Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, Αλέξης Τσίπρας, πραγματοποίησε σήμερα συνάντηση με το Προεδρείο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Μετά το τέλος της συνάντησης έγιναν δηλώσεις:
Αλέξης Τσίπρας, Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ:
Είχαμε σήμερα την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τις θέσεις της ΥΠΑ και τις προτάσεις της, προκειμένου να μπορέσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια να γίνουν μοχλός ανάπτυξης για την τοπική οικονομία και προσέλκυσης και ανάπτυξης του τουρισμού.
Δυστυχώς, η κυβέρνηση έχει σχέδιο την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Χωρίς, όμως, να έχει γίνει ένας έστω πρόχειρος απολογισμός για το ποιο ήταν το δημόσιο όφελος από τη δημιουργία ενός ιδιωτικού αεροδρομίου, της Hochtief στα Σπάτα. Ένας πρόχειρος υπολογισμός θα μπορούσε να μας αποδείξει ότι σήμερα έχουμε το πιο ακριβό αεροπορικό εισιτήριο στην Ευρώπη για εσωτερικούς προορισμούς. Για να πάει κανείς σε οποιοδήποτε ελληνικό νησί πληρώνει διπλάσια απʼ ότι πληρώνει για να πάει στο Λονδίνο. Δεν έχουμε πτήσεις από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» προς τους σημαντικότερους διεθνείς προορισμούς. Δεν υπάρχει πτήση απευθείας για τις ΗΠΑ, για το Βερολίνο και για άλλους σημαντικούς προορισμούς. Επιπλέον έχουμε μία σύμβαση με μία γερμανική εταιρεία, η οποία δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις της στο δημόσιο.
Και μιας και θα έρθει αύριο η κα Μέρκελ, καλό θα ήταν να τη ρωτήσει ο Πρωθυπουργός – γιατί θα συζητήσουν, απʼ ότι φαντάζομαι, για τα νέα βάρη δισεκατομμυρίων στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους – αν η γερμανική εταιρεία Hochtief προτίθεται να δώσει στο ελληνικό δημόσιο τα πάνω από 600 εκατομμύρια που χρωστάει από το ΦΠΑ που δεν αποδίδει. Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να τεθούν τέτοια ζητήματα στο τραπέζι. Να τη ρωτήσει επίσης, αν πρόκειται κάποια στιγμή να δώσει στη δημοσιότητα την απολογία του κ. Χριστοφοράκου στο γερμανικό δικαστήριο, για να δούμε ποιοι ακριβώς ήταν αυτοί που χρηματίστηκαν από τη γερμανική εταιρεία. Να δώσει στη δημοσιότητα όλες αυτές τις συζητήσεις που γίνονται σε κλειστά γραφεία, αλλά δεν τις μαθαίνει ποτέ ο ελληνικός λαός.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ελληνικός λαός αύριο, με ειρηνικό αλλά μαζικό τρόπο, θα δώσει απάντηση. Διότι, αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας είναι πρωτοφανές και είναι εγκληματικό. Σε ένα πρόγραμμα που και οι ίδιοι οι εμπνευστές του παραδέχονται ότι είναι αδιέξοδο, επιμένουν στην εφαρμογή του, σε μία εφαρμογή που θα μας οδηγήσει στην κοινωνική διάλυση. Και ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να δεχτεί άλλο αυτό το έγκλημα. Η υποδοχή της κα Μέρκελ θα είναι παλλαϊκή. Πιστεύουμε ότι θα είναι ένα μήνυμα δημοκρατίας. Ένα μήνυμα που θα φτάσει, θα βγει έξω από τα σύνορα της χώρας και θα είναι το έναυσμα για μια μεγάλη αλλαγή πορείας για την Ελλάδα αλλά και για την Ευρώπη.
Διότι πρέπει να γνωρίζουν όλοι, ότι αν η κα Μέρκελ έρθει στην Ελλάδα χωρίς να έχει τίποτα παραπάνω να πει απʼ όλα όσα μας έχει πει όλο το προηγούμενο διάστημα, δηλαδή ότι πρέπει να εφαρμόσουμε ένα αποτυχημένο πρόγραμμα, τότε αυτή η επίσκεψη θα γυρίσει μπούμερανγκ στους εμπνευστές της. Γιατί θα αποτελέσει το έναυσμα για να μάθει όλη η Ευρώπη και οι λαοί της Ευρώπης ότι οι Έλληνες πολίτες, η μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, στέκεται απέναντι στην προοπτική μιας εθελούσιας αυτοκτονίας που μας προτείνουν σήμερα οι ηγέτες της Ευρώπης.
Και ίσως, λοιπόν, να είναι πάρα πολύ χρήσιμη αυτή η επίσκεψη, για να συνειδητοποιήσει και η κα Μέρκελ ότι αυτή η πολιτική δεν μπορεί να προχωρήσει και να αλλάξει στρατηγική.
Βασίλης Αλεβιζόπουλος, Πρόεδρος ΟΣΥΠΑ:
Σήμερα επισκεφτήκαμε τον ΣΥΡΙΖΑ, τον Πρόεδρο τον κ.Τσίπρα και συζητήσαμε τα θέματα που απασχολούν την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το θέμα που αναλύσαμε, που πραγματικά αντιδρούμε ως εργαζόμενοι είναι η ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα των ελληνικών αεροδρομίων.
Από δικής μας πλευράς καταθέσαμε τις απόψεις μας. Είμαστε εντελώς αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση ή είσοδο ιδιωτών στα αεροδρόμια για ένα και μοναδικό λόγο: τα αεροδρόμια της χώρας μας έχουν ένα κοινωνικό, οικονομικό ρόλο και ενισχύουν τον τουρισμό της χώρας μας, όπως επίσης διασφαλίζουν και την ασφάλεια της χώρας μας μια και έχουν την μικτή λειτουργία με την πολεμική αεροπορία. Στις θέσεις μας αυτές δώσαμε όλες μας τις απόψεις.
Και βέβαια με τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη θα θέλαμε να πούμε ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα δημιουργήσει αντιθέτως, αντί για έσοδα στο ελληνικό δημόσιο, δαπάνες προς τον ελληνικό λαό και στον Έλληνα φορολογούμενο για τη συντήρηση των 27 αεροδρομίων, τα οποία είναι άγονα και επιδοτούνται για άγονες γραμμές.
Έτσι, λοιπόν, εμείς θεωρούμε ότι αν η ΥΠΑ παραμείνει ως δημόσιο, θα έχει τη δυνατότητα της ανάπτυξης, της ενίσχυσης της κοινωνίας και του τουρισμού.
8/10/2012