Τα τελευταία χρόνια οι κυβέρνηση συνεχίζει να θεωρεί το ζήτημα της ΟΑ ως «βαρίδι» για τη χώρα Εμμένει στην αδιέξοδη πολιτική της ιδιωτικοποίησης. ακόμα και με λογικές τεμαχισμού των δραστηριοτήτων της, διατηρώντας «διχοτομημένη» την εταιρία σε Ολ. Αεροπορία και Ολ. Αερογραμμές από το Σεπτέμβρη του 2003.
Επειδή η κυβέρνηση έχει αφήσει το ζήτημα της ΟΑ να θεωρείται «ενοχοποιητικό» για τη χώρα μεταφέροντας μέρος του προβλήματος στην Κομισιόν και συγκεκριμένα στον αρμόδιο επίτροπο μεταφορών Ζάκ Μπαρό, ο οποίος φτάνει στο σημείο να αμφισβητεί αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων, που αποδεικνύουν ότι η ΟΑ ουδέποτε υπήρξε ζημιογόνα, αφού το δημόσιο βρίσκεται να της οφείλει τεράστια ποσά.
Επειδή υπάρχουν τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων σε θέματα διοίκησης, οικονομικής αδιαφάνειας, αναποτελεσματικότητας, επιχειρησιακής ανεπάρκειας, ορθολογικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού που έχουν ως αποτέλεσμα να παραμένουν σε πολιτική ομηρία και εργασιακή αβεβαιότητα χιλιάδες συμβασιούχοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών αερογραμμών. Η νομοθετική διαδικασία για τη μονιμοποίηση 609 συμβασιούχων, που η κυβέρνηση είχε καταθέσει προεκλογικά, βρίσκεται ακόμα αδικαιολόγητα σε εκκρεμότητα.
Επειδή το μόνιμο προσωπικό βρίσκεται σε ανασφαλή θέση αφού με το πρόσφατο παράδειγμα του ΟΤΕ απειλείται το εργασιακό μέλλον της πλήρους και σταθερής απασχόλησης όλων των εργαζομένων, όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων, μονίμων και συμβασιούχων.
Επειδή σήμερα η ΟΑ υποχρεούται να πληρώνει υπέρογκα ενοίκια που ξεπερνούν τα 80 εκ. ευρώ το χρόνο στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ενώ στο αεροδρόμιο Ελληνικού τα ενοίκια δεν ξεπερνούσαν τα 13 εκ ευρώ ετησίως.
Επειδή ο αεροπορικός στόλος της ΟΑ χρόνο με το χρόνο μειώνεται όπως και οι πωλήσεις της, με αποτέλεσμα τα κενά που δημιουργούνται στην αγορά να τα καρπώνονται οι ανταγωνιστές της. Κανένα μεσοπρόθεσμο επιχειρησιακό σχέδιο δεν εκπονείται και οι δυο διχοτομημένες εταιρίες ( Ολ. Αερογραμμές και Ολ. Αεροπορία) λειτουργούν σε καθεστώς μόνιμης επιχειρησιακής κρίσης.
Επειδή τα τεράστια συγκριτικά της πλεονεκτήματα όπως η τεχνική βάση, το handling, ο εμπορευματικός σταθμός, το κέντρο πληροφορικής, η Ολ. Αεροπλοΐα μένουν ανεκμετάλλευτα και αφήνονται στην τύχη τους.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί δεν σταματά η κυβέρνηση τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης προκείμενου να προχωρήσει σε μια ουσιαστική ανασυγκρότηση της δημόσιας ΟΑ και συνολικά του ομίλου της
2. Ποτέ θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην αναδιοργάνωση και εφαρμογή ενός αναπτυξιακού σχεδίου του ομίλου της ΟΑ σε ενιαία δομή προσκειμένου να δοθεί τέλος στην διχοτόμηση του ομίλου και στην διαπιστωμένη πλέον αναποτελεσματική του λειτουργία από το 2003
3. Πως θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση την συνεχή μείωση του στόλου της ΟΑ που συστηματικά αποφέρει δραματική επιδείνωση των εσόδων της εταιρίας προς όφελος των ανταγωνιστών της
4. Πως θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση την συνεχιζόμενη ομηρία χιλιάδων συμβασιούχων που εδώ και 10-20 χρόνια αποτελούν ένα φθηνό και ανακυκλώσιμο είδος εργαζομένου χωρίς εργασιακή και συνταξιοδοτική προοπτική
Ο Ερωτών Βουλευτής
Παναγιώτης Λαφαζάνης