Με τη διατύπωση του Ν.3986/2011 που αναφέρεται σε «ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2012-2015» και ειδικότερα την παρ. 4 του άρθρου
37, με την οποία τροποποιείται η παρ. 2 του άρθρου 51 του Ν.3528/2007
(Υπαλληλικός Κώδικας) επιτρέπεται πλέον στους υπαλλήλους των ΟΤΑ, η χορήγηση
άδειας άνευ αποδοχών συνολικής διάρκειας πέντε (5) ετών, κατόπιν αιτήσεώς τους
για σοβαρούς ιδιωτικούς λόγους, χωρίς ωστόσο στην εν λόγω διάταξη να
συμπεριλαμβάνονται και οι υπάλληλοι των Δήμων. Η συγκεκριμένη διάκριση -κατόπιν
επανειλημμένων προφορικών επιβεβαιώσεων των αρμόδιων οργάνων και ειδικότερα των
Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης- οφείλεται στην εκ παραδρομής παράλειψη του νομοθέτη να ρυθμίσει
ομοίως, τις δύο κατηγορίες υπαλλήλων. Από την ψήφιση του Νόμου και έπειτα έχει
παρέλθει διάστημα δεκαπέντε (15) μηνών, χωρίς ωστόσο να υφίσταται σήμερα,
κάποια ουσιαστική μεταβολή. Για παράδειγμα, υπάρχει μόνιμη υπάλληλος (Μηχανικός
Π.Ε.) του Δήμου Λέρου, που έχει αιτηθεί από τριετίας τη χρήση νόμιμης αδείας
για οικογενειακούς λόγους, δίχως ακόμα να λάβει επίσημη απάντηση και παρά τις επαναλαμβανόμενες
προσπάθειες του Δημάρχου της Λέρου προκειμένου να αποσπαστεί η έγκρισή της, από
το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών. Η δυσάρεστη αυτή κατάσταση αποτυπώνει ανάγλυφα
τις παθογένειες του Δημοσίου Τομέα και των συνεπειών του, τόσο για τους
υπαλλήλους του Τομέα αυτού, όσο και για τους πολίτες που καθημερινά
συναλλάσσονται με αυτόν.
ΕΡΩΤΑΣΤΕ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
1. Έχετε σκοπό να εφαρμόσετε την
παραπάνω νομοθετική ρύθμιση αδειών και για τους δημοτικούς υπαλλήλους;
2. Αν ναι, πότε σχεδιάζετε την τυπική
της ισχύ;
Ο ΕΡΩΤΩΝ BΟΥΛΕΥΤHΣ
Στάθης Β. Παναγούλης