Να μη χτιστεί και το «Νομισματοκοπείο»

Από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών αλλά και από το Δήμο Χαλανδρίου ανακοινώθηκε η απόφαση να μεταστεγαστούν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών στους ελεύθερους χώρους του Νομισματοκοπείου, συνολικής έκτασης 27 στρεμμάτων. Το κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό περίπου των 200 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε το μήνα Αύγουστο και χωρίς καν να συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο της πόλης, στο χώρο προβλέπεται να κατασκευαστούν:

• 55.000 τετραγωνικά μέτρα υπέργειων χώρων, δηλαδή 3.000 τ.μ λιγότερα από το εμπορικό κέντρο Mall (Για να υπάρχει το μέτρο σύγκρισης)

• Τα κτήρια θα κατασκευαστούν με υπέρβαση του νόμιμου συντελεστή δόμησης που ισχύει στην ευρύτερη περιοχή (Με συντελεστή δόμησης 2 αντί του 0,9 που ισχύει).

• Στο χώρο θα προσέρχονται καθημερινά 3.225 εργαζόμενοι και βέβαια άγνωστος αριθμός επισκεπτών με ανυπολόγιστες συνέπειες κυκλοφοριακής επιβάρυνσης στην ευρύτερη περιοχή.

• Εκτός από την εγκατάσταση των υπηρεσιών του υπουργείου, στην ίδια ανακοίνωση αναφέρονται, η εμπορική εκμετάλλευση κάποιων χώρων των νέων κτηρίων καθώς και των χώρων στάθμευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη έχουν αναπτυχθεί πολλές εμπορικές χρήσεις στη Μεσογείων, η οποία είναι ιδιαίτερα επιβαρημένη.

• Το έργο θα γίνει με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα(ΣΔΙΤ) γεγονός που σημαίνει ότι θα προσαρμοσθεί πλήρως στις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές των κατασκευαστικών εταιριών που θα το εκμεταλλεύονται για 26 χρόνια.

Στο ενδεχόμενο αυτό, έχουν αντιδράσει έντονα φορείς και κάτοικοι του δήμου Χαλανδρίου και σε σχετικές ανακοινώσεις τους τονίζουν ότι το μέγεθος της καταστροφής που θα υποστεί άλλη μια περιοχή θα είναι πολύ μεγάλο και ζητούν, εδώ και δεκαετίες, να αποδοθεί όλος ο χώρος ως πάρκο στους κατοίκους, γεγονός που σκόπιμα αποσιωπάται.

Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή η πόλη του Χαλανδρίου» δεν αντέχει άλλη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση,

ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:

• Γιατί, παρά την πολυδιαφημιζόμενη «αποκέντρωση» επιλέγεται η μεταφορά των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών σε μία περιοχή, απόλυτα κορεσμένη από εμπορικές αλλά και διοικητικές χρήσεις; (ΕΟΦ, Κτηματική Υπηρεσία, Νομαρχία κλπ)

• Γιατί επενδύονται απίστευτα ποσά, ενώ υπάρχουν Ολυμπιακά ακίνητα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν; Γιατί επιλέγεται η μεταστέγαση του υπουργείου δύο μόλις χρόνια από την ολική ανακατασκευή των κτιρίων της πλατείας Συντάγματος που κόστισαν μερικά δισεκατομμύρια;

• Τι μέτρα θα λάβουν ώστε να προστατευθούν όλοι οι αδόμητοι χώροι και να μην επιβαρυνθεί περισσότερο η περιοχή;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης

Scroll