Πρωτοφανής προσπάθεια διαμόρφωσης μιας μεταλλαγμένης γενιάς καταναλωτών μέσα από τα σχολικά βιβλία

Πρωτοφανής είναι η προσπάθεια που γίνεται  με το βιβλίο βιολογίας της  Γ γυμνασίου, για να διαμορφωθεί μια στάση αποδοχής της νέας γενιάς γύρω από τα γενετικά  τροποποιημένα τρόφιμα. Ενδεικτικά στη σελίδα 124 του βιβλίου υπάρχουν δύο εικόνες που τα λένε όλα: στη μία  εικονίζονται ντομάτες ελκυστικές, κόκκινες, με την υπόδειξη ότι είναι γενετικά τροποποιημένες και στην άλλη μουχλιασμένες,  ζαρωμένες και καφεκόκκινες ντομάτες, με την υπόδειξη ότι είναι μη γενετικά  τροποποιημένες. Το βιβλίο δεν αναφέρεται απλά σε μια υπεροχή των μεταλλαγμένων αλλά τα αναδεικνύει ως τη μοναδική υγιή τροφή. Στην ίδια σελίδα γράφει “όταν καλλιεργούμε τέτοια φυτά (γενετικά τροποποιημένα), δεν χρειάζεται να κάνουμε χρήση  παρασιτοκτόνων. Η σοδειά μας δεν κινδυνεύει, το κόστος παραγωγής μειώνεται  και το προϊόν φτάνει στον καταναλωτή σε χαμηλότερη τιμή”.

Επειδή, με τέτοια κείμενα το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να καταφέρει όσα δεν κατάφεραν οι πολυεθνικές των εταιρειών βιοτεχνολογίας με τον  πακτωλό χρημάτων για τη διαφήμιση των  “πλεονεκτημάτων” των μεταλλαγμένων  τροφίμων,

Επειδή, οι προβληματισμοί που αναπτύσσονται στο βιβλίο είναι επιφανειακοί και η όλη προσέγγιση είναι μια μεθοδευμένη προσπάθεια να διαμορφωθεί μια νέα  μεταλλαγμένη γενιά που θα καταναλώνει οτιδήποτε αποφασίζουν οι πολυεθνικές  της διατροφής,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Τι προτίθεται να κάνει ώστε να παρουσιάζονται τουλάχιστον ισότιμα  οι απόψεις υπέρ και κατά των γενετικά τροποποιημένων φυτών και τροφίμων και να μην διδάσκονται μονομερώς τα όσα αναληθή αναφέρονται στο βιβλίο;

2.    Θα υπάρξει διόρθωση του βιβλίου μέσα από τις θεσμικές λειτουργίες του Υπουργείου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;

Ο  Ερωτών Βουλευτής

Α.Κουράκης

Scroll