Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), με συρρίκνωση απειλούνται οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων Ναυτεργατών. Δυστυχώς, αυτό επιβεβαιώνεται από σχετικές επιστολές της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, αλλά και δηλώσεις εκπροσώπων της, σύμφωνα με τις οποίες απαιτούν την κατάργηση του Π.Δ. 177/74 που καθορίζει το μίνιμουμ των οργανικών συνθέσεων στην επιβατηγό ναυτιλία και η κατάργηση του ισχύοντος πιστοποιητικού ελληνομάθειας το οποίο αφορά τα τυπικά προσόντα των κοινοτικών ναυτικών οι οποίοι θα ήθελαν να απασχοληθούν στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Σημειώνεται δε ότι με την τελευταία τροποποίηση των εγκριτικών πράξεων που αποφάσισε ο ΥΕΝ και την κατάργηση του 40% των Ελλήνων ναυτεργατών, σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν ήδη εκατοντάδες ναυτεργάτες σε θέσεις κατώτερου πληρώματος στην εύρεση εργασίας.
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα, σε πλήθος δημοσιευμάτων αναφέρεται ότι η κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία έχουν ήδη αποφασίσει την κατάργηση του καμποτάζ που ισχύει ως τώρα στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο μόνο για τα κοινοτικά πλοία και να επιτρέψει ελεύθερα όλα τα κρουζιερόπλοια να εκτελούν κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά (κυκλικές κρουαζιέρες). Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, στα πλαίσια απελευθέρωσης της κρουαζιέρας, ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας φέρεται να συνομιλεί με εκπροσώπους μεγάλων πολυεθνικών ναυτιλιακών εταιρειών για τη μετάβαση στο καθεστώς της ελεύθερης κρουαζιέρας,
Η παραπάνω ακολουθούμενη πολιτική του υπουργείου στον τομέα της ναυτιλίας έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις, εκτός των άλλων, και σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών που διαρκώς συρρικνώνονται.
Κατόπιν αυτού
ερωτάται ο κ. υπουργός:
Αν αληθεύει ότι ασκούνται πιέσεις για κατάργηση του Π.Δ. του σχετικού με τον καθορισμό του μίνιμουμ των οργανικών συνθέσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία. Γενικότερα, ποια η θέση της κυβέρνησης επ αυτού του ζητήματος, αλλά και σχετικά με τη μετάβαση στο καθεστώς της ελεύθερης κρουαζιέρας;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης