Πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Κ.Α.Ε.Π.) της Γ.Σ.Σ.Ε. κατέδειξε ότι η
εκπαίδευση στην Ελλάδα παραμένει ταξική και περιφερειακά άνιση, αφού οι
περισσότεροι φοιτητές προέρχονται από εύπορες οικογένειες ενώ ο αριθμός
αυτών που προέρχονται από τα πολυπληθέστερα λαϊκά στρώματα είναι
αναλογικά εξαιρετικά χαμηλός. Η δυσαναλογία δε αυτή αντί να μειώνεται,
σύμφωνα με την έρευνα, συνεχίζει να διευρύνεται.
Οι γνωστές πάγιες διακηρυγμένες Κυβερνητικές θέσεις για την εκπαίδευση-παιδεία ότι:
1. «αποτελεί πρώτη Κυβερνητική προτεραιότητα» και ότι
2. «η καλύτερη επένδυση για μια χώρα είναι στην εκπαίδευση»
φαίνεται
ότι παραμένουν μόνο σε υποσχεσιακό και διακηρυκτικό επίπεδο , αφού το
συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για δωρεάν παιδεία είναι
διαπιστωμένο ότι δεν εξασφαλίζει την ύπαρξη ίσων ευκαιριών για την
πρόσβαση στα Α.Ε.Ι. των χαμηλών οικονομικών και κοινωνικών στρωμάτων
της χώρας.
Επειδή σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα το ισχύον
προνομιακό εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί όχι μόνο σε εκπαιδευτικές αλλά
και σε κοινωνικές ανισότητες και κοινωνικούς αποκλεισμούς,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
•
Ποια είναι η θέση του αναφορικά με το περιεχόμενο και τις διαπιστώσεις
της εν λόγω έρευνας που αναφέρεται στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης
που αποτελεί και το θεμελιακό μέγεθος για την μακροχρόνια οικονομική
ανάπτυξη της χώρας;
• Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθενται να
λάβουν προκειμένου με την εθνική εκπαιδευτική πολιτική να ενισχυθούν τα
οικονομικά ασθενή νοικοκυριά και οι περιοχές που μειονεκτούν ώστε η
εκπαίδευση να καταστεί δημόσιο αγαθό;
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης