Α. Παναγιωτόπουλος

Επίκαιρη ερώτηση Παναγιωτόπουλου: Σε εκκρεμότητα παραμένει εδώ και χρόνια η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Αιγίου-Πάτρας

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Σε εκκρεμότητα παραμένει εδώ και χρόνια η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Αιγίου-Πάτρας

Η έλευση του τραίνου μέχρι το Λιμάνι της Πάτρας και η υπογειοποίηση της γραμμής στο αστικό κέντρο της Πάτρας θα έπρεπε να είναι ήδη γεγονός εδώ και πολλά χρόνια, αν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης γίνονταν πραγματικότητα.

Στην επίκαιρη ερώτηση που υπέβαλα ένα χρόνο πριν, στις 22-2-2024 (αριθ. 748/22-2-2024) σχετικά με την σιδηροδρομική διασύνδεση του Λιμανιού της Πάτρας με το Ρίο και τις καθυστερήσεις των έργων στο τμήμα της γραμμής Αιγίου – Ρίου απαντήσατε σχετικά με το πρώτο θέμα ότι το έργο δεν είχε καταφέρει να «χρηματοδοτηθεί για διάφορους λόγους από την Ευρώπη» χωρίς να υπάρχει μια σαφής αξιολόγηση για τους λόγους αποτυχίας. Στην συνέχεια είπατε ότι τον Ιανουάριο του 2024 έχετε κάνει εκ νέου αίτημα χρηματοδότησης στο ανταγωνιστικό σκέλος του χρηματοδοτικού προγράμματος «Connecting Europe Facility 2»

Στο συνέδριο του 13ου Regional Growth (RGC) στην Πάτρα στις 12-14 Μαΐου 2025, ο Υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι η σιδηροδρομική διασύνδεση του Λιμανιού της Πάτρας με το Ρίο αποτελεί πρώτη προτεραιότητα δηλώνοντας « ότι μέσα στο έτος θα υπάρξουν καλά νέα» που θα δίνουν λύση για την εμπλοκή που έχει προκύψει στο τελευταίο τμήμα του έργου. Την ίδια μέρα, στο συνέδριο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε σχετικό ερώτημα για την σιδηροδρομική διασύνδεση αλλά και για άλλα έργα υποδομών στην Αχαΐα ότι «υποθέτω ότι θα υπάρχει και 14οRGC επομένως θα είμαστε εδώ να τα ξανασυζητήσουμε» (Πελοπόννησος 14/05/2025) μεταφέροντας τον προγραμματισμό της σιδηροδρομικής διασύνδεσης ένα χρόνο μετά σε αντίθεση με αυτά που δήλωσε με ένα αινιγματικό τρόπο ο Υπουργός Ανάπτυξης την ίδια μέρα!

Στο μεταξύ για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του Ρίου με το Λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια με ΒΙΠΕ, Αεροδρόμιο Αράξου και λοιπή Πελοπόννησο χρειάζεται να ολοκληρωθούν μια σειρά από έργα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση από Κιάτο μέχρι Αίγιο και την σιδηροδρομική σύνδεση Αιγίου-Ρίου. Ειδικότερα, για το τμήμα της γραμμής Ψαθόπυργος – Ρίο, στα προβλήματα που έχουν ανακύψει λόγω της διάλυσης της σύμβασης εργολαβίας από το 2023 και την εγκατάλειψη της περιοχής τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, μας απαντήσατε ότι πράγματι διαλύθηκε η σύμβαση χωρίς όμως να εξηγήσετε τι θα γίνει από εδώ και πέρα.

Η σιδηροδρομική διασύνδεση του Ρίου -Λιμάνι Πάτρας παίρνει συνέχεια παρατάσεις στην υλοποίησή της εφόσον δεν έχετε προβλέψει σταθερή χρηματοδότηση του έργου αντιμετωπίζοντας μοιρολατρικά την υφιστάμενη κατάσταση ενώ, παράλληλα, έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται εναλλακτικά σενάρια που θέτουν εκτός το έργο της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικός γραμμής στο κέντρο της Πάτρας.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός

  1. Τι έχει συμβεί με την χρηματοδότηση του έργου από τo ευρωπαϊκό πρόγραμμα; Υπάρχει πρόβλεψη για εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης; Υπάρχει η πρόθεση της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής;
  2. Τελικά, υπάρχει σαφής χρονοπρογραμματισμός για το πότε θα έρθει επιτέλους το τρένο στη Πάτρα και πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης από Κιάτο μέχρι Αίγιο καθώς και τα έργα από Αίγιο μέχρι Ρίο;

O Ερωτών Βουλευτής

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Scroll