Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής τοποθετήθηκε ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Θέμα συζήτησης, η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό Υποδομών προ της υπογραφής της Σύμβασης των έργων που αφορούν στην αποκατάσταση βλαβών στις οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, σε περιοχές της Θεσσαλίας, μετά τις θεομηνίες Daniel και Elias.
«Έχουν ήδη περάσει 18 μήνες από τις καταστροφές και σήμερα μάς ανακοινώνετε ότι εκκρεμούν 48 μήνες για την πλήρη αποπεράτωση των έργων. Δηλαδή, η Θεσσαλία και η Μαγνησία θα παρουσιάζουν την πρότερη εικόνα που είχαν πριν τις καταστροφές σε τέσσερα χρόνια!», ανέφερε ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο Βουλευτής. Όπως επεσήμανε, η πρώτη πράξη της Κυβέρνησης αμέσως μετά τις καταστροφές ήταν να αφαιρέσει τη δυνατότητα εκτέλεσης μόνιμων αποκαταστάσεων από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και να τη μεταβιβάσει στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών προκειμένου να αποπερατωθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα τα μεγάλα έργα μόνιμης αποκατάστασης. Από τότε, ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε τρεις φορές τη Θεσσαλία, ανακοίνωσε τα ίδια χρονοδιαγράμματα, τα ίδια κονδύλια και από έναρξη μόνιμων έργων δεν έχουμε δει τίποτα. Μόνο προσωρινές αποκαταστάσεις.
«Έχει εικόνα το Υπουργείο για το τι ποσά έχουν δαπανηθεί μέχρι σήμερα για προσωρινές, πρόχειρες επί της ουσίας αποκαταστάσεις, οι οποίες με την πρώτη βροχή υποχωρούν;» αναρωτήθηκε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και συμπλήρωσε: «Παραμένω εξαιρετικά επιφυλακτικός και με το νέο χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε. Γνωρίζουμε ότι οι κατασκευαστικοί όμιλοι στους οποίους έχει αναθέσει το Υπουργείο τα έργα αυτά έχουν ήδη συγκεντρώσει υπερβολικά υψηλό ανεκτέλεστο όγκο συμβάσεων, τεχνικών έργων, περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ. Ποιος εγγυάται θεσμικά ότι θα λάβει προτεραιότητα η Περιφέρεια Θεσσαλίας στις συμβάσεις που πρέπει να εκτελέσουν αυτοί οι όμιλοι;».
Ο Βουλευτής αναφέρθηκε αναλυτικά στις περιοχές της Μαγνησίας που ακόμα και σήμερα παρουσιάζουν πολύ κακή εικόνα σε σχέση με τις οδικές τους υποδομές. Φυτόκο, Δράκεια, Ανατολικό και Νότιο Πήλιο, είναι μερικές μόνο από τις περιοχές που οι εκτεταμένες βλάβες σε δρόμους και γεφύρια έχουν αντιμετωπιστεί μόνο με ασφαλτοστρώσεις και επιχωματώσεις. Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος δεν παρέλειψε να κάνει και αναφορά στο γεγονός ότι, οι υπάρχουσες βλάβες στο οδικό δίκτυο του Βόλου δεν εντάχθηκαν στη μεγάλη εργολαβία για τα έργα Daniel και Elias, με τον Υπουργό Υποδομών να δηλώνει ότι ήταν αίτημα του Δημάρχου Βόλου να αναλάβει την εκτέλεση των έργων εντός του αστικού ιστού.
Στη συνέχεια ο Βουλευτής σχολίασε τις ανακοινώσεις για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. «Μας ενημερώνετε ότι ο σιδηρόδρομος της Μαγνησίας θα είναι έτοιμος σε 15 μήνες. Σε συζητήσεις που έχω κάνει όμως με εκπροσώπους εργαζομένων στον ελληνικό σιδηρόδρομο που έχουν το knowhow μεγάλων έργων σιδηροδρομικής υποδομής, μου μετέφεραν ότι είναι εξαιρετικά απαισιόδοξοι για το κατά πόσο έργα τέτοιας κλίμακας, που σήμερα δεν έχουν καν ξεκινήσει, θα είναι έτοιμα στις αρχές του 2026», ανέφερε ο Βουλευτής και συνέχισε: «Κοινός παρονομαστής για τον κόσμο της Μαγνησίας παραμένει η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική απομόνωση του Νομού. Εδώ και δυόμισι χρόνια, το επιβατικό κοινό που μετακινούνταν καθημερινά με τρένο μεταξύ Βόλου και Λάρισας και στα ενδιάμεσα χωριά, μετακινείται είτε με λεωφορεία της Hellenic Train, στα δρομολόγια των οποίων παρατηρούνται προβλήματα και καθυστερήσεις, είτε οδικώς, με αυξημένη οικονομική επιβάρυνση λόγω διοδίων. Σας έχω επισημάνει και στο παρελθόν ότι πολίτες και επαγγελματίες που εκτελούν μεταφορές για να γλιτώσουν από τα αυξημένα διόδια χρησιμοποιούν την περιφερειακή οδό Βόλου-Λάρισας, δρόμο με μεγάλη επικινδυνότητα λόγω και της στενότητας αλλά και της έλλειψης φωτισμού».
Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος έκλεισε την παρέμβασή του ζητώντας από τον αρμόδιο Υπουργό να δεσμευτεί για απαρέγκλιτη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και πρόσθεσε: «Το 2021 πάρθηκε μια ακατανόητη απόφαση από τον ΟΣΕ για τον Σταθμό του Βόλου, την οποία επικρότησε το Υπουργείο Μεταφορών. Όλο το προσωπικό του ΟΣΕ Βόλου μεταφέρθηκε διοικητικά στη Λάρισα και καταργήθηκε η Επιθεώρηση του Βόλου. Αυτό σήμαινε πρωτοφανή υποβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της πόλης και δημιούργησε ερωτηματικά για το πώς θα λειτουργεί ο σιδηροδρομικός σταθμός στον Βόλο, χωρίς σταθμάρχη, με ασφάλεια. Ήρθαν το 2023 οι καταστροφές, οπότε η συζήτηση σταμάτησε. Οφείλετε να δεσμευτείτε ότι, με την ολοκλήρωση των αναγκαίων έργων, ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου θα έχει το αναγκαίο προσωπικό για να προσφέρει ασφαλείς και ποιοτικές υπηρεσίες».