Ερωτηματικά προκαλεί σύμφωνα με δημοσιεύματα η εκμίσθωση οκτώ (8) αυτοκινηταμαξών προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ελλείψεων του «Προαστιακού» σιδηροδρόμου σε τροχαίο υλικό.
Ειδικότερα αναφέρεται ότι οι συγκεκριμένες αυτοκινητάμαξες είχαν παραχωρηθεί προς χρήση το Φεβρουάριο 2004 και για 2 χρόνια από την Κοινοπραξία Siemens – Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ως τμήμα ποινικής ρήτρας που όφειλε η Κοινοπραξία προς τον ΟΣΕ, από τη μη έγκαιρη παράδοση τροχαίου υλικού σύμφωνα με τη συμβατική της υποχρέωση.
Η σύμβαση παραχώρησης της χρήσης φέρεται ότι έληξε στις 28 Φεβρουαρίου 2006 χωρίς να γίνει καθόλου χρήση των αυτοκινηταμαξών αυτών από τον ΟΣΕ, ενώ τα τρένα παρέμεναν στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ χωρίς να καταβάλλεται ενοίκιο για τη φύλαξη και την παραμονή τους στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ για το χρονικό διάστημα από 1 Μαρτίου 2006 μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα τον Ιούλιο του έτους 2006 το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ ενέκρινε τη μίσθωση των ακινητοποιημένων τρένων για οκτώ μήνες με μηνιαίο μίσθωμα 714.000 ? χωρίς να προβεί στην προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
-Ποια είναι η θέση τους αναφορικά με τη ζημιά που υπέστη ο ΟΣΕ και το Ελληνικό Δημόσιο από τη μη χρήση των εν λόγω τρένων, την μη καταβολή ενοικίου καθώς και τη μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας Siemens – Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;
-Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί κατά των υπευθύνων για τυχόν παραλείψεις;
-Ποια η θέση τους για την απευθείας εκμίσθωση των αυτοκινηταμαξών χωρίς την προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού;
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης