Ο Ναύσταθμος της Σαλαμίνας είναι η μεγαλύτερη μονάδα του Πολεμικού Ναυτικού. Εκεί ελλιμενίζονται τα περισσότερα πλοία του στόλου. Όπως σε κάθε ναύσταθμο, έτσι κι εδώ υπάρχει υπηρεσία που ασχολείται με τις επισκευές και γενικότερα τη συντήρηση των πλοίων.
Δυστυχώς η υπηρεσία αυτή, κάθε μέρα που περνάει βρίσκεται σε όλο και χειρότερη θέση. Προσλήψεις δεν γίνονται, ενώ πολλοί εργαζόμενοι βγαίνουν στη σύνταξη. Η σχολή του Ο.Α.Ε.Δ. που βρίσκεται εκεί και κάποτε έβγαζε ικανούς τεχνίτες, σήμερα είναι ένα βήμα πριν το κλείσιμο. Πολλά συνεργεία έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους διότι δεν υπάρχει ούτε ένας εργαζόμενος να τα στελεχώσει. Όσα έχουν μείνει λειτουργούν επειδή οι εναπομείναντες εργαζόμενοι δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό.
Αλλά και η τεχνική υποδομή αυτής της υπηρεσίας είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση. Ο εξοπλισμός των συνεργείων είναι ξεπερασμένος και χρειάζεται εκσυγχρονισμός. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους υποσταθμούς παροχής ηλεκτρικού ρεύματος. Στο παρελθόν ήταν δυνατός ο ανεφοδιασμός δύο πλοίων ταυτόχρονα, ενώ σήμερα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Αυτές οι ελλείψεις καλύπτονται από εργολάβους. Οι εργολάβοι βέβαια δεν αναλαμβάνουν όλες τις εργασίες, αλλά αυτές που δεν έχουν μεγάλο κόστος. Ποτέ δεν αναλαμβάνουν εργασία σʼ ένα πλοίο που βρίσκεται σε κάποιο ακριτικό νησί του Αιγαίου. Εκεί θα πάνε οι τεχνίτες μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι του Πολεμικού Ναυτικού.
Δεν αναφερθήκαμε καθόλου στην τεχνική υπηρεσία του Ναυστάθμου Κρήτης (της δεύτερης μεγαλύτερης μονάδας του Πολεμικού Ναυτικού) διότι η κατάσταση εκεί είναι πολύ χειρότερη.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για τον εκσυγχρονισμό και την αποτελεσματικότητα των τεχνικών υπηρεσιών του Πολεμικού Ναυτικού;
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης