Συχνές διακοπές στην υδροδότηση της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των πρόδρομων έργων για την κατασκευή του Μετρό

Και δεύτερη βλάβη παρουσιάστηκε μέσα σε δυο μέρες στο δίκτυο υδροδότησης της Θεσσαλονίκης κατά τις εργασίες μετατόπισης του δικτύου της ΔΕΗ, για τις ανάγκες εκτέλεσης του έργου του Μετρό. Αποτέλεσμα της βλάβης  -διάτρηση αγωγού ύδρευσης- ήταν η διακοπή της υδροδότησης στην περιοχή για δύο ώρες περίπου.

Η ανάδοχος εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο της μετατόπισης του δικτύου της ΔΕΗ, διευκρίνισε ότι εν λόγω αγωγός  ήταν τοποθετημένος μόλις 50 εκατοστά κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, που είναι και το ελάχιστο προβλεπόμενο βάθος για παρόμοιους αγωγούς.   

Ωστόσο εκπρόσωποι της ΕΥΑΘ δηλώνουν ότι τέτοια φαινόμενα με βλάβες του δικτύου, λόγω των έργων του Μετρό, θα υπάρξουν και θα αυξηθούν  στο μέλλον, διότι  χάρτης του δικτύου υπάρχει μόνο για τους κεντρικούς αγωγούς, ενώ για τους δευτερεύοντες   ακόμη και τα ελάχιστα βάθη  έδρασης  συνεχώς μεταβάλλονται λόγων των  διαφόρων  εργασιών και επεμβάσεων στους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Και επιπλέον οι αγωγοί αυτοί δεν είναι επαρκώς προστατευμένοι.  

Οι αδυναμίες αυτές και η απλή διαπίστωση από πλευράς ΕΥΑΘ ότι τα προβλήματα και οι βλάβες θα ενταθούν,  αφήνουν πολλά ερωτηματικά σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει και προστατεύει η ΕΥΑΘ τα δίκτυα της  και κατʼ επέκταση  τους κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος. Δεν φαίνεται να προετοιμάζεται για τη νέα αυτή κατάσταση, ούτε να λαμβάνει συστηματικά  τα αναγκαία προληπτικά μέτρα, προκειμένου να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από τις εργασίες μετατόπισης τόσο του δικτύου της ΔΕΗ και όσο και των λοιπών δικτύων και πολύ περισσότερο του δικού της δικτύου , εργασίες που  θα πληθύνουν στους προσεχείς μήνες.

 Και βέβαια δεν μπορεί να  θεωρείται από την ΕΥΑΘ  περίπου αυτονόητη η μη ύπαρξη πλήρους χάρτη του δικτύου ύδρευσης της πόλης.

Μπορεί οι Θεσσαλονικείς να περίμεναν πολλά χρόνια για την έναρξη των εργασιών του Μετρό, έργο πολύτιμο για την πόλη, αυτό όμως δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για την έλλειψη κάθε μέριμνας προκειμένου να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα όποια προβλήματα που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της πολύχρονης εκτέλεσής του.

Με δεδομένα τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

•    Με ποιες ενέργειες θα εξασφαλιστεί η πρόληψη παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον;

•    Βάσει ποιου σχεδιασμού έχει προβλεφθεί η όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος από της εργασίες μετατόπισης των δικτύων της ΔΕΗ του ΟΤΕ και της ΕΥΑΘ;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη

Scroll