«ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ»
Ο επικεφαλής του συνδυασμού Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς Αλ. Αλαβάνος μαζί με τον Αλ. Φλαμπουράρη, υπεύθυνο εκπαιδευτικής πολιτικής του Συνασπισμού, συναντήθηκε σήμερα με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
Αμέσως μετά έγιναν δηλώσεις.
Κ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ (μέλος Δ.Σ. ΟΛΜΕ) Ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση του κ Αλαβάνου προκειμένου να μας ενημερώσει για τις προγραμματικές θέσεις του συνδυασμού του οποίου ηγείται, στα ζητήματα παιδείας. Ευχαριστούμε για την πρόσκληση. Θεωρούμε ότι η συνάντηση έγινε μέσα σε ένα ιδιαίτερα θετικό κλίμα και η συνάντηση αυτή υπήρξε χρήσιμη και ενδιαφέρουσα.»
ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ «Εγώ θέλω να ευχαριστήσω το ΔΣ της ΟΛΜΕ γιατί δέχθηκε την πρότασή μας. Θέλαμε αυτή τη συνάντηση τώρα, μερικές μέρες πριν από τις εκλογές, για να αναδείξουμε τη σημασία που έχουν για μας τα θέματα της παιδείας. Ξέρουμε ότι είχαμε ένα πολύ μεγάλο μέτωπο πάλης για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, που ξεκινούσε από το νηπιαγωγείο και έφτανε μέχρι τα μεταπτυχιακά τμήματα του Πανεπιστημίου.
Θέλουμε να τονίσουμε την ανάγκη για αύξηση των δαπανών για την παιδεία ώστε να σταματήσουμε να είμαστε τελευταίοι στην Ε.Ε., με αφετηρία το 5% και με δέσμευση για το πώς αυτό θα υλοποιηθεί. Εμείς προτείνουμε μείωση στρατιωτικών δαπανών και μεταφορά κονδυλίων στον τομέα της παιδείας και της υγείας. Από άλλους δεν ακούμε παρά μόνο ότι θα φτάσουμε κάποτε στο 5%.
Έχει επίσης σημασία η υποχρέωση του κράτους να παρέχει δημόσια και δωρεάν παιδεία 14 χρόνια, από το νηπιαγωγείο μέχρι το τέλος του Λυκείου.
Θέλω να επαναλάβω τη θέση μας για την ανάγκη κατάργησης, το γρηγορότερο δυνατόν, αυτού του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων. Με τα στοιχεία μάλιστα που δόθηκαν πρόσφατα μέσα από μια διευρωπαϊκή έρευνα που έγινε, επειδή αρχίζουν τα σχολεία, έχουμε 200.000 παιδιά από 12 μέχρι 18 ετών τα οποία ζουν με άγχος, κατάθλιψη ή άλλα ψυχολογικά προβλήματα. Ελεύθερη λοιπόν πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, όπως γίνεται στην Αυστρία, στη Γερμανία σε μεγάλο βαθμό, στις σκανδιναβικές και σε άλλες χώρες , που θα δώσει και ουσία στο Λύκειο.
Να αναφέρω ακόμη και να υπογραμμίσω τη σημασία στήριξης του μεγάλου έργου που υποχρεούται να κάνει ένας διδάσκων. Και μια που μιλάμε εδώ για καθηγητές της δευτεροβάθμιας, έχει σημασία να ενισχυθούν οι επιμορφωτικές δυνατότητες που δεν υπάρχουν σήμερα, έχει σημασία να αναβαθμιστούν ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και μισθολογικά. Στηρίζουμε το αίτημά τους για 1400 ευρώ για τον πρωτοδιόριστο καθηγητή που είναι ουσιαστικά το όριο της φτώχειας της ΕΕ. Έχει σημασία να σταματήσει πια η κομματοκρατία και να υπάρξει δημοκρατία και αξιοκρατία στην ανάδειξη των στελεχών της εκπαίδευσης.
Τέλος θέλω να θίξω δύο ειδικά και επίκαιρα ζητήματα.
-Εμείς προτείνουμε στη διδασκαλία του Λυκείου να μπουν τα πορίσματα και όλη η έκθεση της Διεθνούς Συνάντησης για την κλιματική αλλαγή η οποία έγινε πριν από δυο-τρεις μήνες στα πλαίσια του ΟΗΕ και η οποία πιστεύω ότι θα μπορούσε να αναπτύξει και την ευαισθησία αλλά και την αντίληψη των μαθητών για τα θέματα περιβάλλοντος. Το δεύτερο επίσης επίκαιρο ζήτημα το οποίο μας έθεσαν οι φίλοι μας από την ΟΛΜΕ, είναι η ειδική προσπάθεια που πρέπει να γίνει για τη λειτουργία των σχολείων στις πυροπαθείς περιοχές. Αυτό έχει σχέση με τη μεταφορά των παιδιών, με τη σίτιση των παιδιών, με την προστασία με αντιπλημμυρικά έργα και με το ιδιαίτερο βάρος που πρέπει να δοθεί στην ψυχολογική στήριξη και στην ενισχυτική διδασκαλία.»