Δημιουργία Μουσουλμανικού Νεκροταφείου στην Αττική

Σε επτακόσιες χιλιάδες υπολογίζονται οι μουσουλμάνοι, πολλών εθνικοτήτων, που ζουν στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Πακιστανοί, Αιγύπτιοι, Σύριοι, Ιορδανοί, Κούρδοι, Αφγανοί, Παλαιστίνιοι, Πέρσες, Ινδονήσιοι, Αφρικανοί κ.α. Κι όμως, η πολιτεία δείχνει να αγνοεί  την αναγκαιότητα τέλεσης των θρησκευτικών τους καθηκόντων(δημιουργία τεμένους) αλλά και της ταφής τους σύμφωνα με το θρησκευτικό και εθιμικό τους δίκαιο. Δικαιώματα κατοχυρωμένα από:

  • Το Σύνταγμα: Άρθρα 5 (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία), 13 (θρησκευτική ελευθερία), 25 (Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων)
  • Την Κοινοτική νομοθεσία κατά των διακρίσεων που έχει γίνει νόμος του κράτους (3304/2005) περί εφαρμογής της αρχής της ίσης μεταχείρισης προσώπων ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνικής τους καταγωγής
  • Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου: άρθρο 14 περί απαγόρευσης των διακρίσεων

Τον Δεκέμβριο του 2005, η  Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε την παραχώρηση ενός οικοπέδου  30 στρεμμάτων στο Σχιστό για τη δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου, έπειτα από πολύχρονο αίτημα των μουσουλμάνων που ζουν στην Ελλάδα, και δη στο λεκανοπέδιο, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα  του ενταφιασμού μελών της μουσουλμανικής κοινότητας της Αττικής.

Έως σήμερα, οι μουσουλμάνοι της Αττικής πρέπει να μεταφέρονται για ενταφιασμό είτε στην περιοχή της Θράκης, όπου υπάρχουν μουσουλμανικά νεκροταφεία, είτε στις χώρες  από τις οποίες μετανάστευσαν, κάτι που καθιστά τη διαδικασία εξαιρετικά δαπανηρή για τους συγγενείς.

Ωστόσο, σχεδόν δυόμισι χρόνια μετά την απόφαση της Ι.Σ.,  καμία  διαδικασία δεν έχει κινηθεί για περαιτέρω αξιοποίηση αυτού του οικοπέδου . Στην τελευταία συνάντηση που είχε για το θέμα αυτό η Μουσουλμανική  Ένωση Ελλάδος με τον  τότε  αρμόδιο της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Κωνσταντίνο Πυλαρινό, πρώην Διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας, τον Αύγουστο 2007, δεν εδόθη συνέχεια για την επίλυση του θέματος.

Η Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδος έχει απευθύνει επίσης δύο επιστολές (η τελευταία εστάλη στις 19  Μαΐου) στον νέο αρχιεπίσκοπο ζητώντας του συνάντηση προκειμένου να τον ενημερώσουν σχετικά με το δίκαιο αίτημά τους: να μπορούν να ταφούν στην Αττική οι μουσουλμάνοι που ζουν  εδώ, με τον μουσουλμανικό τρόπο, και στην ώρα τους, καθώς οι μουσουλμάνοι θάβονται, κατά  παράδοση και το εθιμικό τους δίκαιο, μέσα σε 24 ώρες από το θάνατό τους. Ανταυτού , έως σήμερα, ταξιδεύουν  μέρες ολόκληρες από ψυγείο σε ψυγείο προκειμένου να φτάσουν στον τόπο της ταφής  και μέσα από τεράστιες γραφειοκρατικές  και πολυδάπανες  διαδικασίες.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η δαπάνη μιας ταφής  μουσουλμάνου   που κατευθύνεται  από την Ελλάδα προς το Πακιστάν αγγίζει τα 5.000 ευρώ,  προς την Αίγυπτο τα 4.000 κ.λπ., όταν  όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν δημιουργήσει χρόνια πριν τεμένη και χώρους ταφής τουλάχιστον στις πρωτεύουσές τους, για τους μουσουλμάνους που διαμένουν στην  κάθε χώρα.

 Σε συνάντηση που είχε με τον νέο αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο υφυπουργός Εξωτερικών Θόδωρος  Κασσίμης  στις 7 Μαρτίου 2008  δήλωσε πως το έργο μπαίνει στην τελική ευθεία με το «πράσινο φως» του  νέου αρχιεπισκόπου, επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίησή του και ότι κατά τη συνάντηση επετεύχθη σχεδιασμός  των επόμενων κινήσεων.

Οι τελευταίες πληροφορίες φέρουν τον υφυπουργό Εξωτερικών κ. Θ. Κασσίμη γενικό συντονιστή μιας πελώριας γραφειοκρατικής διαδικασίας που αφορά τέσσερα υπουργεία και εποπτευόμενες υπηρεσίες τους (Εξωτερικών, Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και ΥΠΕΧΩΔΕ) που θα έφερνε λύση σε ένα θέμα που μας καθιστά υπόλογους  και τελευταίους  στην Ευρώπη, για μια ακόμη φορά.

Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί:

1.    Αν θεωρήσουμε δεδομένη την ύπαρξη πολιτικής βούλησης για την επίλυση του θέματος, ποια γραφειοκρατικά κωλύματα καθυστερούν την υλοποίηση ενός τέτοιου αυτονόητα δίκαιου αιτήματος;

2.    Σε τι βάθος χρόνου προβλέπεται η πραγματοποίηση του έργου;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Περικλής Κοροβέσης

Scroll