Συνεχίζονται τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες στο Μετρό της ΘεσσαλονίκηςΚατατεθείσα Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία του Χρήστου Γιαννούλη
Ένα νέο περιστατικό εγκλωβισμού επιβατών στο Μετρό της Θεσσαλονίκης σημειώθηκε στις 16/1/2025, όταν ο συρμός με κατεύθυνση προς τον τερματικό
σταθμό της Νέας Ελβετίας, παρέμεινε ακινητοποιημένος επί μισή ώρα μέσα στη σήραγγα, λίγο πριν φτάσει στον σταθμό της Μαρτίου.
Από την έναρξη λειτουργίας του το Μετρό της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει διάφορα προβλήματα, όπως στις 17/1/25 που δεν λειτουργούσαν για ώρες οι ανελκυστήρες στους σταθμούς Πανεπιστήμιο και Βούλγαρη ή αντίστοιχα στις 14/1/25 όταν παρέμεναν ακινητοποιημένες οι κυλιόμενες σκάλες στο σταθμό της Νέας Ελβετίας ή λίγο παλαιότερα όταν εξαιτίας της κακοκαιρίας Bora δεν λειτούργησαν οι ανελκυστήρες σε επτά σταθμούς. Επιπλέον καθημερινή είναι η εικόνα και με τις ουρές των επιβατών στα εκδοτήρια.
Με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή 9 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία του βουλευτή Α Θεσσαλονίκης, Χρήστου Γιαννούλη ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός πού οφείλεται το περιστατικό της ακινητοποίησης του συρμού στο σταθμό της Μαρτίου, πόσο συχνά από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν ακινητοποιηθεί συρμοί και ποιοι λόγοι έχουν οδηγήσει στην ακινητοποίηση των συρμών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Νέος εγκλωβισμός επιβατών για 35 λεπτά στη σήραγγα του Μετρό στη Θεσσαλονίκη»
Ένα νέο περιστατικό εγκλωβισμού επιβατών στο μετρό της Θεσσαλονίκης σημειώθηκε στις 16/1/2025, όταν ο συρμός με κατεύθυνση προς τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, παρέμεινε ακινητοποιημένος επί μισή ώρα μέσα στη σήραγγα, λίγο πριν φτάσει στον σταθμό της Μαρτίου. Οι επιβάτες σε αντίθεση με το αντίστοιχο περιστατικό, που έλαβε χώρα στις 14/12/24, παρέμειναν στον συρμό και δεν περπάτησαν αυτή τη φορά μέσα στη σήραγγα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα, την ίδια μέρα και στον παραπάνω σταθμό, παρουσιάστηκε πρόβλημα λειτουργίας στις εσωτερικές πόρτες της αποβάθρας με συνέπεια να υπάρξουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, αν και η διαχειρίστρια εταιρεία υποστήριξε ότι αυτές ήταν χρονικής διάρκειας δεκαλέπτου.
Από την έναρξη λειτουργίας του το μετρό της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει διάφορα προβλήματα, όπως στις 17/1/25 που δεν λειτουργούσαν για ώρες οι ανελκυστήρες στους σταθμούς Πανεπιστήμιο και Βούλγαρη ή αντίστοιχα στις 14/1/25 όταν παρέμεναν ακινητοποιημένες οι κυλιόμενες σκάλες στο σταθμό της Νέας Ελβετίας ή λίγο παλαιότερα όταν εξαιτίας της κακοκαιρίας Bora δεν λειτούργησαν οι ανελκυστήρες σε επτά σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου και Νέα Ελβετία).
Επειδή είναι πλέον καθημερινά τα προβλήματα στο μετρό της Θεσσαλονίκης, άλλοτε με τις ουρές των επιβατών να περιμένουν στα εκδοτήρια των εισιτηρίων και άλλοτε να ακινητοποιούνται συρμοί,
Επειδή έγκαιρα έχουμε επισημάνει ότι έπρεπε να έχουν συμπληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια των αυτοματισμών και των ηλεκτρονικών συστημάτων του μετρό, πριν την παράδοσή του.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γιαννούλης Χρήστος
Βέττα Καλλιόπη
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Ζαμπάρας Μιλτιάδης (Μίλτος)
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ψυχογιός Γιώργος