Δημοσίευμα στον τύπο (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 5-8-2007) αναφέρει πως η αποδυνάμωση της Πυροσβεστικής από έμψυχο δυναμικό θέτει θέμα ασφάλειας σε τρία αεροδρόμια της χώρας.

Συγκεκριμένα:

•    Το αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου, διαθέτει 32 άτομα προσωπικό μαζί με τον Διοικητή. Ουσιαστικά όμως 28, αφού τέσσερις είναι αποσπασμένοι, για να υποδεχθεί «πάνω από 3,5 εκατ. Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες.

•    Το αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας διαθέτει 23 άτομα, επί της ουσίας όμως πρόκειται για 19 πυροσβέστες μαζί με το Διοικητή, αφού και εκεί 4 έχουν πάρει απόσπαση.

•    Στο αεροδρόμιο «Ιπποκράτης» της Κω, οι πυροσβέστες ανέρχονται με το Διοικητή στους 28.

Από τις 14 Ιουλίου 2006, οι αερολιμένες κατατάσσονται σε κατηγορίες πυρασφάλειας ανάλογα με το μεγαλύτερο αεροσκάφος που φιλοξενούν, η οποία συνήθως είναι η 9, δηλαδή η ανώτερη. Τόσο στην κατηγορία 9 όσο και την 8, οι υπηρεσίες του αεροδρομίου πρέπει να διαθέτουν το λιγότερο τρία πυροσβεστικά οχήματα, συν ένα εφεδρικό και τουλάχιστον δυο αυτοτελή διασωστικά οχήματα.

Όσον αφορά το προσωπικό, απαιτούνται με πυροσβεστικά κριτήρια πυρόσβεσης-διάσωσης τουλάχιστον 15 άτομα ανά βάρδια. Με τις υπάρχουσες δυνάμεις σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος, τέσσερις πυροσβέστες πρέπει να σώσουν πλήρωμα και επιβάτες και να σβήσουν την πυρκαγιά ενεργώντας σε έξι διαφορετικές εξόδους κινδύνου που διαθέτει κάθε αεροσκάφος.

Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Ποιος ο αριθμός του έμψυχου  δυναμικού που προβλέπεται για την ασφαλή  πυρόσβεση σε κάθε αεροδρόμιο της χώρας σύμφωνα με τους κανονισμούς και πόσοι πυροσβέστες παρέχουν τις υπηρεσίες τους  σήμερα σε αυτά;

2.    Τι μέτρα προτίθενται άμεσα να πάρουν ώστε να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις για την ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων της χώρας;

Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ

Scroll