Αναντιστοιχία έργου και αξιολόγησης σε συνέντευξη για κρίση εκπαιδευτικού

Ο πρωτοποριακός και καινοτόμος τρόπος λειτουργίας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, αποτελεί πρότυπο στον  εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας μας. Στο ανωτέρω δημοτικό σχολείο φοιτούν μαθητές οι οποίοι, στην πλειονότητά τους, προέρχονται από οικογένειες με προβλήματα υποαπασχόλησης και ανεργίας, ενώ πάνω από το 70%  είναι παιδιά μεταναστών από διαφορετικές χώρες (Αλβανία, Μολδαβία, Βουλγαρία, Σουδάν κλπ), με τους Έλληνες μαθητές να αποτελούν τη μειονότητα του μαθητικού πληθυσμού.

Σημειώνουμε επίσης, ότι το συγκεκριμένο σχολείο συστεγάζεται με άλλο ένα δημοτικό και δύο νηπιαγωγεία, λειτουργεί με εναλλασσόμενο ωράριο και παρουσιάζει πολλές ελλείψεις και προβλήματα στην κτιριακή του δομή.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με την υποστήριξη και εμψύχωση της διευθύντριας του σχολείου, πραγματοποίησε πρωτοποριακές παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές δράσεις, με εξαιρετικά αποτελέσματα στη μαθητική κοινότητα, οι οποίες έτυχαν διακρίσεων και βραβεύσεων από Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και επιστημονικούς και καλλιτεχνικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού ( ΚΕΘΕΑ, Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, Unicef, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κ.ά.)

Ο εντυπωσιακός κατάλογος των δράσεων του σχολείου, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

-Μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς

-Έκδοση σχολικών ανακοινώσεων σε τρείς γλώσσες

-Επιμόρφωση των γονέων

-Παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών (Α΄βραβείο Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας)

-Προγράμματα για την υγεία, το περιβάλλον, την  πρόληψη των ναρκωτικών κ.ά

Οι ανωτέρω εξαιρετικά αξιόλογες δράσεις, οι οποίες σημειώνουμε ότι λειτουργούν σε καθαρά εθελοντική βάση χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση, οφείλονται κατά κύριο λόγο στο διδακτικό προσωπικό και ιδιαίτερα στην έως σήμερα  διευθύντρια του σχολείου, η οποία, εκτός της εκπαιδευτικής της δράσης, διαθέτει και εξαιρετικά τυπικά προσόντα (πτυχία Παιδαγωγικής Ακαδημίας, Παντείου Πανεπιστημίου, Μαράσλειου Διδακτηρίου, δημοσιεύσεις, επιμορφώσεις, συγγραφική δραστηριότητα, συμμετοχή σε Συνέδρια κλπ).

Ωστόσο, η ανωτέρω εκπαιδευτικός, κατά τη διαδικασία της συνέντευξης για την κρίση υποψηφίων Διευθυντών, αξιολογήθηκε με ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία από το ΠΥΣΠΕ Α΄Αθήνας, γεγονός που επηρέασε σημαντικά την αξιολογική σειρά που κατέλαβε στον τελικό  πίνακα επιλογής διευθυντών, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να απομακρυνθεί από το συγκεκριμένο σχολείο.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, αλλά και συνδικαλιστικοί και επιστημονικοί φορείς διαμαρτύρονται έντονα για την ανωτέρω απόφαση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχεί στην προσωπικότητα και το έργο της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού.

Με δεδομένο ότι το προαναφερόμενο εκπαιδευτικό έργο ανοίγει νέους δρόμους στην προσέγγιση γονέων, διδασκόντων και μαθητών και υπερβαίνει τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα σε διαφορετικές εθνότητες, γενιές και πολιτισμούς,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

– Με ποιο σκεπτικό αξιολογήθηκε με τόσο χαμηλή βαθμολογία η ανωτέρω εκπαιδευτικός;

– Τα μέλη του Συμβουλίου έλαβαν υπόψιν το πλούσιο έργο και τα αποδεικτικά στοιχεία του φακέλου της;

– Ποια από τα εκτιμώμενα κριτήρια επιλογής, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 3, του Ν.3467/2006, δεν πληροί η ανωτέρω;

– Νομιμοποιείται η σύνθεση του ΠΥΣΠΕ, όταν κάποια από τα μέλη του είναι συνυποψήφιοι του κρινόμενου, όπως συνέβη εν προκειμένω;

– Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να επιβραβευθεί το έργο και η προσωπικότητα της ανωτέρω εκπαιδευτικού;  

Ο ερωτών βουλευτής

Φώτης Κουβέλης

Scroll