Το Σεπτέμβριο του 2005 ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είχε εξαγγείλει πακέτο μέτρων για την ακτοπλοΐα. Ειδικότερα για τις άγονες γραμμές προβλεπόταν η υπογραφή «5ετών συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας στην άγονη γραμμή για την προσέλκυση νεότευκτων πλοίων στα νησιά της άγονης γραμμής, που θα προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες αντί ενός (1) έτους που ίσχυε μέχρι σήμερα».
Φέτος, όλοι οι διαγωνισμοί για τις διαδρομές – «φιλέτο» (Ρόδος – Αλεξανδρούπολη, Καβάλα – Σάμος) βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, οι επιδοτήσεις που θα μοιραστούν, θα ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, το υπουργείο περιέλαβε φέτος στα επιδοτούμενα πλοία, Ε/Γ και Ο/Γ μέχρι και 38 ετών.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Θεωρεί ότι απέδωσε το μέτρο των 5ετών συμβάσεων για την άγονη γραμμή; Προσελκύσθηκαν νεότευκτα πλοία; Αν ναι, πόσα και ποια είναι αυτά και πόσα και ποια τα παλαιάς τεχνολογίας που θα εκτελέσουν κατά τη φετινή περίοδο τα δρομολόγια από και προς τα νησιά της άγονης γραμμής;
2. Πόσες και ποιες είναι οι άγονες γραμμές που επιδοτούνται και ποια η διαχρονική εξέλιξη των επιδοτήσεων ανά έτος από την έναρξη εφαρμογής του ν.2932/2001; Ποιο είναι το ακριβές ποσό επιδοτήσεων για τη φετινή περίοδο και πώς κατανέμεται το ποσό αυτό ανά πλοιοκτήτη; Από ποιους κωδικούς του προϋπολογισμού εκταμιεύονται οι πόροι για τις επιδοτήσεις της άγονης γραμμής;
3. Ισχύει η προϋπόθεση της καταβολής προστίμων που επεβλήθησαν σε πλοιοκτήτριες εταιρίες για παροχή κακών υπηρεσιών, προκειμένου να δύνανται αυτές να λαμβάνουν κρατικές επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης