Από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 εξαγγέλθηκαν η επέκταση του Μετρό στη Δυτική Αττική μέχρι το Χαϊδάρι και στη συνέχεια η παραπέρα επέκταση του στον Πειραιά μέσω του Κορυδαλλού και της Νίκαιας.
Την ίδια περίπου περίοδο εξαγγέλθηκε η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι του Πειραιά με προοπτική την επέκταση του προς τους δυτικούς Δήμους του Νομού Πειραιά (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα).
Τα δύο αυτά σημαντικά έργα υποδομής δεν εξαγγέλθηκαν μόνο, αλλά μελετήθηκαν, σχεδιάστηκαν, εξασφαλίστηκαν οι πιστώσεις και προωθήθηκαν οι προβλεπόμενοι διαγωνισμοί ανάθεσης.
Παρά ταύτα, σήμερα ενώ ολοκληρώνεται το έτος 2010, τα δύο έργα βρίσκονται σε φάση τέλματος με απαράδεκτα αβέβαιη προοπτική. Την ίδια στιγμή δεν λένε να ολοκληρωθούν τα έργα εκσυγχρονισμού της γραμμής Η.Σ.Α.Π. με αποτέλεσμα το οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά να παροξύνεται.
Με βάση τα παραπάνω
ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Πότε θα φτάσει το Μετρό στο Χαϊδάρι και πότε στον Κορυδαλλό, στη Νίκαια και στον Πειραιά; Θα ικανοποιηθεί τελικά το αίτημα όλης της πειραϊκής κοινωνίας για τερματικό σταθμό στην Πειραϊκή Χερσόνησο ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των δύο μεγάλων νοσοκομείων της πόλης, Τζάνειο και Μεταξά;
2. Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά και πότε επίσης θα ξεκινήσει το έργο υπογειοποίησης των γραμμών του Η.Σ.Α.Π. ώστε το Τραμ να εξυπηρετήσει μεγάλες περιοχές του Πειραιά, όπως τα Καμίνια, η Σούδα Ν. Φαλήρου, το «Δίπυλο» και άλλες και να μην επιβαρύνει τους άξονες εισόδου και εξόδου από και προς το λιμάνι; Επίσης, τέλος, ποια θα είναι η τελική χάραξη; Θα περιλαμβάνεται σε αυτήν η επέκταση προς Δραπετσώνα – Κερατσίνι – Πέραμα;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας