Είναι γνωστό ότι με βάση το άρθρο 13 παρ. 2α του ν.3329/05 παραχωρήθηκαν μια σειρά υποστηρικτικές υπηρεσίες των νοσοκομειακών και προνοιακών μονάδων σε ειδικά συνεργεία τέτοιων υπηρεσιών, «ανεξάρτητα του ύψους της αμοιβής του αναδόχου και της ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων των οικείων κλάδων η ειδικοτήτων».
Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση δεν έγινε για αντιμετώπιση άμεσων αναγκών, αλλά για την υποστήριξη δραστηριοτήτων του ιδιωτικού τομέα.
Η μέχρι σήμερα εμπειρία, σύμφωνα με βάσιμες πληροφορίες, αναδεικνύει ότι όχι μόνο ευνοήθηκε ο ιδιωτικός τομέας από τη συγκεκριμένη ρύθμιση, αλλά γίνεται σημαντική διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Τα χρήματα που διατίθενται για την αμοιβή των υπεργολάβων ξεπερνούν κατά πολύ το κόστος απασχόλησης μόνιμου προσωπικού, προκαλώντας αδικαιολόγητο πλουτισμό, μάλιστα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων σʼ αυτά τα συνεργεία, αφού καταστρατηγούνται συμβατικές αμοιβές, ωράρια, κλπ.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Ποιος ο αριθμός των μέχρι σήμερα υπογραφεισών συμβάσεων μεταξύ νοσοκομειακών, προνοιακών μονάδων και υπεργολάβων ανά μονάδα και συνολικά;
• Ποιο το συνολικό οικονομικό κόστος αυτών των συμβάσεων ανά μονάδα και συνολικά;
• Υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία του κόστους των ιδιωτικών υπηρεσιών σε σχέση με τις δημόσιες;
Να κατατεθούν τα σχετικά στοιχεία και έγγραφα.
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ