Πρόσφατη έρευνα του Τμήματος Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Ε.Μ.Π. απέδειξε ότι φορτηγά και λεωφορεία ηλικίας άνω των 15 ετών είναι πέντε φορές πιο επικίνδυνα για την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι ο μέσος όρος ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων στη χώρα μας είναι τα 18 έτη, ενώ αντίθετα σε όλη την Ευρώπη ο μέσος όρος ζωής αυτών ανέρχεται στα 12,5 έτη.
Επίσης επισημαίνεται ότι:
-Για την περίοδο 1996-2004 επί συνόλου 36.625 τροχαίων συμβάντων, το 25% από τα θανατηφόρα ατυχήματα, αποδίδεται σε γερασμένα φορτηγά και λεωφορεία που βρίσκονταν σε κυκλοφορία.
-Το έτος 2004 καταγράφηκαν 2.744 ατυχήματα όπου έχασαν τη ζωή τους 407 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά 458 με μεγάλη συμμετοχή των βαρέων οχημάτων.
-Η έναρξη της ηλικίας των οχημάτων αυτής της κατηγορίας ορίζεται με την είσοδό τους σʼ αυτήν ακόμη και όταν εισάγονται ως μεταχειρισμένα.
-Η χώρα μας κατέχει την τρίτη σε αριθμό νεκρών θέση από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επειδή από τα προαναφερόμενα προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων μεγάλης ηλικίας καθώς και η λήψη μέτρων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
-Ποια είναι η θέση τους αναφορικά με το περιεχόμενο και τα πορίσματα της εν λόγω έρευνας για την ηλικία κυκλοφορίας των οχημάτων
-Ποια μέτρα ή πολιτικές προτίθενται να εφαρμόσουν προκειμένου να βοηθήσουν στην ανανέωση των οχημάτων της προαναφερόμενης κατηγορίας, ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια στη χώρα μας;
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης