ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/10/2017

Κ. Κούνεβα: Ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι για τους οδηγούς φορτηγών, νόμιμοι και ασφαλείς διάδρομοι διέλευσης για τους πρόσφυγες

Κ. Κούνεβα: Ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι για τους οδηγούς φορτηγών, νόμιμοι και ασφαλείς διάδρομοι διέλευσης για τους πρόσφυγες



Παρέμβαση της ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, στη συζήτηση για την ασφάλεια των οδηγών φορτηγών

Τα προβλήματα που προκαλεί η αντιμεταναστευτική πολιτική των κλειστών συνόρων ακόμη και στην ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης ανέδειξε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνα Κούνεβα, μιλώντας χθες στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, κατά τη συζήτηση προφορικής ερώτησης τριών βουλευτών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Η ερώτηση είχε ως αφορμή τις «εγκληματικές επιθέσεις» που υφίστανται οδηγοί φορτηγών και ρυμουλκών σε περιοχές κοντά στα σύνορα και στα λιμάνια της χωρών της Ε.Ε. και φωτογράφιζε τις προσπάθειες χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών να φύγουν με κάθε τρόπο από τις “no man’s lands” που είναι εγκλωβισμένοι, όπως το Calais της Γαλλίας. «Πίσω από το πρόβλημα των οδηγών φορτηγών υπάρχει ένα μεγαλύτερο, το μεταναστευτικό, κι αυτό δεν το λένε ευθέως οι συνάδελφοι του ΕΛΚ», είπε η Κ. Κούνεβα, θυμίζοντας τους εκατοντάδες μετανάστες που έχουν πεθάνει από ασφυξία σε κρύπτες φορτηγών.

Η συζήτηση της προφορικής ερώτησης στην Ολομέλεια, πάντως, ξεπέρασε τις προθέσεις των εισηγητών της προφορικής ερώτησης, που θέλησαν να εστιάσουν κυρίως στη λήψη αστυνομικών μέτρων κατά μεταναστών και προσφύγων,  κι έδωσε αφορμή να αναδειχθούν τα καυτά προβλήματα των οδηγών φορτηγών. Όπως η έλλειψη επενδύσεων στη βελτίωση του ευρωπαϊκού δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η απουσία ασφαλών χώρων στάθμευσης για τους οδηγούς, τα εξοντωτικά ωράρια που καταλήγουν σε τραγικά ατυχήματα, η εξαίρεση των οδηγών από την Οδηγία για τις αποσπάσεις εργαζομένων, με στόχο να αμείβονται με εξευτελιστικούς μισθούς «Νότου», ενώ μεταφέρουν αγαθά κυρίως στον πλούσιο ευρωπαϊκό «Βορρά», αλλά και το πλήγμα που επέφερε η κρίση στην οδική ασφάλεια:  η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία πανευρωπαϊκά στην αγορά βαρέων και ελαφρών φορτηγών με αποτέλεσμα την αύξηση των ατυχημάτων που συνδέονται με τα «γερασμένα» οχήματα.

 

Ακολουθεί η παρέμβαση της Κ. Κούνεβα στην ολομέλεια του Ε.Κ.:

Πίσω από το πρόβλημα των οδηγών φορτηγών υπάρχει ένα μεγαλύτερο: το μεταναστευτικό, των κλειστών συνόρων. Κι αυτό δεν το λένε ευθέως οι συνάδελφοι του Λαϊκού Κόμματος που υπέβαλαν την ερώτηση. Μιλάνε για επιθέσεις, αλλά υπονοούν τους απελπισμένους μετανάστες που είναι εγκλωβισμένοι σε σύνορα και λιμάνια. Άραγε, πόσοι μετανάστες πέθαναν από ασφυξία σε κρύπτες φορτηγών;

Βεβαίως, οι οδηγοί φορτηγών έχουν την υποστήριξή μας. Όχι μόνο για τα απάνθρωπα ωράρια, το στρες να είναι στην ώρα τους, τα κακά οδικά δίκτυα, τις επιθέσεις, αλλά και γιατί εξαιρούνται από την Οδηγία για τις αποσπάσεις εργαζομένων.

Όμως, όπως οι οδηγοί χρειάζονται ασφαλείς δρόμους, έτσι και οι πρόσφυγες χρειάζονται νόμιμους και ασφαλείς διαδρόμους διέλευσης. Κι εδώ δεν υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ τους!».