Από την 18η Ιουνίου 2007 διακόπηκε η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Χαλκίδας – Οινόης, ενόψει εργασιών της εξαγγελθείσας αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της, στα πλαίσια του προαστιακού, που η πόλη της Χαλκίδας και η Εύβοια γενικότερα διεκδικούν και αναμένουν εδώ και πολλά χρόνια. Έκτοτε το επιβατικό κοινό «εξυπηρετείται» με λεωφορεία. Επιπρόσθετα, από την ίδια χρονολογία ο σιδηροδρομικός σταθμός Χαλκίδας παραμένει ερμητικά κλειστός.
Η επιλογή να εξυπηρετείται η γραμμή Χαλκίδα – Οινόη – Χαλκίδα με ένα λεωφορείο από και προς Χαλκίδα ανά μια ώρα και μέχρι μόνον τη δεκάτη βραδινή ώρα κρίνεται εξαιρετικά ανεπαρκής. Στην ουσία ακυρώνεται η απρόσκοπτη σιδηροδρομική συγκοινωνία της Χαλκίδας με την Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά κι αφετέρου ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό. Σε τελική ανάλυση απαξιώνει στη συνείδηση του κοινού το σιδηρόδρομο και τον αναμενόμενο προαστιακό ως γρήγορο και αποτελεσματικό συγκοινωνιακό μέσο με μεσοπρόθεσμες συνέπειες.
Επίσης, τα εν λόγω λεωφορεία δεν σταθμεύουν για επιβίβαση – αποβίβαση επιβατών στους ενδιάμεσους σταθμούς της Αυλίδας και του Καλοχωρίου-Παντειχίου, παρότι βρίσκονται κατά μήκος της Ε.Ο. Χαλκίδας-Σχηματαρίου, ακυρώνοντας παντελώς την εξυπηρέτηση του πολυάνθρωπου Δήμου της Αυλίδας.
Η πλήρη αναστολή της λειτουργίας του σταθμού της πόλεως της Χαλκίδας, έχει σαν συνέπεια τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες που ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν σιδηροδρομικώς να απευθύνονται στο σταθμό της Οινόης για την έκδοση και παραλαβή των εισιτηρίων, κάτι που συνεπάγεται πρόσθετο κόστος, ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου.
Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα, ώστε:
• Για την εξυπηρέτηση του κοινού στη γραμμή Χαλκίδα – Οινόη – Χαλκίδα να γίνει πύκνωση των δρομολογίων και του αριθμού των λεωφορείων για να επιτυγχάνεται η άμεση ανταπόκριση με τους συρμούς στην Οινόη, καθώς και η πλήρη εξυπηρέτηση των κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών του Δήμου Αυλίδας;
• Να στελεχωθεί ο σιδηροδρομικός σταθμός στην Χαλκίδα μερικώς για να εκδίδει εισιτήρια και να ενημερώνεται το κοινό, αλλά και να μην παρουσιάζει ο σταθμός εικόνα πλήρους εγκατάλειψης και απαξίωσης;
• Ποια τα σχέδια ανάπλασης του σταθμού του ΟΣΕ Χαλκίδας και ποιο το χρονοδιάγραμμα;
• Ισχύουν οι φήμες ότι θα καταργηθεί το υπάρχον κτίριο του σταθμού ως νέος σταθμός και θα μεταφερθεί σε άλλο σημείο;
• Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να μελετήσει την περίπτωση στον υπό κατασκευή νέο δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδος να υπάρξει «μεσαία λωρίδα» χαράξεως του προαστιακού Οινόης – Χαλκίδος με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ