Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής
Αριστεράς, Αλ. Αλαβάνος, στην σημερινή απογευματινή συνεδρίαση της Ολομέλειας
της Βουλής με θέμα την επίκαιρη επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε και σε θέματα
Παιδείας:
Η κυβέρνηση κατηγόρησε τον ΣΥΝ, και προσωπικά τον Πρόεδρό του, ως υποκινητή
των κινητοποιήσεων για την Παιδεία και ειδικά των καταλήψεων στα Λύκεια.
Ευχαριστώ τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο γιατί μεγαλοποιεί τον ρόλο του ΣΥΝ.
Ούτε η Αριστερά, όμως, διαθέτει μαγικές ιδιότητες.
Ούτε οι μαθητές και μαθήτριες στερούνται δικής τους βούλησης, σκέψης και
άποψης.
Όταν η κυβέρνηση θέτει τη βάση του 10 στις κατατακτήριες εξετάσεις, ενώ ήδη
είχε λειτουργήσει η βάση του 10 στις προαγωγικές εξετάσεις, έβαλε, δηλαδή,
δεύτερο φίλτρο στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, όφειλε να γνώριζε ότι δεν έχει να κάνει
με άβουλους μαθητές-φυτά.
Όταν η κυβέρνηση αναιρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του Πανεπιστημίου με την
τροποποίηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, έπρεπε να έχει προβλέψει ότι όλο το
σύστημα της δημόσιας εκπαίδευσης θα αντιταχθεί.
Όταν η κυβέρνηση απαξιώνει, προσβάλλει, συκοφαντεί επί βδομάδες τους
δασκάλους, έπρεπε να έχει κατανοήσει ότι μαθητές και μαθήτριες θα
ενεργοποιηθούν για να υποστηρίξουν την αξιοπρέπεια των διδασκόντων τους.
Υποκινητές της αναστάτωσης στην Παιδεία είναι ο Πρωθυπουργός, η Υπουργός
Παιδείας, ο Υπουργός Οικονομίας.
Η πολιτικής της Ν.Δ. για την Παιδεία είναι συγκρουσιακή. Είναι απαξιωτική.
Είναι ταξική. Είναι εκτός ελέγχου.
Αντί να ψάχνει για φαντάσματα, η κυβέρνηση, θα έπρεπε να κατανοήσει την
ψυχολογία μαθητών και φοιτητών, την στειρότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας
στα Λύκεια, τον εξευτελισμό των πτυχίων, τα αδιέξοδα της αγοράς εργασίας.
Εμείς καλούμε ακόμα και αυτή τη στιγμή την κυβέρνηση:
* Να αναθεωρήσει τις ρυθμίσεις για τη βάση του 10 στις κατατακτήριες
εξετάσεις
* Να προχωρήσει άμεσα σε διάλογο ουσίας με τους δασκάλους, εγκαταλείποντας
τις προσβλητικές θέσεις για τα επιδόματα
* Να αναβαθμισθεί η Τεχνική Εκπαίδευση αντί να κλείνουν Λύκεια και να
καταργούνται ειδικότητες
* Να εξασφαλίσει 5% του ΑΕΠ για τη δημόσια εκπαίδευση
* Να αποσύρει την πρότασή της για την τροποποίηση του άρθρου 16 του
Συντάγματος
* Να απεξαρτήσει το Λύκειο από τα φροντιστήρια και της εισαγωγικές
εξετάσεις, να του δώσει γνωστικό περιεχόμενο και να προχωρήσει σε ένα σύστημα
ελεύθερης πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.