Σκανδάλων συνέχεια «με φόντο» τον ΟΣΕ. Ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έφερε στη Βουλή την Απόφαση για συμμετοχή στελέχους του ΟΣΕ, που κατηγορείται για την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη στο δυστύχημα των Τεμπών, στην Επιτροπή που θα επιλέξει τους νέους σταθμάρχες.
«Στην επιτροπή αξιολόγησης του ΟΣΕ για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που καθυστερεί εδώ και 3 χρόνια, και η οποία θα αποφασίσει για τις προσλήψεις εργαζόμενων σε κρίσιμα πόστα, συμμετέχει, σύμφωνα με την με αρ.πρωτ.9007644/25.01.2025 Απόφαση, στέλεχος του Οργανισμού εναντίον της οποίας έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για την παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη των Τεμπών.
Το εν λόγω στέλεχος, όχι μόνο παραμένει σε κρίσιμη θέση αλλά θα επιλέξει και τους νέους σταθμάρχες που θα στελεχώσουν τον ΟΣΕ, παρά την ανεπάρκεια και τα πολλά ερωτηματικά γύρω από τον τρόπο με τον οποίο εκτέλεσε τα καθήκοντά της. Συνεχίζει, δηλαδή, να αξιοποιείται και να επιβραβεύεται.
2 χρόνια μετά τα Τέμπη, η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ασφαλή και σύννομη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Όπως όλα δείχνουν, οι προσλήψεις και η κινητικότητα στο Δημόσιο συνεχίζουν να γίνονται σε μεγάλο βαθμό με γνώμονα προσωπικές εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια παρά τις ανάγκες των υπηρεσιών.
Στην Ερώτηση που συνυπογράφουν συνολικά 18 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλείται ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών να απαντήσει:
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος πρόσθεσε ότι: «Ο διαγωνισμός για μόνιμες προσλήψεις στον ΟΣΕ μένει στάσιμος από τον Γενάρη του 2022! Σύμφωνα με το Οργανόγραμμα του ΟΣΕ, που έχει ψηφίσει η Κυβέρνηση της ΝΔ, 2.100 ήταν και είναι οι οργανικές θέσεις που θα πρέπει να καλυφθούν με μόνιμο προσωπικό. Το ποσοστό των θέσεων που είναι καλυμμένες σήμερα, είναι κάτω του 50%, ενώ οι περισσότεροι είναι με «μπλοκάκι». Το προσωπικό αυτό, προσλαμβάνεται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς προκήρυξη των θέσεων, και άρα χωρίς επαρκή αξιολόγηση των επιτυχόντων».
Αναλυτικά η ερώτηση:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Χωρίς τέλος τα σκάνδαλα στον ΟΣΕ. Κατηγορούμενο στέλεχος για το δυστύχημα των Τεμπών θα επιλέξει τους νέους σταθμάρχες».
Με συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις έχουμε επισημάνει τα διαρκή προβλήματα υποστελέχωσης, ελλείψεων και απαρχαιωμένου τροχαίου υλικού και εξοπλισμού που πλήττουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο 2 χρόνια μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Ο διαγωνισμός για μόνιμες προσλήψεις στον ΟΣΕ μένει στάσιμος από τον Γενάρη του 2022, δηλαδή εδώ και τρία χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί!
Να σημειώσουμε ότι σε άλλες ΔΕΚΟ μεταφορών (ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ) αντίστοιχοι διαγωνισμοί ολοκληρώθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και πάλι υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ.
Σύμφωνα με το Οργανόγραμμα του ΟΣΕ που έχει ψηφίσει η Κυβέρνηση της ΝΔ, 2.100 ήταν και είναι οι οργανικές θέσεις που θα πρέπει να είναι καλυμμένες με μόνιμο προσωπικό. Ωστόσο, το ποσοστό των θέσεων που είναι καλυμμένες στον ΟΣΕ ακόμα και σήμερα, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, είναι κάτω του 50%.
Έτσι, η εικόνα υποστελέχωσης και απαξίωσης δεν έχει αλλάξει. Ο διαγωνισμός για μόνιμες προσλήψεις δεν έχει προχωρήσει και το προσωπικό που απασχολείται στον ΟΣΕ είναι και πάλι κάτω του μισού, με τους περισσότερους όμως τώρα να είναι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι».
Οι απασχολούμενοι με «μπλοκάκι» είναι εργαζόμενοι που καλύπτουν θέσεις «κλειδιά» στον ΟΣΕ, όπως θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων, αλλά και πλήθος διοικητικών. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, κάτω από αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς προκήρυξη των θέσεων και άρα χωρίς επαρκή αξιολόγηση των επιτυχόντων.
Στην επιτροπή αξιολόγησης του ΟΣΕ για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, που καθυστερεί εδώ και τρία χρόνια και η οποία θα αποφασίσει για τις προσλήψεις εργαζόμενων σε κρίσιμα πόστα, συμμετέχει, σύμφωνα με την με αρ. Πρωτ. 9007644/25.01.2025 Απόφαση αναρτημένη στη Διαύγεια1, στέλεχος του Οργανισμού κατά της οποίας έχει κινηθεί δικαστική διαδικασία για την παράνομη πρόσληψη του σταθμάρχη των Τεμπών.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η πρόσληψη έγινε παρά το γεγονός ότι ο εργαζόμενος υπερέβαινε το ηλικιακό όριο που θέτει το θεσμικό πλαίσιο για την ορθή εκτέλεση των κρίσιμων καθηκόντων που επιβάλει η θέση.
Το εν λόγω στέλεχος θα κληθεί να επιλέξει και τους νέους σταθμάρχες που θα στελεχώσουν τον ΟΣΕ, παρά την αυταπόδεικτη ανεπάρκεια στην εκτέλεση των καθηκόντων της, όπως αποδεικνύεται στην υπόθεση της επιλογής του σταθμάρχη των Τεμπών.
Το εν λόγω στέλεχος, κατά του οποίου έχει κινηθεί δικαστική διαδικασία, όχι μόνο παραμένει στη θέση του αλλά συνεχίζει να συμμετέχει στη λήψη κρίσιμων για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου αποφάσεων, όπως και πλήθος άλλων στελεχών που συνεχίζουν να παραμένουν σήμερα στις θέσεις τους, παρά το ότι για την υπόθεση των Τεμπών τους έχουν ασκηθεί μέχρι και κακουργηματικού τύπου διώξεις.
Η Κυβέρνηση συνεχίζει να προκαλεί με τη σκανδαλώδη αδιαφορία της για την ασφαλή και σύννομη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου, δύο χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Η παρουσία, στην επιτροπή αξιολόγησης του ΟΣΕ για νέες προσλήψεις, στελέχους κατά του οποίου έχει κινηθεί δικαστική διαδικασία για την επιλογή του σταθμάρχη στην υπόθεση των Τεμπών, αλλά και «γαλάζιου» συνδικαλιστή στο σιδηρόδρομο, συνιστά προκλητική και κοινωνικά ανάλγητη ενέργεια εκ μέρους της Κυβέρνησης, που συνεχίζει να έχει τον ελληνικό σιδηρόδρομο στις ράγες της συνεχούς υποβάθμισης και απαξίωσης.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Ακρίτα Έλενα
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ειρήνη
Ζαμπάρας Μιλτιάδης
Κασιμάτη Νίνα
Κόκκαλης Βασίλης
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Νίκος
Πολάκης Παύλος
Τσαπανίδου Πόπη
Ψυχογιός Γεώργιος
1 https://jacobin.gr/skandalo-tin-orisan-ypeythyni-nees-proslipseis-ston-ose/