Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους, οι τοπικές – Δημοτικές Αρχές για την καλύτερη εξυπηρέτηση και συγκοινωνιακή σύνδεση των περιοχών τους, προέβησαν στη δημιουργία δημοτικών συγκοινωνιακών επιχειρήσεων ή τη λειτουργία τοπικών δημοτικών λεωφωρειογραμμών . Οι επιχειρήσεις αυτές – δημοτικές δραστηριότητες λειτουργούν για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας. Σύμφωνα όμως με αναφορές και μαρτυρίες εργαζομένων διαπιστώνεται ότι :
• Τα εκτελούντα τα δρομολόγια λεωφορεία είναι άνω της δεκαετίας , έχουν καταστεί παλαιά και δεν τους γίνεται επαρκής τεχνική συντήρηση , με αποτέλεσμα να κρίνεται μή ασφαλής η κυκλοφορία τους, τόσο για τους οδηγούς και επιβάτες όσο και για τους πολίτες .
• Τα δρομολογηθέντα λεωφορεία λόγω του περιορισμένου αριθμού και του μικρού αριθμού θέσεων τους , τις ώρες αιχμής που παρουσιάζεται μεγάλη επιβατική κίνηση, υπερφορτώνονται με επιβάτες πέραν των καθοριζομένων ορίων ασφαλείας , με συνέπεια η λειτουργία τους να υπερβαίνει τα καθορισμένα όρια κυκλοφοριακής ασφαλείας τους .
• Οι όροι και οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στα δημοτικά λεωφορεία και τα αμαξοστάσια- μηχανουργεία παραμένουν ανέλεγκτοι από τους αρμόδιους φορείς .
Με δεδομένο ότι περισσότεροι από 45 δήμοι διαθέτουν δημοτική συγκοινωνία (σύμφωνα με τον Ο.Α.Σ.Α ) σήμερα για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους ,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί,
• Ποια είναι η θέση τους για τις προαναφερόμενες διαπιστώσεις και σε ποιές συγκεκριμένες ενέργειες θα προβούν , προκειμένου να αντιμετωπισθεί η υφιστάμενη κατάσταση ;
• Έχουν γίνει έλεγχοι από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την τελευταία πενταετία για τον τρόπο ,τους όρους και τις συνθήκες λειτουργίας των λεωφορείων –δημοτικών γραμμών , ποιά τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών , και ποια μέτρα ελήφθησαν στις περιπτώσεις που διαπιστώθηκαν ελλείψεις η παραβάσεις από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς ;
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης