Αλ. Μεϊκόπουλος Τμήμα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Κοινή ανακοίνωση του τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, και του Τμήματος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Βόλου

Η ανακοίνωση του Υπερταμείου με την οποία ματαιώνεται η πώληση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου αποτελεί μια θετική εξέλιξη, η οποία υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποτελέσει την απαρχή για να μπει το λιμάνι του Βόλου σε μια προοπτική ανάπτυξης και στήριξης της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας.

Με την ανακοίνωση του το Υπερταμείο: 

  1. Ομολογεί και αποδέχεται ότι ορθώς απαιτήσαμε από τον Σεπτέμβριο του 2023 την ακύρωση του διαγωνισμού αμέσως μετά τις ζημιές που υπέστη ολόκληρη η Θεσσαλία από τις καταστροφικές πλημμύρες και τις τεράστιες παραλείψεις σε περιφερειακό και κυβερνητικό επίπεδο κατά τις κακοκαιρίες ELIAS & DANIELS.
  2. Παραδέχεται ευθέως ότι ορθώς ζητήσαμε από τον Νοέμβριο του 2023 την εξασφάλιση και εκταμίευση κονδυλίων, ώστε να προχωρήσουν το συντομότερο οι εργασίες απομάκρυνσης των φερτών υλικών από τον βυθό του λιμανιού του Βόλου διότι έχουν προκληθεί σημαντικές μειώσεις των λειτουργικών βυθισμάτων, σε σημείο που έχει καταστεί προβληματική η εξυπηρέτηση των πλοίων και πλήττεται η οικονομική ζωή της Μαγνησίας αλλά και ολόκληρης της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
  3. Αναφέρεται σε «ένα νέο πλαίσιο στρατηγικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ» καθώς και για «διερεύνηση των δυνατοτήτων αυτοτελούς ανάπτυξης» του λιμένα, αποδεχόμενο ότι η πρωτοφανής για τα Ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα επιλογή της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών δεν είναι μονόδρομος.

Εκφράζουμε ωστόσο τις έντονες αμφιβολίες μας για το εάν οι αναφορές στην ανακοίνωση του Υπερταμείου παραπέμπουν σε διακοπή των ιδιωτικοποιήσεων, από τη στιγμή που είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου.

Επισημαίνεται δε, ότι οποιοσδήποτε ενδεχόμενος σχεδιασμός ώστε να φορτωθούν το δημόσιο και οι φορολογούμενοι πολίτες την αποκατάσταση των υποδομών και των λειτουργικών βαθών του λιμένα ώστε σε δεύτερο χρόνο αυτό να δοθεί τακτοποιημένο και σε χαμηλή τιμή σε ιδιώτη, θα βρει απέναντι όχι μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αλλά και την τοπική κοινωνία.

Η διατήρηση του Δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού και η άμεση υλοποίηση των έργων συντήρησης και βελτίωσης των υποδομών του λιμένα που είχαν σταματήσει εξαιτίας της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, αποτελούν μεταξύ άλλων προϋποθέσεις ώστε το λιμάνι του Βόλου να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της οικονομίας Μαγνησίας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Scroll