Τους υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρείας, οι οποίοι έμπαιναν σε καταστήματα και ενώπιον τρομαγμένων εμπόρων και πελατών κατέβαζαν διακόπτες ρολογιών της ΔΕΗ, χωρίς καμία προειδοποίηση, καταγγέλλει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα, ο σύλλογος καταγγέλλει ότι η συμπεριφορά των υπαλλήλων της ιδιωτικής εταιρείας ήταν απαράδεκτη, αρνούνταν να επιδείξουν τη κονκάρδα που τους εφοδίασε η ΔΕΗ, αλλά και να εξηγήσουν με ποια εξουσιοδότηση ενεργούσαν για λογαριασμό της ΔΕΗ, ενώ ισχυρίζονταν ότι είναι πτυχιούχοι τεχνίτες της ΔΕΗ. Διέκοψαν την παροχή ακόμη και σε κατάστημα του οποίου ο λογαριασμός είχε πληρωθεί την προηγούμενη μέρα.
Είναι γνωστό στους καταναλωτές και το επιβεβαίωσαν παράγοντες της ΔΕΗ ότι οι διακοπές ηλεκτροδότησης γίνονται μόνο στις περιπτώσεις που οι οφειλές παραμένουν απλήρωτες για πολλούς μήνες. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι οφειλές ήταν 4 μηνών.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά ζητεί να εφαρμοστεί από τη ΔΕΗ η Χάρτα υποχρεώσεων προς τους καταναλωτές. Αυτή ορίζει διάστημα τουλάχιστον ενός μήνα από την έκδοση του λογαριασμού, μέσα στο οποίο πληρώνεται και προβλέπει διευκόλυνση οικονομικά αδύναμων ομάδων καταναλωτών, όσον αφορά στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους προς τις ΔΕΚΟ και τρόπο διακανονισμού πληρωμής των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των καταναλωτών και της ΔΕΗ, ώστε να ισχύει στις περιπτώσεις καθυστέρησης στην εξόφληση λογαριασμών ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπισή τους;
– Οι υπάλληλοι της ιδιωτικής εταιρίας ενήργησαν σύμφωνα με τις εντολές της ΔΕΗ και τις οδηγίες της Χάρτας υποχρεώσεων προς τους καταναλωτές;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη