ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/12/2023

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Κρούσματα μισαναπηρισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Κρούσματα μισαναπηρισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα



Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στον Υπουργό Παιδείας, με πρωτοβουλία της Έλενας Ακρίτα: Τι κάνετε για τα κρούσματα μισαναπηρισμού σε σχολεία

Ένα δυσάρεστο κρούσμα μισαναπηρισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα έφερε στη Βουλή με ερώτησή της στον Υπουργό Παιδείας η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Δικαιοσύνης, αρμόδια για τα Δικαιώματα και την Ισότητα, Έλενα Ακρίτα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αλλά και καταγγελίες της εκπαιδευτικής κοινότητας, το περιστατικό έλαβε χώρα την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, σε σχετική σχολική εκδήλωση. Εκπαιδευτικός με σοβαρή αναπηρία που είχε κληθεί να μιλήσει σε μαθητές, ήρθε αντιμέτωπος με τη Διεύθυνση του σχολείου που χαρακτήρισε την εμφάνισή του ατημέλητη και του ζήτησαν να «κατεβάσει το μανίκι του» για να κρύψει την αναπηρία του και «να μην έρθουν σε δύσκολη θέση οι μαθητές».

Στην ερώτηση υπογραμμίζεται ο καθοριστικός ρόλος των στελεχών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προώθηση και την εμπέδωση της κουλτούρας συμπερίληψης, της ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και της καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων στο σχολικό περιβάλλον.

Ο υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί για το σχετικό περιστατικό, αλλά και για τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα καταπολέμησης διακρίσεων και αποκλεισμών που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2019 μέχρι σήμερα.

Την ερώτηση συνυπογράφουν 15 ακόμη βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και ακολουθεί το πλήρες κείμενό της:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Κρούσματα μισαναπηρισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα»

Πολλά τα κρούσματα μισαναπηρισμού σε σχολεία της χώρας από μειοψηφία εκπαιδευτικών που δεν έχει την κατάλληλη εκπαίδευση και μεταδίδει μηνύματα και συμπεριφορές διακρίσεων και προκαταλήψεων στους μαθητές. Πρόσφατο παράδειγμα, το περιστατικό που έλαβε χώρα στις 3 Δεκεμβρίου σε σχολείο του Πύργου, σε εκδήλωση αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα1, αλλά και καταγγελίες της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικός με σοβαρή αναπηρία ήρθε αντιμέτωπος με μια απαράδεκτη συμπεριφορά κατά την επίσκεψή του στο σχολείο ως απεσταλμένος του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) Ηλείας, προκειμένου να μιλήσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές για τα θεμελιώδη δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.
Με βάση τα όσα αναφέρει ο τοπικός τύπος, η διεύθυνση του σχολείου κάλεσε τον εκπαιδευτικό στο γραφείο και του ζήτησε να καλύψει το ανύπαρκτο μέλος του («να κατεβάσει το μανίκι του»), ώστε «να μην έρθουν σε δύσκολη θέση οι μαθητές», όπως χαρακτηριστικά του είπε, χαρακτηρίζοντας μάλιστα την εμφάνισή του –σύμφωνα με την ίδια καταγγελία – ως «ατημέλητη».
Ο εκπαιδευτικός, όπως αναφέρεται στα δημοσιεύματα, παρά το αρχικό σοκ, απάντησε ότι «ξέρει να διαχειρίζεται το θέμα της αναπηρίας του μπροστά στους μαθητές του και να συμπεριφέρεται αναλόγως»2. Παραπέμπουμε και στη σχετική καταγγελία του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και ΑμεΑ Ν. Ηλείας, «Ηλίς»3.
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, της καλλιέργειας του σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.
Με αφορμή αυτή την ημέρα, το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με εγκύκλιο, κάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) να διοργανώσουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να αφορούν μεταξύ άλλων στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και στην αναγκαιότητα σεβασμού της ετερογένειας.
Επειδή ο ρόλος των στελεχών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προώθηση και την εμπέδωση της κουλτούρας συμπερίληψης, της ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και της καταπολέμησης κάθε είδους διακρίσεων στο σχολικό περιβάλλον, είναι απολύτως κρίσιμος και καθοριστικός,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Έχει λάβει γνώση του περιστατικού και αν ναι, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί;
2) Πόσα και ποια προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα καταπολέμησης των διακρίσεων και αποκλεισμών έχουν πραγματοποιηθεί από το 2019 μέχρι σήμερα;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Ακρίτα Έλενα

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Δούρου Ρένα

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Θρασκιά Ουρανία

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μάλαμα Κυριακή

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού

Σαρακιώτης Ιωάννης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ