Εγκαταλελειμμένα οχήματα

Ερώτηση Φ.Κουβέλη προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακυβέρνησης - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Σε έντονο πρόβλημα για τους κατοίκους της Αθήνας και πολλών άλλων πόλεων της χώρας τείνει να εξελιχθεί η εγκατάλειψη παλαιών – και όχι μόνο – αυτοκινήτων στους δρόμους. Με την κατακόρυφη αύξηση των τελών κυκλοφορίας και τη γενικότερη οικονομική δυσπραγία, τα οχήματα, που εγκαταλείπονται από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν τους τελευταίους μήνες πολλαπλασιαστεί, ένα φαινόμενο που γίνεται πλέον εύκολα αντιληπτό σε κάθε γειτονιά και Δήμο. Συνεπεία τούτου, αφενός οι θέσεις στάθμευσης περιορίζονται σε περιοχές που το πρόβλημα ήδη είναι οξυμένο, αφετέρου δημιουργούνται εστίες μόλυνσης.

Με βάση τους υπολογισμούς των ειδικών, 12 λεπτά κατά μέσο όρο θα κέρδιζαν οι οδηγοί που αναζητούν θέση στάθμευσης, αν απομακρύνονταν έστω τα μισά εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα.

Υπενθυμίζεται ότι στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής της 25ης Ιανουαρίου 2007, εξειδικευμένοι φορείς και επιστήμονες επεσήμαναν ότι η μη απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων αποτελεί έναν από τους λόγους επιδείνωσης της περιβαλλοντικής ρύπανσης στη χώρα μας.

Με την Οδηγία 2000/53/ΕΚ θεσπίστηκε η διαχείριση των παλαιών οχημάτων, η οποία θεσμοθετήθηκε στη χώρα μας με το Ν. 2939/2001 και το ΠΔ 116/2004. Παρά το γεγονός ότι λειτουργούν δώδεκα κέντρα διαχείρισης παλαιών οχημάτων, τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα δεν αποσύρονται.

ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

–  Ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων από την κυκλοφορία;

–  Ποιος ο επίσημος αριθμός των εγκαταλελειμμένων οχημάτων στην Αθήνα και την επικράτεια και ποιο το σύνολο των αποσυρθέντων αυτοκινήτων ανά έτος;

Ο ερωτών βουλευτής

Φώτης Κουβέλης

Scroll