Τμήμα Αγροτικής Πολιτικής

Η αποσύνθεση και η παρακμή του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. συνεχίζεται, ως συνειδητή επιλογή της Κυβέρνησης της ΝΔ

Ανακοίνωση του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Η αιφνιδιαστική Απόφαση του 5ου, κατά σειρά, Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, κ. Τσιάρα, για την «Ανάκληση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των θέσεων οργάνων διοίκησης του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.», προκειμένου «να επανεξεταστούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής των υποψηφίων», προκαλεί μια σειρά από εύλογα ερωτήματα και απορίες.               

Τι μεσολάβησε, άραγε, από τις 19/7/2024 μέχρι σήμερα, όταν ο ίδιος ο κ. Τσιάρας υπέγραψε την προκήρυξη για την κάλυψη των οργάνων διοίκησης στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και ανακαλεί στις 5/12/2024 αυτή την Απόφασή του; Ήταν μια απόφαση που συνδέεται, με κάποιο τρόπο, με την επιτήρηση στην οποία έχει τεθεί ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. από τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής; Όταν μάλιστα, η σημερινή Διοίκηση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., πριν λίγες μέρες υπέβαλε την παραίτησή της, κατόπιν απαίτησης του ίδιου του κ. Τσιάρα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αντικατασταθεί, συνεχίζοντας το «έργο» της. Και την ίδια στιγμή, που η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ είχε ανακοινώσει και τελικά διενήργησε στις 7/12/2024 τη γραπτή ηλεκτρονική εξέταση, που προβλέπεται στο άρθρο 6 του ν. 5062/2023, για την κάλυψη των θέσεων Διοίκησης της εν λόγω Πρόσκλησης.

Για ποιο λόγο άραγε πρέπει ««να επανεξεταστούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής των υποψηφίων»; Μήπως οι υποψήφιοι, που αποκτούσαν προβάδισμα από αυτή τη διαδικασία, δεν ήταν «της απολύτου επιλογής» του Επιτελικού Κράτους των Αρίστων ή μήπως με αυτό ήθελε να «διασωθούν» κάποια μέλη της παρούσας Διοίκησης; Και εν πάση περιπτώσει, υπάρχουν ή δεν υπάρχουν πολιτικές και διοικητικές ευθύνες για το «έγκλημα» που, συστηματικά και συνειδητά, συντελείται σε βάρος του Έλληνα αγρότη, εδώ και 5,5 χρόνια από τη θεσμική και λειτουργική «παραφωνία» του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., με τα συνεχή πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και τα επαναλαμβανόμενα λάθη και τις καθυστερήσεις στις πληρωμές των επιδοτήσεων; Ή μήπως τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, με τους ελέγχους που διενεργούν και τα πρόστιμα που επιβάλλουν ή την επιτήρηση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. που απαίτησαν, απλά «υπονομεύουν» και «δυσφημίζουν» το έργο του Οργανισμού, στην έγκαιρη, έγκυρη και διαφανή καταβολή των ενωσιακών επιδοτήσεων;

Είτε έτσι, όμως, είτε αλλιώς, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, καταρχάς, για πολλοστή φορά αποδεικνύει πως αντιλαμβάνεται τη διαδικασία επιλογής των Διοικήσεων στον στενό και στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα και ευρύτερα τη Δημόσια Διοίκηση, βασισμένη αποκλειστικά στη λογική του κράτους «κομματικού λάφυρου».  Γι’ αυτό άλλωστε εδώ και 5,5 χρόνια επιχειρεί την παλινόρθωση του  πελατειακού κράτους, που έστησε επί δεκαετίες, μακριά από κάθε είδους αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες, ταυτόχρονα με την πλήρη απαξίωση του Δημοσίου, που μπορεί να αποτελέσει μοχλό της θεσμικής, αναπτυξιακής και κοινωνικής ανασυγκρότησης της χώρας μας. Και όταν αυτή η αντίληψη και νοοτροπία εφαρμόζεται σε έναν Οργανισμό, όπως ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., που εκτός από τις ενωσιακές επιδοτήσεις της ΚΑΠ, διαχειρίζεται το μόχθο και τη ζωή του Έλληνα αγρότη, γίνεται εύκολα αντιληπτή η κατρακύλα αυτής της Κυβέρνησης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αγωνίστηκε, αγωνίζεται και θα αγωνίζεται για ένα Δημόσιο Τομέα, βασικό πυλώνα της δημοκρατικής λειτουργίας, της δίκαιης ανάπτυξης και του κοινωνικού κράτους και για έναν Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., που θα διασφαλίζει το αυτονόητο σε ότι αφορά στην αξιοπρεπή διαβίωση του Έλληνα αγρότη και στη ανάταξη του πρωτογενή τομέα και συνολικά της ελληνικής περιφέρειας. Αποτελεί αδιαπραγμάτευτο καθήκον μας και συνειδητή επιλογή μας, έναντι του αγροτικού κόσμου, που υποφέρει από την πιο αντιαγροτική Κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης.

Scroll