ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

12/12/2023

Ερώτηση Θρασκιά: Σημαντικά τα ζητήματα που τίθενται στην εκπαιδευτική κοινότητα από την κατασκευή της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (Flyover) στη Θεσσαλονίκη

Ερώτηση Θρασκιά: Σημαντικά τα ζητήματα που τίθενται στην εκπαιδευτική κοινότητα από την κατασκευή της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (Flyover) στη Θεσσαλονίκη



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

Υποδομών και Μεταφορών

Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Σημαντικά τα ζητήματα που τίθενται στην εκπαιδευτική κοινότητα από την κατασκευή της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (Flyover) στη Θεσσαλονίκη»

Μετά την πάροδο περίπου ενός μήνα από την έναρξη της κατασκευής της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (Flyover) στη Θεσσαλονίκη, έχουν επιβεβαιωθεί όλοι οι φόβοι που εκφράστηκαν κατά την πρόσφατη σύσκεψη με τους φορείς της πόλης, τους ΟΤΑ και τις συλλογικότητες των κατοίκων κατόπιν πρωτοβουλίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, αλλά και οι δυσοίωνες προβλέψεις όχι μόνο για την πρόκληση μείζονος κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη αλλά και ουσιώδη ζητήματα, αναστέλλοντα την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιπτώσεις του Flyover είναι ήδη εμφανείς σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής κοινότητας, καταλαμβάνοντας τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές. Η ανατροπή των καθιερωμένων σχολικών ωραρίων λόγω της δυσκολίας έγκαιρης προσέλευσης στα σχολεία αποτελεί πλέον συχνό φαινόμενο. Από τη μια μεριά, υπάρχουν εκπαιδευτικοί, των οποίων η άφιξη στα σχολεία γίνεται μετ’ εμποδίων, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να υπολογιστεί ο ακριβής χρόνος μετάβασής τους σε αυτά. Η συγκεκριμένη δε δυσκολία είναι σαφώς πιο αυξημένη για τους εκπαιδευτικούς που ασκούν τα καθήκοντά τους σε όμορους νομούς και πρέπει να χρησιμοποιούν καθημερινά την περιφερειακό οδό. Από την άλλη μεριά, η μετάβαση των μαθητών στα σχολεία έχει γίνει πολύ πιο κουραστική, καθώς απαιτεί την ανάλωση σαφώς περισσότερου χρόνου μέσα στο αυτοκίνητο ή στα σχολικά λεωφορεία, αποστερώντάς τους ταυτόχρονα από ένα σημαντικό κομμάτι του λιγοστού πλέον ελεύθερου χρόνου τους. Το εν λόγω δε πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό για τα βρέφη, παιδιά ηλικίας 0-6 ετών και τα άτομα με αναπηρία. Άμεσο δε επακόλουθο όλων των παραπάνω καθυστερήσεων είναι να προκαλούνται δυσλειτουργίες και στις οικογένειες, διαταράσσοντας το καθημερινό οικογενειακό πρόγραμμα και την αρμονική οικογενειακή ζωή.

Δεν γίνεται επίσης να μην αναφερθεί και το πρόβλημα που προκύπτει από όσα έχουν επισημάνει οι οδηγοί τουριστικών και σχολικών λεωφορείων: Η αύξηση του κόστους των καυσίμων, το κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω Flyover, η αύξηση του χρόνου παραμονής των εργαζομένων μέσα στα λεωφορεία (οδηγών και συνοδών) κι εντέλει η συνεπακόλουθη αύξηση του συνολικού κόστους οδηγεί επίσης στη μη ανανέωση συμβάσεων μεταξύ ταξιδιωτικών γραφείων και σχολείων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο να παρεμποδίζεται η μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία αλλά οδηγεί πολλές φορές στην ακύρωση εκδρομών και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Κι αυτό είναι πράγματι ένα ακόμη πλήγμα για τον τομέα της παιδείας καθώς, όταν υπάρχει απλά περιορισμός στο ωρολόγιο πρόγραμμα φτωχαίνει η εκπαίδευση και η καλλιέργεια των μαθητών.

Άκρως σημαντικοί όμως είναι και οι κίνδυνοι από τη μη ασφαλή κυκλοφορία πλέον όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική κοινότητα λόγω της μη ύπαρξης διόδων διαφυγής σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Πώς θα μεταφερθεί ένα παιδί γρήγορα στο πλησιέστερο νοσοκομείο από το σχολείο του, αν παραστεί ανάγκη με το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί; Πώς θα είναι η όδευση διαφυγής σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς, ώστε τα οχήματα να μην εγκλωβιστούν και ζωές παιδιών, εκπαιδευτικών, εργαζομένων, γονέων να μην τεθούν σε κίνδυνο;

Επειδή είναι κοινός τόπος όλων των εμπλεκόμενων φορέων ότι απουσιάζει μια στρατηγική μελέτη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που απορρέουν από την κατασκευή του έργου.
Επειδή το δικαίωμα στην εκπαίδευση, και μάλιστα σε μια βιώσιμη και ασφαλή εκπαίδευση, αποτελεί κατοχυρωμένο, θεμελιώδες δικαίωμα.
Επειδή πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην εξασφάλιση της έγκαιρης και ασφαλούς μετακίνησης μαθητών κι εκπαιδευτικών κατά βάση μέσω έκτακτων μέτρων όπως την κατασκευή παράδρομων, τη διάνοιξη άλλων οδών, την ελευθερία κίνησης των σχολικών λεωφορείων κ.ο.κ.
Επειδή, πέραν της καταπάτησης των δικαιωμάτων των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων κι όλων των εμπλεκόμενων εργαζομένων, τυχόν καθυστερήσεις ή μη υλοποιήσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα θέσουν εκποδών όλη την εκπαιδευτική δομή και εξέλιξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Επειδή οφείλουμε να καταλύουμε όλα τα εμπόδια και να διασφαλίζουμε το καλύτερο δυνατό για την εκπαιδευτική κοινότητα. Αντιθέτως, προστίθενται καθημερινά νέα προβλήματα που πλήττουν την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδεία εν γένει.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες άμεσες και κατεπείγουσες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την αποκατάσταση των ήδη δημιουργηθέντων προβλημάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα;
2. Σκοπεύει να προχωρήσει το Υπουργείο Μεταφορών στη σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης για τη διαχείριση των επιπτώσεων κατά την κατασκευή του έργου; Με ποιον τρόπο θα διασφαλιστεί για τις αναγκαίες ρυθμίσεις η συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού;

Η ερωτώσα Bουλευτής

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ