σχήμα.

4.           
Άμεση εγκατάσταση ηλεκτρονικών
αναλογικών διοδίων. Μείωση του ύψους των διοδίων, σημαντικές απαλλαγές για
κοινωνικές κατηγορίες με βάση το εισόδημα και τον τόπο διαμονής τους.

5.           
Επανασχεδιασμός του χρονοδιαγράμματος
ολοκλήρωσης και αποπληρωμής των έργων.

 

 

 

Scroll