Εξαιρετικά επιζήμια για τις τοπικές κοινωνίες η αναστολή λειτουργίας πέντε ΔΟΥ στο Νομό Ηλείας – Ερώτηση της βουλευτού Ε.Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Προς τουςΥπουργούς Οικονομικών - Εσωτερικών

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της 12ης Οκτωβρίου 2012 του Υπουργείου Οικονομικών, ο κ. Υπουργός έκανε αποδεκτό το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής Ενοποιήσεων ΔΟΥ, που προβλέπει την κατάργηση 127 ΔΟΥ σε ολόκληρη την Επικράτεια.

Ειδικότερα, στο νομό Ηλείας, έναν από τους μεγαλύτερους νομούς της Ελλάδας σε έκταση και με μεγάλο ορεινό όγκο, μετά την απόφαση για κατάργηση των ΔΟΥ Αμαλιάδας, Ζαχάρως, Βάρδας, Ανδρίτσαινας και Κρεστένων, θα παραμείνει σε λειτουργία μόνο η ΔΟΥ Πύργου, τη στιγμή μάλιστα που σε άλλους νομούς προβλέπεται να παραμείνουν δύο ΔΟΥ (σημειωτέον πως η ΔΟΥ Αμαλιάδας εξυπηρετεί 60.000 φορολογούμενους).

Με την απόφαση αυτή, λόγω και των ελλιπών συγκοινωνιών, η όποια εξοικονόμηση εξόδων από το κλείσιμο των ΔΟΥ θα μετακυλισθεί στις πλάτες των φορολογουμένων, αφού θα υποχρεωθούν να σπαταλούν χρόνο και χρήμα για την αναγκαία επιπρόσθετη μετακίνηση. Για παράδειγμα, οι φορολογούμενοι που εξυπηρετούνται από τη ΔΟΥ Ανδρίτσαινας θα πρέπει να μετακινηθούν τουλάχιστον 120 χλμ.. και να ξοδέψουν το λιγότερο 2 ώρες (με Ι.Χ.), προκειμένου να διεκπεραιώσουν μια απλή υπόθεσή τους, όπως λήψη φορολογικής ενημερότητας ή θεώρηση βιβλίων-στοιχείων. Αν, δε, λάβουμε υπόψη την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και τις ακραίες καιρικές συνθήκες στη διάρκεια του χειμώνα, το πρόβλημα αποκτά πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις.

Με επείγον μάλιστα έγγραφό του, το Υπουργείο Εσωτερικών ζητά από τους δήμους να απαντήσουν άμεσα για την εκ μέρους τους δυνατότητα «φιλοξενίας» αυτών των γραφείων με την εκβιαστική προσθήκη «προκειμένου οι πολίτες να μη στερηθούν τις προσφερόμενες υπηρεσίες συμβάλλοντας παράλληλα στην κοινή προσπάθεια περιστολής των δαπανών».

Είναι πραγματικά προκλητικό το γεγονός ότι το Υπουργείο Οικονομικών δηλώνει πως «η λειτουργία των γραφείων αυτών δεν είναι εφικτό να επιβαρύνει οικονομικά το Υπουργείο Οικονομικών», και την ίδια στιγμή να ζητά από τους δήμους, οι οποίοι με τις διαρκείς δραστικές περικοπές χρηματοδότησης θα αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις στοιχειώδεις λειτουργίες του, να επιφορτιστούν και με νέες δαπάνες.

Επίσης, ιδιαίτερη εντύπωση προξενεί η αναφορά του Υπουργείου Οικονομικών για την προβλεπόμενη στελέχωση των γραφείων αυτών με «1-4 άτομα, ανάλογα με το μέγεθος του ΟΤΑ». Δεν διευκρινίζεται όμως ποια είναι η αναλογία κατοίκων-υπαλλήλων, η οργανικότητά τους και οι αρμοδιότητές τους.

Επιπλέον, οι αποφάσεις απέχουν πολύ από την υλοποίηση, αφού για την καταργημένη από το 2011 ΔΟΥ Γαστούνης καταβάλλονται ακόμη τα έξοδα στέγασής της, ενώ ταυτόχρονα στις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις όπου στεγάζεται η ΔΟΥ Πύργου είναι αδύνατο να συστεγαστούν οι υπό αναστολή ΔΟΥ.

Επειδή η ταλαιπωρία και ο χρόνος που απαιτείται για τη μετακίνηση των πολιτών του Νομού προκειμένου να τακτοποιήσουν τις φορολογικές υποθέσεις είναι μεγάλη και συνεπάγεται πρόσθετη οικονομική επιβάρυνσή τους και απώλεια εργατοωρών σε μια εποχή που εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών πλήττονται τα ασθενέστερα στρώματα αλλά και το σύνολο του ελληνικού λαού.

Επειδή η προχειρότητα στο σχεδιασμό και στην προετοιμασία της μετάβασης στην «ψηφιακή» εποχή για το Υπουργείο με τη δημιουργία των ΦοροΚΕΠ αλλά και το γεγονός ότι επαφίεται καθαρά στην πρόθεση του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και στις οικονομικές του δυνατότητες αν θα υπάρχει το Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών θα οδηγήσει στο απόλυτο χάος και στην άμεση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των φορολογικών αντικειμένων.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1)    Υπάρχει συνολική μελέτη κόστους-οφέλους από τη μεταφορά της λειτουργίας των ΔΟΥ αποκλειστικά στα αστικά κέντρα;

2)    Έχουν ληφθεί υπόψη οι ιδιαιτερότητες της Ηλείας;

3)    Σκέφτεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει ή να ακυρώσει κατά περίπτωση τις συγκεκριμένες αποφάσεις προς αποφυγή της επιβάρυνσης της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων;

Η ερωτώσα βουλευτής

Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Scroll