Αυθαιρεσίες των Διοικήσεων των Νοσοκομείων

Σύμφωνα με το  άρθρο 6 του Ν.3527/2007, έχει ανασταλεί μέχρι την 30-06-2007 η εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 6 και 5 αντίστοιχα των Π.Δ. 88/1999 και 76/2005 ως προς τον ανώτατο επιτρεπόμενο εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών των ειδικευμένων και ειδικευόμενων γιατρών, καθώς και του προσωπικού των νοσηλευτικών και παρεμφερών  ιδρυμάτων. Είναι γνωστό ότι το θέμα αυτό έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα τεράστια αναστάτωση στα Νοσοκομεία της χώρας και έχει καταγγελθεί από τις  Ενώσεις  των γιατρών.

Παρότι όμως η διάταξη του άρθρου αναστέλλει την εφαρμογή μόνο του άρθρου 6 του Π.Δ. 88/1999 και του άρθρου 5 του Π.Δ. 76/2005 και επομένως οι λοιπές διατάξεις των άρθρων των δύο Προεδρικών Διαταγμάτων έχουν πλήρη ισχύ για όλους, οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων εξακολουθούν να μην εφαρμόζουν τις υπόλοιπες διατάξεις, που αφορούν:

α) Στη μέγιστη απασχόληση των Γιατρών μέχρι 12 ώρες το 24ωρο, ενώ σήμερα εργάζονται συνεχώς για 32 ώρες.

β) Στην υποχρέωση των Γιατρών να πραγματοποιούν μέχρι μια νυχτερινή βάρδια ανά εβδομάδα, ενώ σήμερα πραγματοποιούν 7-11 νυχτερινές βάρδιες τον μήνα.

γ)  Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να χορηγούν 16ωρη συνεχή ανάπαυση – δηλαδή ρεπό – μετά από κάθε νυχτερινή βάρδια εργασίας, ενώ σήμερα οι Γιατροί δεν λαμβάνουν ρεπό και γιʼ αυτό εργάζονται συνεχώς επί 32 ώρες.

δ)  Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να διαθέτουν γραπτή εκτίμηση κινδύνου για τους εργαζόμενους Γιατρούς, στην οποία θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη λήψης ιδιαίτερων επί πλέον των γενικών μέτρων

προστασίας, αλλά και να λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την νυχτερινή εργασία.

ε)  Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να μη επιτρέπουν στους εργαζόμενους Γιατρούς να εργάζονται περισσότερο από οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια εικοσιτετράωρης περιόδου στην οποία πραγματοποιούν νυχτερινή εργασία, όταν η εργασία την οποία εκτελούν ενέχει ιδιαίτερους κινδύνους ή σημαντική σωματική ή πνευματική ένταση.

στ) Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να δίδουν εντολή διενέργειας των απαραίτητων ιατρικών εξετάσεων σε κάθε εργαζόμενο Γιατρό πριν αναλάβει εργασία κατά τη νύχτα και στη συνέχεια κατά τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να εξετάζεται η καταλληλότητά του για την εργασία αυτή και εάν μετά από τις προβλεπόμενες ως άνω ιατρικές εξετάσεις αποδειχθεί ότι έχει προβλήματα υγείας που οφείλονται στη νυχτερινή εργασία, να μετατίθεται σε θέση ημερήσιας εργασίας για την οποία είναι κατάλληλος.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός :

•    Εφαρμόζονται ναι ή όχι οι διατάξεις των άρθρων των Π.Δ. 88/1999 και 76/2005 (πλην των σε αναστολή τελουσών διατάξεων των άρθρων 6 και 5); Εάν ναι, τότε γιατί δεν ασκεί το σχετικό έλεγχο ή εποπτεία εφαρμογής το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης; Εάν όχι, τότε με ποια διάταξη Νόμου δεν εφαρμόζονται;

•    Είναι γνωστή στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης η ως άνω περιγραφόμενη αυθαιρεσία των Διοικήσεων των Νοσοκομείων της Χώρας;

•    Από την ως άνω παρανομία πως θα προστατευθούν οι Νοσοκομειακοί Γιατροί (ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι) και ποιος θα τους προστατεύσει από την επικίνδυνη εργασία στην οποία τους υποχρεώνουν οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων;

•    Οι παραπάνω συνεχείς παρανομίες των Διοικήσεων των Νοσοκομείων της Χώρας θα αντιμετωπισθούν από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης;

•    Γιατί αγνοείται η συνταγματική και κοινοτική νομιμότητα όταν η χώρα μας ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα έπρεπε να εφαρμόζεται απαρεγκλίτως το Κοινοτικό Δίκαιο και μάλιστα όταν αυτό έχει μεταφερθεί στην εσωτερική μας έννομη τάξη;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ

Scroll