Ερώτηση του βουλευτή Α. Ξανθού με Θέμα: ” Καταπολέμηση της νοθείας και του λαθρεμπορίου καυσίμων”

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών & Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη του χειμώνα που αναμένεται να είναι πολύ δύσκολος για τους αδύναμους κοινωνικά πολίτες της χώρας μας όσον αφορά στην δυνατότητα τους να προμηθευτούν το αυξημένο σε τιμή πετρέλαιο θέρμανσης λόγω και της εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης. Την ίδια στιγμή το θέμα της παράνομης διακίνησης καυσίμων παραμένει σοβαρό. Στην Ελλάδα το γεγονός του ελέγχου της εγχώριας αγοράς από δύο διυλιστήρια έχει σαν αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους στο πετρέλαιο θέρμανσης στην Ελλάδα να είναι διπλάσιο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. και κοστίζει στους έλληνες καταναλωτές περισσότερο από 1 δις δολάρια το χρόνο, όπως αναφέρει σχέδιο εσωτερικής έκθεσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Wall Street Journal στις 24/09/2012.

Η νοθεία και το λαθρεμπόριο στην αγορά καυσίμων βρίσκονται σε έξαρση το τελευταίο διάστημα, ιδίως μετά την πρωτοφανή αύξηση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης. Η αδυναμία του κράτους να πατάξει τα κυκλώματα λαθρεμπορίου είναι μια σοβαρή αιτία λόγω της οποίας η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα αυξηθεί στο 1,5 ? το λίτρο τον φετινό χειμώνα φέρνοντας σε αδιέξοδο χιλιάδες νοικοκυριά. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει την ανάγκη εγκατάστασης συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Για τον έλεγχο των καυσίμων που διακινούνται στην αγορά, η Πολιτεία συγκρότησε ειδικό σώμα ελεγκτών (ΚΕΔΑΚ) και προμηθεύτηκε αυτοκίνητα με ειδικό εξοπλισμό που έχουν την δυνατότητα χημικών αναλύσεων δειγμάτων επί τόπου. Στην ευθύνη του υπουργείου σας περιλαμβάνεται ο έλεγχος των μετρητών που παραδίδουν καύσιμα στους καταναλωτές.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Πόσους ελέγχους έκαναν τα ΚΕΔΑΚ σε ποιες γεωγραφικές περιοχές και σε πόσες επιχειρήσεις το 2010, το 2011 και το 2012 μέχρι σήμερα, (αντλίες καυσίμων, βυτιοφόρα, πρατήρια, εταιρείες εμπορίας, μεταπωλητές, κλπ.);

2.    Πόσες αντλίες βρέθηκαν εκτός προδιαγραφών και ποιά ήταν τα ποσοστά των αποκλίσεων;

3.    Επιβλήθηκαν πρόστιμα, σε ποιό ύψος και αν εισπράχτηκαν;

4.    Αληθεύουν οι πληροφορίες ότι τα οχήματα των ΚΕΔΑΚ παραμένουν ακινητοποιημένα με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν κονδύλια για αγορά καυσίμων κίνησης;

5.    Έχει συντηρηθεί ο εξοπλισμός με τον οποίο γίνονται οι χημικές αναλύσεις στα οχήματα αυτά ώστε τα αποτελέσματα να είναι αξιόπιστα;

6.    Εξακολουθεί να εφαρμόζεται η παλαιότερη πρακτική, σύμφωνα με την οποία οι ελεγκτές πληροφορούνταν το πρόγραμμα των ελέγχων καθʼ οδόν ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια να ειδοποιηθεί ο ελεγχόμενος; Η όπως αναφέρουν πληροφορίες, το πρόγραμμα ελέγχων ανακοινώνεται μια εβδομάδα νωρίτερα;

Ο ερωτών βουλευτής

Ξανθός Ανδρέας, ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ (Ρεθύμνου)

Scroll