Εσφαλμένες επιλογές και παιδαγωγικά ατοπήματα που διανθίζουν το καινούριο σχολικό βιβλίο Μαθηματικών της Στ΄ τάξης Δημοτικού έχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στον τρόπο σκέψης των παιδιών και στη γενικότερη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.
Συγκεκριμένα:
1. Ιστοσελίδα της ΣΙΑ, της γνωστής αμερικανικής υπηρεσίας (U.S. Central Intelligence Agency, CIA), επικαλούνται οι συγγραφείς του βιβλίου σε υποσημείωση για να τεκμηριώσουν στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον πληθυσμό διάφορων χωρών του κόσμου. Έτσι, στο 11ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου (σελ. 29), όπου αναφέρονται στοιχεία σχετικά με τον πληθυσμό της Κίνας, της Ινδίας, των ΗΠΑ και συνολικά της Γης, υποσημειώνεται ως πηγή πληροφόρησης η έκδοση της CIA “The World Fact book 2003”. Πρόκειται για μια πηγή γεωγραφικών πληροφοριών της CIA, που παρέχει μέσω του Διαδικτύου (Internet) στοιχεία και πληροφορίες σχετικές με χάρτες και γεωγραφικά στατιστικά στοιχεία χωρών από όλο τον κόσμο σε ετήσια βάση.
Είναι απορίας άξιο σε τι αποβλέπει η αναγωγή αυτής της αμφιλεγόμενης και και σε μεγάλο βαθμό αμφισβητούμενης πηγής σε βάση «έγκυρης» εκπαιδευτικής πληροφόρησης, όταν είναι πασίγνωστη η δράση της CIA σε όλο τον κόσμο, η συχνή εμπλοκή της σε απάνθρωπες και παράνομες ενέργειες και οι στόχοι που την κατευθύνουν. Από την άλλη πλευρά, αγνοούνται φορείς όπως ο ΟΗΕ και η UNESCO ή εξειδικευμένα εκπαιδευτικά, επιστημονικά και ερευνητικά ιδρύματα που θα ήταν κατάλληλα να χρησιμοποιηθούν για την τεκμηρίωση σχετικών στοιχείων.
2. Σε άλλο σημείο του ίδιου βιβλίου στο τετράδιο εργασιών (κεφάλαιο 6ο σελ. 17, με τίτλο «Οι αριθμοί αναπαράγονται»), γίνεται λόγος σε σχετική άσκηση πολλαπλασιασμού για τα κέρδη του γνωστού επιχειρηματία Bill Gates ως εξής: «…το 2003 κέρδιζε 5 λεπτά κάθε δευτερόλεπτο. Πόσα χρήματα κέρδιζε σε 1 λεπτό, σε 1 ώρα, σε 1 ημέρα, σε 1 μήνα, σε ένα έτος;». Η αχαλίνωτη κερδοσκοπία του ιδιοκτήτη της Microsoft τον καθιστά ένα είδος προτύπου στα μάτια των παιδιών και τα ωθεί στη μίμησή του, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι είναι πολύ πιθανόν τελικά να καταλήξουν στην υποαπασχόληση και την ανεργία.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται η κ. Υπουργός:
-Γιατί επέτρεψε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τέτοιες απαράδεκτες επιλογές στο σχολικό βιβλίο Μαθηματικών της Στ τάξης του Δημοτικού Σχολείου;
-Πώς σκέπτεται να αντιδράσει προκειμένου να απαλειφθούν αυτά και άλλα παιδαγωγικά ατοπήματα και διαστρεβλώσεις, που έχουν ως αποτέλεσμα το διαποτισμό των μαθητών και μαθητριών με τις αξίες της αγοράς και τη «λογική» της κυριαρχίας των ισχυρών του πλανήτη;
Για επιβεβαίωση των ανωτέρω παραθέτουμε αντίγραφα των σχετικών κειμένων.
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ