ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

16/02/2024

Επίκαιρη ερώτηση Καραμέρου: Η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών στην Ανατολική Αττική παράτησε τους επιβάτες στη στάση να περιμένουν απλήρωτους οδηγούς

Επίκαιρη ερώτηση Καραμέρου: Η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών στην Ανατολική Αττική παράτησε τους επιβάτες στη στάση να περιμένουν απλήρωτους οδηγούς



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών στην Ανατολική Αττική παράτησε τους επιβάτες στη στάση να περιμένουν απλήρωτους οδηγούς»

Η αποχή των οδηγών-υπαλλήλων του ιδιώτη-εργολάβου που έχει αναλάβει από τον ΟΑΣΑ το μεταφορικό έργο της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, με αφορμή τη μη καταβολή δεδουλευμένων μισθών από το Δεκέμβριο του 2023, προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών, εργαζόμενων, φοιτητών και συνταξιούχων καθώς στάθηκε αδύνατη η μετακίνησή τους, κατόπιν μάλιστα πολύωρης αναμονής υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες στις 15 Φεβρουαρίου. Το τίμημα της απουσίας κεντρικού σχεδιασμού δημόσιων, σύγχρονων και φθηνών συγκοινωνιών συνεχίζουν να πληρώνουν όχι μόνον οικονομικά, οι πολίτες. Είναι γνωστό πως τα ΚΤΕΛ μέσω του διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη θα παραμείνουν στο έργο σε σύμπραξη με τα τουριστικά λεωφορεία για ακόμα οκτώ χρόνια αναλαμβάνοντας 63 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, συνδυαστικά με τη δεκαετή χρονομίσθωση (leasing) με την οποία έχουν προστεθεί στο δυναμικό της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) από την περίοδο της πανδημίας 293 λεωφορεία. Τα προβλήματα όμως με την κατάσταση των οχημάτων συνεχίζουν από τότε μάλιστα που εμποδίζονταν η υπογραφή των τριών υφιστάμενων συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων, της μίσθωσής τους σε τιμή αγοράς,  αποτυπώνοντας με τον πλέον σαφή τρόπο πως η μέθοδος εξεύρεσης οχημάτων, όχι μόνον ήρθε για να μείνει, αλλά ουσιαστικά αποτελεί και την κερκόπορτα της μεγάλης ιδιωτικοποίησης του κλάδου. Προ ημερών εγκρίθηκε η ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης για τα έτη 2025 έως και 2034 της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» με αντικείμενο την ανάθεση σύμβασης για τις «Υπηρεσίες μίσθωσης δεκαετούς διάρκειας τριακοσίων καινούριων αστικών λεωφορείων». Το ποσό ξεπερνά, σύμφωνα με πληροφορίες, τα 181 εκατ. ευρώ για 300 καινούρια λεωφορεία leasing, 140 ηλεκτρικά λεωφορεία και 300 λεωφορεία CNG με τις «υποθέσεις» να κάνουν λόγο πως αρκετά από τα πρώτα 300 καινούρια οχήματα, εφόσον οι διαδικασίες προχωρήσουν γρήγορα, δεν θα ξεκινήσουν δρομολόγια στην Ανατολική Αττική πριν το καλοκαίρι του 2024.
Επειδή το σημερινό φαινόμενο με ανενεργές πολυσύχναστες γραμμές που εξυπηρετούν καθημερινά λεωφορεία όπως, το 304, το 305, το 308, το 320 και άλλα, έχει μετατραπεί σε σιωπηρό κανόνα και οι πολίτες δηλώνουν απερίφραστα πως το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της κυβέρνησης κατέστρεψε το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΑ στην Ανατολική Αττική,
Επειδή οι εργαζόμενοι-οδηγοί καταγγέλλουν πως παραμένουν σε συστηματική βάση απλήρωτοι για τουλάχιστον δύο μήνες κατά αδικαιολόγητα τρόπο, εφόσον εξυπηρετούνται οι οικονομικές απολαβές του αναδόχου, δηλ. των ΚΤΕΛ και της κοινοπραξίας με τουριστικά πρακτορεία,
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Υπάρχει σαφής εικόνα για το πότε ο ΟΣΥ θα είναι σε θέση να αγοράσει πολλά από τα λεωφορεία των υφιστάμενων συμβάσεων για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μεταφοράς των πολιτών στην Ανατολική Αττική και πότε θα ολοκληρωθεί η εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής;
2. Τι σχεδιάζει ως προς την επέκταση αλλά με νέα σύμβαση της τρέχουσας συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, η οποία λήγει στις 28 Απριλίου και πως ελέγχει τους συμφωνηθέντες όρους διεξαγωγής του μεταφορικού έργου αλλά και τη σχέση τους με τους εργαζόμενους-οδηγούς;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Καραμέρος Γιώργος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ