Την ανάγκη για την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Νομό Πέλλας μέσω Γιαννιτσών, αλλά και της Αριδαίας με τη Σκύδρα, προβάλλουν οι κάτοικοι της περιοχής.
Η διεκδίκηση της συγκεκριμένης διαδρομής μέσω Γιαννιτσών δεν αφορά μόνο το Νομό Πέλλας. Αφορά τη Θεσσαλονίκη, καθώς και τους νομούς Φλώρινας και Κοζάνης.
Είναι γνωστό ότι η σημερινή σιδηροδρομική διαδρομή «Θεσσαλονίκη – Πλατύ – Σκύδρα – Έδεσσα» μήκους 112 χλμ., αφήνει το πιο παραγωγικό και πυκνοκατοικημένο τμήμα του Νομού Πέλλας εκτός σιδηροδρομικού δικτύου. Αντίθετα, η προτεινόμενη διαδρομή «Θεσσαλονίκη – Χαλκηδόνα – Πέλλα – Γιαννιτσά – Σκύδρα – Έδεσσα και Αριδαία» έχει συνολικό μήκος 70 χλμ. και εξυπηρετεί το σύνολο σχεδόν του νομού.
Επιπλέον θα πρέπει να επισημανθεί ότι η μορφολογία του εδάφους του Νομού Πέλλας (κάμπος) ελαχιστοποιεί το κόστος και το χρόνο κατασκευής του έργου.
Οι πολύπλευρες ωφέλειες από τη δημιουργία του εν λόγω προαστιακού σιδηροδρόμου είναι πολλές και θετικές όπως:
Η μείωση του χρόνου μετάβαση από το Νομό Πέλλας στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα θα διευκολύνει τις μετακινήσεις – κυρίως – εργαζομένων και επισκεπτών. Οι μετακινήσεις θα γίνουν περισσότερο ασφαλείς και τα τροχαία ατυχήματα θα ελαχιστοποιηθούν. Θα μειωθεί επίσης και το κόστος μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτων από και προς τη Θεσσαλονίκη.
Ο περιορισμός των Ι.Χ. θα συντελέσει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση της Θεσσαλονίκης, ενώ σε συνδυασμό με το μετρό θα διευκολυνθεί η πρόσβαση στο Κέντρο της πόλης. Η ευκολία πρόσβασης στην Θεσσαλονίκη, σε χρόνο μικρότερο της μιας ώρας, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να γίνουν πιο ελκυστικά, ως περιοχές πρώτης κατοικίας, τα αστικά κέντρα της περιφέρειας.
Δημιουργούνται έτσι οι προϋποθέσεις για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και ενισχύονται οι τοπικές οικονομίες και οι προοπτικές ανάπτυξης της Πέλλας.
Μετά από όλα αυτά, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
-Εξετάζουν σοβαρά τη δυνατότητα κατασκευής και λειτουργίας προαστιακού κι αν ναι ποιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες θα αναλάβουν, ώστε να υλοποιηθεί το έργο σε εύθετο χρόνο;
– Πώς θα κριθεί και θα μετρηθεί η εν γένει ωφελιμότητα του έργου για την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής σε συσχετισμό με την πόλη της Θεσσαλονίκης ως σημείο αναφοράς των κατοίκων της Πέλλας και των ενδιάμεσων περιοχών;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη