Σύμφωνα με την από 26/2/2007 ανακοίνωση της εταιρείας “ΑΤΤΙCA Α.Ε. Συμμετοχών” προς το Χρηματιστήριο Αθηνών, αυτή ελέγχει πλέον την εταιρεία “Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.”. Η ATTICA, μέσω της θυγατρικής της “Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.” ελέγχει το 53% της ακτοπλοϊκής αγοράς των Κυκλάδων και οι Μινωικές Γραμμές, μέσω της συνδεδεμένης της εταιρείας “Hellenic Seaways A.N.E.”, ελέγχουν το 30% της ίδιας αγοράς (τα παραπάνω στοιχεία αναφέρονται στο ετήσιο Δελτίο, έτους 2005, της εταιρείας Attica). Από την επιχειρούμενη αυτή συγκέντρωση δημιουργείται μονοπωλιακή κατάσταση , δεδομένου ότι ελέγχεται συνολικό μερίδιο αγοράς άνω του 80% στις ακτοπλοϊκές μεταφορές των Κυκλάδων, το οποίο μάλιστα προσεγγίσει το 100% στις γραμμές των Ανατολικών Κυκλάδων.
Βάσει των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Αν έχει ασχοληθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού με τη διερεύνηση ύπαρξης των συνθηκών ανταγωνισμού στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
2) Αν ναι, έχει διαπιστώσει ότι η συγκέντρωση αυτή εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του ν.703/1977 “περί ελέγχου μονοπωλίων και προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού”, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί με νόμο του 2005;
3) Θεωρεί η κυβέρνηση ότι η δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στην ελληνική ακτοπλοΐα θα πλήξει τα συμφέροντα των “καταναλωτών” επιβατών και εάν ναι, προτίθεται να επιτρέψει τον επιχειρούμενο μονοπωλιακό έλεγχο της αγοράς ακτοπλοϊκών μεταφορών στις Κυκλάδες;
4) Δεδομένου ότι μετά την παραπάνω συγκέντρωση, δεν ισχύει η προϋπόθεση που θέτει η 3323/3-5-06 ΚΥΑ, να εξυπηρετείται, δηλαδή, κάθε απελευθερωμένη γραμμή από πλοία δύο τουλάχιστον ανεξάρτητων εταιρειών με ανεξάρτητη μεταξύ τους οικονομική δραστηριότητα, δεν ισχύει πλέον για τις κύριες γραμμές των ανατολικών Κυκλάδων (Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος και Περιαάς- Πάρος-Νάξος-Ίος-Θήρα): προτίθεται η κυβέρνηση να αναστείλει την ισχύ της απελευθέρωσης των ναύλων στις γραμμές αυτές και να επαναφέρει την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παραπάνω ισχύουσα ΚΥΑ;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Δραγασάκης