Η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει από τα μέσα Μαΐου το φράγμα του ενός ευρώ το λίτρο. Βάσει των τελευταίων στοιχείων του υπουργείου Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ), η βενζίνη στα πρατήρια της πόλης έχει ακριβύνει περισσότερο από 20% σε σχέση με τις αρχές Φεβρουαρίου και αγγίζει πλέον το 1,032 ευρώ. Οι δυσλειτουργίες της αγοράς καυσίμων αποκαλύπτονται και στις τεράστιες αποκλίσεις τιμών που καταγράφονται από πρατήριο σε πρατήριο, με διαφορές που αγγίζουν το 13%.
Η Ελλάδα έχει τους χαμηλότερους φόρους καυσίμων από κάθε άλλη χώρα της Ε.Ε., εξ ου και η τιμή στην αντλία παραμένει -όπως δεν κουράζεται να επισημαίνει κάθε εβδομάδα το υπουργείο Ανάπτυξης- φτηνή σε σχέση με άλλες χώρες. Όμως οι τιμές προ φόρων στην Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι οι χαμηλότερες πανευρωπαϊκά, αλλά η χώρα μας εμφανίζει την τέταρτη υψηλότερη τιμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση των “25”. Πιο σαφής είναι η κερδοσκοπία, όταν συγκρίνει κανείς τις τιμές της βενζίνης από νομό σε νομό. Ακόμη κι αν συνυπολογιστούν τα αυξημένα μεταφορικά κόστη, δεν δικαιολογούνται σε καμία περίπτωση αποκλίσεις της τάξης του 15%.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Σε ποιους λόγους οφείλεται η μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων στη χώρα μας;
– Απέδωσαν και πόσο τα μέτρα ιδιαίτερα στη διακίνηση και εμπορία καυσίμων;
– Προτίθεται να εφαρμόσει πιο αποτελεσματικούς ελέγχους σʼ όλο το κύκλωμα από τα διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη