ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

12/12/2023

Μεϊκόπουλος-Μαμουλάκης-Παππάς: Εκτεταμένη ανησυχία για τα σχέδια υποβάθμισης του επιβατικού αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου και μετατροπής του σε αεροδρόμιο Cargo

Μεϊκόπουλος-Μαμουλάκης-Παππάς:  Εκτεταμένη ανησυχία για τα σχέδια υποβάθμισης του επιβατικού αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου και μετατροπής του σε αεροδρόμιο Cargo



Στη Βουλή από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τα σχέδια υποβάθμισης του αεροδρομίου της Ν.Αγχιάλου και μετατροπής του σε cargo

«Χρειάζεται βέλτιστη αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ν.Αγχιάλου με εκμετάλλευση τόσο των τουριστικών όσο και των εμπορευματικών του προνομίων»

Τα σενάρια υποβάθμισης του επιβατικού αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου και μετατροπής του σε αεροδρόμιο αποκλειστικά για μεταφορά εμπορευμάτων (cargo) έφερε στη Βουλή με Ερώτηση, την οποία συνυπογράφουν ακόμη δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, του ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. «Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Ενδεικτικά, από το 2016 κατά τους μήνες λειτουργίας έχει εξυπηρετήσει πάνω από 188.667 επιβάτες. Η στρατηγική του θέση, στο κέντρο της Θεσσαλίας, πλησίον του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και του μεγάλου λιμανιού του Βόλου αποτελεί ισχυρό αναπτυξιακό προνόμιο για την περαιτέρω τουριστική ενίσχυση της περιοχής. Η επιβατική-τουριστική του αξιοποίηση φυσικά δεν αποκλείει την εκμετάλλευση του ως cargo, με την αναπτυξιακή του δυναμική να μπορεί να επεκταθεί και στα δύο πεδία», ανέφερε ο Βουλευτής.

Στην Ερώτησή του κάλεσε τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών να απαντήσουν για το αν αληθεύουν οι πληροφορίες για εξαίρεση του αεροδρομίου της Ν.Αγχιάλου από το επενδυτικό πακέτο των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων και παραχώρησης του για εμπορική και μόνο εκμετάλλευση.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου ανήκει στο cluster των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων που βρίσκονται προς αξιοποίηση στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ). Τις τελευταίες ημέρες εκφράστηκαν σενάρια εξαίρεσης του αεροδρομίου από την προκήρυξη για την αξιοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων με σκοπό την ξεχωριστή παραχώρησή του προς εκμετάλλευση, ως αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo). Ο σχεδιασμός εξαίρεσης του αεροδρομίου από το επενδυτικό cluster των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων εντείνει την ανησυχία για μεθοδευμένη επιλογή υποβάθμισης.

«Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε μία περιοχή με πλούσιο φυσικό τοπίο και ανεξάντλητη φυσική ομορφιά, η οποία με τη σωστή διαχείριση είναι ικανή να προσφέρει αναβαθμισμένο και ποιοτικό τουρισμό σε 12μηνη βάση. Την ίδια ώρα, έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει ότι η Θεσσαλία μπορεί να εδραιωθεί τόσο πανελλαδικά, όσο και στην Ευρώπη, ως εμπορευματικός κόμβος με αναβάθμιση του οδικού και σιδηροδρομικού της δικτύου και την εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου για τη δημιουργία συνδυασμένων μεταφορών. Τα παραπάνω, αφενός προϋποθέτουν συνολική αναπτυξιακή αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής και αφετέρου φυσικά και δεν αποκλείουν την παράλληλη επιβατική δραστηριότητα και τουριστική εκμετάλλευση του αεροδρομίου», τόνισε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Ο Βουλευτής έφερε ως παράδειγμα πολλά αεροδρόμια της Κεντρικής Ευρώπης (πχ αεροδρόμιο Λειψίας) που λειτουργούν συνδυαστικά και ως επιβατικά και ως cargo (για τους μη τουριστικούς μήνες) ενώ δεν παρέλειψε να ψέξει τους τοπικούς Βουλευτές της συμπολίτευσης που προεκλογικά δεσμεύονταν για συνολική αναβάθμιση και περαιτέρω ενίσχυσης της τουριστικής αξιοποίησης τους αεροδρομίου!

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών
Υποδομών & Μεταφορών

ΘΕΜΑ: Εκτεταμένη ανησυχία για τα σχέδια υποβάθμισης του επιβατικού αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου και μετατροπής του σε αεροδρόμιο Cargo

Δικαιολογημένη ανησυχία έχουν προκαλέσει όσα αναφέρονται στην ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών σχετικά με τα σενάρια αξιοποίησης του περιφερειακού αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου.
Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου ανήκει στο cluster των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων που βρίσκονται προς αξιοποίηση στο Υπερταμείο  (ΕΕΣΥΠ ΑΕ). Σύμφωνα με όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, στόχος ήταν η προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού για την παραχώρηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων, ως ενιαίο πακέτο, εντός του 2024.
Σύμφωνα με πληροφορίες που βλέπουν τις τελευταίες ημέρες το φως της δημοσιότητας, στο πλαίσιο σχετικού συνεδρίου εκφράστηκε από εκπροσώπους του Υπερταμείου η άποψη, το επιβατικό αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου να εξαιρεθεί από την προκήρυξη για την αξιοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων και να παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση ξεχωριστά, ως αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo).
Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Από το 2010 έχει εξυπηρετήσει πλήθος διεθνών επισκεπτών. Ενδεικτικά, από το 2016 το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου κατά τους μήνες λειτουργίας του εξυπηρέτησε 188.667 επιβάτες, με μέσο ετήσιο όρο περί τους 30.000 επιβάτες.
Η στρατηγική του θέση, στο κέντρο της Θεσσαλίας, πλησίον του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και του μεγάλου λιμανιού του Βόλου αποτελεί ισχυρό αναπτυξιακό προνόμιο για την περαιτέρω τουριστική ενίσχυση της περιοχής.
Οι ίδιες οι περιοχές που εξυπηρετεί επιβατικά το αεροδρόμιο - το Πήλιο, τα Μετέωρα, τη Βόρεια Εύβοια, την Φθιώτιδα και τα Καμένα Βούρλα, μεταξύ άλλων – έχουν αμιγώς τουριστικό χαρακτήρα.
Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε μία περιοχή με πλούσιο φυσικό τοπίο και ανεξάντλητη φυσική ομορφιά, η οποία με τη σωστή διαχείριση είναι ικανή να προσφέρει αναβαθμισμένο και ποιοτικό τουρισμό σε 12μηνη βάση.
Τα παραπάνω ποιοτικά χαρακτηριστικά γεννούν και τους ισχυρούς προβληματισμούς για πιθανή επιλογή μετατροπής του αεροδρομίου σε αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Ο ίδιος ο σχεδιασμός εξαίρεσης του αεροδρομίου από το επενδυτικό cluster των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων εντείνουν την ανησυχία για μεθοδευμένη επιλογή υποβάθμισης.
Έχουμε κατ’ επανάληψη δηλώσει ότι η Θεσσαλία μπορεί να αναπτυχθεί σε κόμβο εμπορικό και μεταφορικό αφού, διαθέτει το μεγάλο της λιμάνι στο Βόλο, το οποίο συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, ενώ παράλληλα κατέχει ιδανική θέση στη κέντρο των θαλάσσιων οδών προς τη Νοτιανατολική Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο.
Με αναβάθμιση του οδικού και σιδηροδρομικού της δικτύου και την εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου για τη δημιουργία συνδυασμένων μεταφορών, η Θεσσαλία μπορεί να εδραιωθεί τόσο πανελλαδικά, όσο και στην Ευρώπη τη θέση της, ως εμπορευματικός κόμβος.
Τα παραπάνω, αφενός προϋποθέτουν συνολική αναπτυξιακή αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής και αφετέρου φυσικά και δεν αποκλείουν την παράλληλη επιβατική δραστηριότητα και τουριστική εκμετάλλευση του αεροδρομίου.
Τα αεροδρόμια της Κεντρικής Γερμανίας (πχ αεροδρόμιο Λειψίας) αλλά και της κεντρικής Ευρώπης συνολικά λειτουργούν συνδυαστικά και ως επιβατικά και ως cargo (για τους μη τουριστικούς μήνες), με την αναπτυξιακή τους δυναμική να εκτείνεται και στα δύο πεδία.
Οι διαρρέουσες πληροφορίες για πιθανή εξαίρεση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου από το επενδυτικό πακέτο των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων και παραχώρησης του για εμπορική και μόνο εκμετάλλευση δημιουργεί βάσιμες υπόνοιες συνολικής απαξίωσης του.
Την ίδια ώρα, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις δηλώσεις των τοπικών βουλευτών της συμπολίτευσης προεκλογικά για στόχευση συνολικής αναβάθμισης και περαιτέρω ενίσχυσης της τουριστικής αξιοποίησης τους αεροδρομίου.
Η τοπική κοινωνία προκρίνει τη μέγιστη και βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου, με εκμετάλλευση τόσο των τουριστικών όσο και των εμπορευματικών του προνομίων και την επιλογή της βιωσιμότερης επενδυτικής λύσης που θα αποφέρει το μέγιστο αποτύπωμα στην οικονομική ζωή της περιοχής.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Αληθεύουν οι πληροφορίες για εξαίρεση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου από το επενδυτικό πακέτο των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων και παραχώρησής του για εμπορική και μόνο εκμετάλλευση;
2. Κρίνει πως η εκμετάλλευση του αεροδρομίου ως cargo αποκλείει την επιβατική αξιοποίηση του συνδυαστικά;
3. Δεν αναγνωρίζει ότι η στρατηγική του θέση, στο κέντρο της Θεσσαλίας, πλησίον του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και του μεγάλου λιμανιού του Βόλου αποτελεί ισχυρό αναπτυξιακό προνόμιο για την περαιτέρω τουριστική ενίσχυση της περιοχής;
4. Ποια είναι τελικά τα σχέδια για την επενδυτική αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μαμουλάκης Χάρης

Παππάς Νικόλαος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ